Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

11-10-2011 om 18:36

Bitter pilletje aanbieden

De komende tijd moet onze jongste elke dag een pil, zo tijdens het avondeten. Het pilletje is net te groot dat het opvalt, dus klein gemaakt en in de eerste hap van het toetje gedaan. Die at hij wel op, maar hij vond het vies, en hij at geen hap meer. Wij denken dat het heel bitter smaakt. Hoe nu morgen dit pilletje te geven ?? Hij wil nu vast voorlopig geen toetje meer. Avondeten is sowieso een probleem, een boterham wil hij nog wel.
Graag creatieve ideeen!!!!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ontbijtkoek?

toen mijn dochter pijnstillers moest nemen, kneedde ik er ontbijtkoek omheen. Zo kon ze ze wel inslikken, maar proefde ze niks, en het werd een beetje glibberiger, dus makkelijker weg te slikken.

Lepel met yoghurt en limonadesiroop

is het een gewone pil die je kan platdrukken? tussen 2 lepeltjes pletten en met druppel yogh en siroop mengen. Klein volume zodat het in 1 hap weg is. meteen slokje gewoon drinken erachteraan!

blijft lastig want het is moeilijk uitleggen op deze leeftijd...

Rafelkap

Rafelkap

12-10-2011 om 09:05

Lastig

Yoghurt met diksap hadden we al geprobeerd, 1 hap idd, maar dat smaakte vies. Man dacht dat het ook wel te kunnen verdelen over het hele toetje maar dat lijkt mij niet handig. Het is maar 10 mg en als zoontje morst klopt de dosering niet. Hij zal dit ook langere tijd elke dag moeten slikken, krijgt over 3 mnd weer e.e.g. om te kijken wat het effect is, ik wil dus wel de precieze dosis geven. Niet dat hij straks een ander medicijn moet omdat zijn ouders te klunzig waren om hem de goede dosis te geven van dit.
Ontbijtkoek is een goeie, en misschien dat we de het yoghurthapje nog iets zoeter kunnen maken, met andere limonade.
Als er nog meer tips zijn houd ik me aanbevolen.

Valkyre

Valkyre

12-10-2011 om 09:21

Belonen

Ik weet niet hoe oud je kind is, maar bij ons werkte belonen heel goed. Ons Spruitje krijgt bijna nooit snoep, maar toen hij elke dag oogdruppels moest, mocht hij daarna steeds een snoepje. Dus eerst uitleggen: dit is vies, maar het moet, anders word je niet beter, maar als je lief meedoet mag je een snoepje/10 min tv kijken/een boekje lezen met pappa/vul maar in.

Ik zou het inderdaad bij 1 lepeltje houden, met veel siroop. Slok limo en desnoods een snoepje erachteraan.

Veel sterkte.

groet, Valkyre

koentje

koentje

12-10-2011 om 10:29

Zo heb ik het

ook ooit gedaan: een snoepje en het pilletje laten zien. Wil je die? Dan eerst die. Grote slok erbij en weg! Dan snoepje. Afbouwen en later geen probleem meer met een pilletje. Dan snappen ze het wel.

Leverworst of milky way

wat hier werkt is een klein stukje wilky way en daar het pilletje in gedrukt even kauwen en slikken en weg..
(je kan bedenken dat hij de rest van de milky way mag opeten na dat ene stukje.

leverworst wil ook, heeft ook een sterke smaak en is zacht genoeg om het pilletje in te drukken...

nou ja alla ontbijtkoek oplossing dus

Tango

Tango

12-10-2011 om 13:55

Ja, leverworst

Werkt heel goed. Zelfs bij katten!
Verder deden wij pilletjes en drankjes vaak in de vla. Bij voorkeur van die roze vla. Die heeft toch al een kunststof-smaakje dus dan proef je die pil nauwelijks meer.

Rafelkap

Rafelkap

12-10-2011 om 17:20

Dank

Moeilijkheid is met beloning in vooruitzicht dat zoontje niet veel kan snappen. Maar als bij katten al het verstoppen van een pilletje werkt.. Leverworst lust hij niet, maar het brengt me wel op ideeen. Zo kunnen we wel even voort. Dank!

Super

fijn dat we je op ideeen hebben kunnen brengen, mars werkt ook trouwens en twix en en en

Rafelkap

Rafelkap

13-10-2011 om 17:22

Inkie

Ja, echt super dit forum. We kunnen echt even voort. En dat is wel nodig want meneer heeft het door en we hij moet dit medicijn nog wel maanden slikken. Vandaag krijgt hij het in een stukje ontbijtkoek. Met mars is het ook goed kleien ja
Op een gegeven moment kunnen we dan gaan afwisselen.

Rafelkap

Rafelkap

13-10-2011 om 19:19

Inkie2

Die ontbijtkoek werkte prima de luxe vanavond. Hij heeft nu helemaal niet door gehad dat er een vies pilletje in zat. We slaan dus ontbijtkoek in!
Dank voor de tip!

Rafekap

euh de ontbijtkoektip was van iemand anders

de rest was van mij (choco en leverworst)

enne met primatour werkt het niet kwamen we op vakantie achter

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.