Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijholteontsteking...huisarts?

Ik heb in mijn hele leven nog maar 1 keer eerder een bijholteontsteking gehad, en da's minstens 15 jaar terug. Toen had ik er echt koorts bij & moest aan de antibiotica.

Nu is het weer raak. Eerst keelpijn, daarna snotverkouden, en nu al bijna een week lang druk op mijn ogen, oren, hoofdpijn, zere tanden bij iedere hobbel of stevige stap, en groen snot met af en toe bloed erin. Overduidelijk wat het is. Ik gebruik neusdruppels, stoom, en probeer zo weinig mogelijk & voorzichtig te snuiten. Maar ik word er zoooo moe van! En het wordt niks beter.

Moet ik nou echt afwachten tot het eindelijk vanzelf overgaat? Kan ik nog meer doen? Of toch even checken met de huisarts?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

10-07-2011 om 21:43

Ingrid

Tja, Ingrid, wat denk je dat ik nu ga zeggen???
Gewoon bellen morgenochtend, zul je zien dat je er een stuk sneller van af komt. De HA is er niet alleen voor dingen die niet ooit een keertje vanzelf overgaan, maar ook wel eens om zaken te helpen verlichten.

Ef

Ef

10-07-2011 om 22:07

Ik vind,

dat als je een week braaf geleden hebt en het wordt nog niet duidelijk minder, dat je dan best bij de huisarts om een kuurtje kan vragen.

Vic

Vic

10-07-2011 om 22:48

Niet meer wachten

Ik heb een abonnement op bijholte-ontstekingen. Meestal wacht ik ook tot het vanzelf weer over gaat. Dat gaat over het algemeen goed, maar een paar jaar geleden kreeg ik op een gegeven moment hoge koorts. Zelfs met paracetamol ging die niet meer omlaag (boven de 40), en ik kon amper op mijn benen staan. Toen dus maar wel de huisarts gebeld, die gelijk kwam (!) en telefonisch antibiotica bestelde bij de apotheek, die ook binnen een half uur voor de deur stond. Gelukkig is het na die tijd niet meer zo erg geweest, maar ik ben er flink van geschrokken.

Guinevere

Guinevere

12-07-2011 om 13:29

En ingridt?

En? Wat zei de huisarts?

IngridT

IngridT

12-07-2011 om 14:21 Topicstarter

De huisarts zei....

...dat ik pas om antibiotica mocht komen zeuren als het volgende week nog niet beter was of als ik in de loop van de week volledig instortte met hoge koorts of weet ik veel wat. Dus internet had wel gelijk.

Tja. Dus ik druppel en snuif braaf door. Vanochtend dacht ik even een verbetering te bespeuren (een hele nacht doorgeslapen! En mijn neus zat niet eens dicht!) maar nu heb ik al weer hoofdpijn en druk op m'n ogen en oren en tanden en ....

Nou ja. Er zijn ergere dingen op de wereld, maar je wordt er zo moe van! Het is net of alles wat je doet 2 keer zo lang duurt. En ik kan niet sporten, daar word ik ook zo chagerijnig van.

Enfin, morgen is het vast weer een beetje beter. Hoop ik.
Ingrid

Vic

Vic

12-07-2011 om 22:15

Fabeltje

Er heerst een fabeltje dat je eerder van je ontsteking af bent als je je neus ophaalt i.p.v. snuit. Mijn ervaring is dat dat niet waar is, juist het tegendeel. Regelmatig (voorzichtig) snuiten zorgt ervoor dat je veel meer lucht hebt. Verder neusspray en paracetamol, van stomen wordt het bij mij alleen maar erger.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 23:08

Inderdaad

Ik had als kind vaak bloedneuzen en mocht niet zo hard snuiten. Zus had regelmatig holte-ontstekingen en mocht haar neus niet ophalen, maar voorzichtig snuiten. Snot is toch een manier van je lichaam om de bacterien eruit te werken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

13-07-2011 om 07:21

Veilig snuiten

Eén neusgat snuiten terwijl je het andere dichtgedrukt houdt. Beter nog is spoelen met zout water.

Sascha2

Sascha2

13-07-2011 om 19:19

Ingridt

Veel beterschap hoor. Het is inderdaad pijnlijk en vermoeiend.

Moontje

Moontje

14-07-2011 om 23:30

Poho olie?

Ga eens naar het reformhuis en haal poho olie, waar je mee kunt stomen. Dr. Vogel of VSM heeft ook speciale olie en pilletjes ter voorkoming en behandeling van bijholte-ontsteking, dat is de opvolger van poho olie. De moeite waard. Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.