Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

depri

depri

13-09-2009 om 11:36

Bijwerkingen citalopram

Ik gebruik tegen angstklachten en somberheid sinds bijna 2 weken citalopram 10mg. De eerste week had ik geen bijwerkingen. Daarna werd ik misselijk, darmklachten en nu al dagen menstruatiepijn terwijl ik pas over een halve week ongesteld moet worden. Ook slaap ik slecht.
Herkent iemand de bijwerkingen en hoe duurt het?
Is het echt een kwestie van doorbijten?
groeten Depri

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ook gebruikt

ook gebruikt

13-09-2009 om 20:13

Bijwerkingen

De maagdarmbijwerking had ik ook en ging na een tijdje over. Meer menstruatiepijn ging helaas niet over.

depri

depri

14-09-2009 om 09:53

Pandia,

Bedankt voor je uitleg. Ik had zelf ook al een en ander op internet en op de bijsluiter gelezen.
Ik neem de citalopram juist 's avonds bij het eten in omdat ik er ook moe en slaperig van word. Maar ik slaap ook onrustiger dus het is even lastig wanneer nu de beste tijd is. Ik kan het inderdaad ook een keer 's morgens proberen.
Ik hoop ook dat het gaat werken.

depri

depri

14-09-2009 om 09:56

Ook gebruikt,

Ik heb normaal gesproken nauwelijks menstruatiepijn, nu ik die citalopram gebruik wel.
Had jij voor dat je deze medicijnen nam, geen last en nu wel? Of had je altijd al veel last?
Hielp de citalopram? Was je er tevreden over?

Anna Niemo

Anna Niemo

14-09-2009 om 10:11

Citalopram en menstruatie

Ik gebruik het ook, nu drie maanden. Ook ik merk een iets andere menstruatie, bij mij juist korter met minder pijn! Mijn menstruatie is vrij lang geworden sinds ik een spiraaltje heb, maar nu is het weer netjes 5/6 dagen. Dit is toch interessant. In de bijsluiter staat niets over invloed op de menstruatie. Ik had al flink gezocht op internet en kon er niets over vinden, maar ik ben dus niet de enige!
Ik heb twee weken last gehad van wat misselijkheid en darmklachten, niet heel dramatisch hoor, en ook nog erg zware armen. Maar daarna was alles over. Ik merk nu nog wat verminderd libido (maar dat kan ook door de depressie komen). Verder ben ik best tevreden. Het spul geneest je niet, maar maakt alles veel draaglijker.
Anna

ook gebruikt

ook gebruikt

14-09-2009 om 21:51

Hmmm

Ik had ervoor niet zoveel last meer van menstruatiepijn (wel voordat ik kinderen kreeg)
Verder hielp het iets. De nare gevoelens werden minder, maar ik had geen lol meer in mijn hobbies en dat was ook niet leuk. Ik ben er mee gestopt na 3/4 jaar ofzo.
Ik nam het savonds, omdat ik er duizelig van werd.

depri

depri

16-09-2009 om 12:07

Bedankt meiden,

Het is nog steeds een beetje doorbijten met de bijwerkingen. Maar misschien dat ik me een pietsie opgewekter voel. Ik ben ook benieuwd of ik de medicijnen nog moet gaan ophogen.
Bedankt voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.