Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

01-02-2010 om 10:26

Blaasontsteking?

Sinds enkele dagen heb ik een branderig gevoel van onderen en moet ik vaker plassen. Het is niet zo dat het branderige gevoel dan erger wordt. Ik heb nog nooit blaasontstekking gehad, maar kennen mensen dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

01-02-2010 om 10:52

Huisarts

Hoi,

Daar moet je even mee naar de huisarts! (Ik zou bijna zeggen 'heu'). Kan misschien ook een schimmel zijn, maar zou ook blaasontsteking zijn.

Sterkte ermee!

Liora

Puck

Puck

01-02-2010 om 11:03

Even urine afleveren

Je hoeft in eerste instantie niet eens een afspraak te maken bij de huisarts. (tenminste hier niet). Je kan ook gewoon even wat urine bij de assistente aanleveren en dan vragen of ze het even wil testen op blaasontsteking. En aan de hand van wat daar uitkomt kun je alsnog kijken of je een consult nodig hebt. Hier wordt je met een blaasontsteking vaak niet eens gezien door de huisarts en kan je de antibiotica gewoon later ophalen bij de apotheek.

Ochtendurine

hier moet je ochtendurine inleveren. Morgenvroeg vast even in een schoon potje plassen (een midstream noemden we dat, eh, je plast eerst een beetje gewoon, daarna het potje eronder en opvangen) en dan bellen of je het kan brengen omdat je denkt aan blaasontsteking.

PS naam, geb.datum en je adres even op het potje schrijven (niet op het dekseltje)voor je het inlevert

Blaasje

Blaasje

01-02-2010 om 22:55

Waar?

Waar brandt het precies? Ja, niet aan je tenen, dat snap ik.
Bij blaasontsteking is het wel pijnlijker tijdens het plassen, vooral het laatste beetje. En je urine ruikt ook anders.

koentje

koentje

03-02-2010 om 10:43

Waar hahaha

Bij mijn 'plassertje' zeg maar!
Er zijn geen bacterien gevonden in de urine. Maar de klachten werden minder toen ik veel ging drinken en veel vitamine C en cranberrysap nam!
Nu is het over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.