Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zus

Zus

24-08-2010 om 22:21

Biopsie gezwel in borst: wanneer uitslag?

Hoi,
Mijn moeder belde mij met verontrustend nieuws. Ze heeft al maanden knobbels in haar borst, maar is pas net naar de huisarts gegaan. Die heeft haar onmiddellijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een punctie. Mijn moeder denkt zelf dat ze dan meteen ter plekke de uitslag krijgt. Zou dat kloppen? Ik ga namelijk met haar mee (en mijn vader) als dat het geval is, maar als het puur de ingreep is, niet (denk ik). Ik hoop dat iemand van jullie het weet...zo niet, dan ga ik voor de zekerheid mee natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

25-08-2010 om 09:25

Nee....

volgens mij worden de weefseldeeltjes op een kweek gezet...sterkte

Als

het onderzoek op de mammapoli is, dan is dat vaak niet alleen een biopsie maar ook een lichamelijk onderzoek, borstfoto's en een echo (en evt. een biopsie)

Van de eerste onderzoeken krijg je vaak wel gelijk bericht of/wat ze zien

Sterkte!

zomaar een naam

zomaar een naam

25-08-2010 om 11:59

Gedeeltelijk

Die biopsie moet op kweek en dat duurt een dag of 5.
Maar waarschijnlijk krijgt ze ook een mammografie en een echo en soms kunnen ze daar al wat uit op maken.

Zus

Zus

25-08-2010 om 20:10

Bedankt

Ze gaat inderdaad naar de mammapoli. Dan hoop ik dat ze al wat kunnen zien op de echo en foto en voor de rest afwachten voor zekerheid. Bedankt voor jullie reacties.

Jacoline29

Jacoline29

26-08-2010 om 18:23

Met 3 dagen

Ik kreeg 28-12-09 een mammografie(iedere 2 jaar ivbm borstkanker in de familie),daar zagen ze wat op,gelijk een echo met punctie,31-12 kreeg ik de uitslag,dus dat is vrij snel hoor.bij mij was het foute boel,ik hoop dat er niks ernstigs is met je moeder.Nu gaat het weer goed met me.

sandra75

sandra75

27-08-2010 om 07:43

Bij mij duurde het langer..

Ik kreeg op 23-12-04 een biopsie en op 5-1-05 de uitslag..ook foute boel. Ik hoop dat het goed is bij jouw moeder. Sterkte met wachten..

Zus

Zus

27-08-2010 om 14:53

Uitslag

We kregen deels de uitslag: het is borstkanker, hele grote tumor. Ze hebben daar weefsel uit gehaald en ook uit de (verdikte) klier in haar oksel. De uitslag van de uitzaaiingen is pas volgende maand, als de foto's van longen, lever en botten (isotopen zijn op, daarom duurt het zo lang..) zijn gemaakt.Daar maken we ons nu echt zorgen over natuurlijk. Intussen beginnen ze wel met chemokuur.
Met jullie is het goed gekomen uiteindelijk?

Zus

Ach wat een verdrietig en heftig bericht!
En dat isotopen op zijn en het daarom zo lang duurt; kan ze niet naar een ander ziekenhuis voor dat onderzoek?
In ieder geval voor jullie allemaal heel veel sterkte gewenst!!

Jacoline29

Jacoline29

27-08-2010 om 16:50

Afloop bij mij

Tumor 1,7 cm,geen uitzaaiingen gevonden,6 chemo's en nu aan de hormonen,september krijg ik de uitslag van het DNA onderzoek.Borst is geamputeerd.

Voor jouw heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat de behandelingen goed aan slaan.
http://forum.de-amazones.nl/index.php is een forum met allemaal dames met borstkanker en aanverwante van..,misschien kan je daar ook nog antwoorden op je vragen krijgen,bij mij is het in ieder geval tot nu toe goed afgelopen,maar over 5 jaar ben je er pas "zeker"van.

Zus

Zus

27-08-2010 om 19:11

Bedankt

Dank voor jullie reacties! Ja, dat isotopenverhaal komt doordat er vanuit Petten niet geleverd is aan de ziekenhuizen. Er schijnt een wereldwijd tekort aan isotopen te zijn (zo leer je nog eens iets). Dus helaas zullen we dit moeten uitzitten. De tumor bij mijn moeder is echt groot, 12 bij 9 cm....
Bedankt voor de link, ik ga het mijn moeder doorgeven. Jacoline, afschuwelijk dat je borst eraf is en heb jij een erfelijke vorm?

Jacoline29

Jacoline29

28-08-2010 om 05:28

Zus

De kans is heel groot dat het erfelijk is bij mij,moeder heeft het gehad,gaat ook weer goed,nichtje van oma,maar aan mijn moederskant komt heel veel kanker voor.Ik krijg de uitslag in september,dus volgende maand.

heel veel sterkte,ik zit ook op dat forum,alleen met een andere nick,die ik hier niet zal noemen.Ik heb er heel veel aan.

sterkte en ik hoop dat het een gentle giant is zoals ze dat noemen.sterkte.

sandra75

sandra75

28-08-2010 om 14:19

Hier ook goed afgelopen gelukkig

tumor bij mij was 6,4 bij 3,5 dus borst is geamputeerd, daarna 5 fec-kuren en daarna nog 30 bestralingen (waaronder 5 boosts) en nu....5,5 jaar later nog steeds helemaal gezond!! In 2008 heb ik een dna onderzoek gehad en het was niet erfelijk, in 2011 krijg ik een nieuw onderzoek omdat de wetenschap dan nog weer verder is en omdat ik zo jong was mag ik nog 1 extra onderzoek doen en dat ga ik uiteraard aannemen.

Jullie heeeel veel sterkte!!

Jacoline29

Jacoline29

28-08-2010 om 19:19

Sandra75 sorry zus

diagnose 8 maanden terug,in februari amputatie,daarna 6 chemo's(2x TAC,daarna 4x AC)
6 juli laatste kuur gehad,19 aug op controle geweest,alles was goed en dus nu 9 nov terug komen.Ze hebben bij mij een reconstructie gedaan dmv Tissue expander wat al een onderhuidse silicone prothese had moeten zijn,maar ik heb heel veel pech,2x al de Expander stuk gegaan(niet door fouten v/d chirurg),3e nu voor ons gevoel ook,dat weet ik dinsdag.
Was jij 30 toen je het kreeg?(75 achter je naam)dan ben je nu 35,net als ik,ik kreeg de diagnose met 34 jaar.Ik heb nu Tamoxifen als hormoontherapie.

Jacoline29

Jacoline29

28-08-2010 om 19:20

Sorry zus

voor de vervuiling op jouw gestartte draadje

Zus

Zus

28-08-2010 om 23:21

Geen probleem hoor

Dat kan ik geen vervuiling noemen, toch! Ik heb een vraagje nog: op de site (amazone), weet je of er ook oudere vrouwen meeschrijven? Jullie zijn nog jong natuurlijk en mijn moeder is 70. Kon ik zo gauw niet zien namelijk.

sandra75

sandra75

29-08-2010 om 09:41

28 was ik

Ik ontdekte het op mijn 29e verjaardag en toen was het al uitgezaaid dus wie weet hoe lang het er al zat..ik heb er nooit wat van gemerkt maar tijdens het douchen ontdekte in een knobbeltje in mijn oksel.De tumor was niet hormoongevoelig dus ik heb nu geen medicijnen.

Ik heb een diepflap-reconstructie gehad, een reconstructie met eigen lichaamweefsel (mijn buikeen microchirurgische operatie van bijna twaalf uur en erg risicovol maar oooooooow wat ben ik blij dat ik het gedaan heb!!

Mijn hele verhaal staat ook op ool, vanaf 2004.

Zus, ik weet niet of er ook oudere dames meeschrijven op de amazones, ik sta er ook tussen met mijn beginverhaal maar kon de confrontatie niet meer aan op een gegeven moment. Nogmaals heel veel sterkte met (en voor) je moeder!

Jacoline29

Jacoline29

30-08-2010 om 03:57

Op de amazones

Schrijven ook oudere vrouwen mee,1 vrouw is achter in de 60 dat weet ik zeker,verder schrijft oud en jong op het forum,het is 1 grote familie.

Zus

Zus

31-08-2010 om 20:34

Bedankt

Mijn moeder vindt het voor nu te confronterend, maar misschien later.Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Jacoline29

Jacoline29

01-09-2010 om 19:55

Sterkte

voor jouw en je moeder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.