Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Karin

Karin

24-10-2019 om 12:37

Bijverzekeren tandarts: nu of eind december?

Kan je nu ook al bijverzekeren voor je tandartskosten of moet je dan wachten tot 1 januari.
Ik kon het niet echt vinden via google vandaar mijn vraag hier

Pluis

Pluis

24-10-2019 om 12:50

Kan nu niet

Tot wanneer kun je een aanvullende verzekering afsluiten? Een zorgverzekering kun je doorgaans tussen 12 november en 1 januari afsluiten. Zeg je de verzekering op voor 1 januari, dan heb je nog tot 1 februari om een basis- en aanvullende verzekering af te sluiten. In dat geval kun je dus na 1 januari een aanvullende verzekering afsluiten in combinatie met de basisverzekering. Daarnaast biedt een enkele zorgverzekeraar de optie om bepaalde aanvullende modules door het jaar heen aan en uit te zetten.

Maar als je bedoelt met 'nu' de periode tot 1 januari, dan kan het dus wel. De zorgverzekering en de bijbehorende aanvullende verzekeringen sluit je per jaar af normaal gesproken. Tenzij je als 18-jarige instroomt bij een verzekering.

Let overigens op: bij tandartsverzekeringen geldt vaak een wachttijd. Dat houdt in dat je minstens een half jaar of een jaar al die aanvullende verzekering moet hebben om recht te hebben op (gedeeltelijke) vergoeding. Dit om te voorkomen dat hele volksstammen zich verzekeren, de behandeling ondergaan en zich weer uitschrijven.

Karin

Karin

24-10-2019 om 13:15

pluis

Dank voor je antwoord. Ja ik had al gezien dat bepaalde verzekeringen wachttijden hebben. Maar 12 november is al snel. Als je per 12 november afsluit, gaat die aanvullende verzekering dan 1 januari in of vanaf 12 november (mits er geen wachttijd is). Weet je dat toevallig?>

Pluis

Pluis

24-10-2019 om 13:21

Per 1 januari

Vanaf 12 november zijn de nieuwe premies bekend en kun je overstappen. Maar alle verzekeringen gaan pas in op 1 januari.

Karin

Karin

24-10-2019 om 13:25

okay

duidelijk Pluis, dank voor de info

Welel

Welel

13-11-2019 om 22:47

Verzekering Tandarts

Ik heb met dit jaar laten verzekeren alleen voor ongevallen. Ik merkte dat ik voor mijn aanvullende tandartsverzekering enorm veel betaalde. De kosten van mijn tandarts waren dusdanig laag dat ik die zelf goed kan betalen. Nu ben ik dus alleen voor ongevallen verzekerd zodat ik die hoge kosten gelukkig niet hoef op te pakken. Ik ben verzekerd bij CZ, maar voor tand ongevallen bij ixorg. ixorg kun je volgens mij altijd afsluiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.