Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

valeska

valeska

13-06-2010 om 12:07

Blauw

Hoi,
niet erg belangrijk maar het intrigeerde mij wel:
laatst moest ik wat bloed geven voor een onderzoekje vanwege langdurige vermoeidheid, sterretjes zien etc,
en had daarna toch een last van mn arm! Om prik heem zwol het een beetje op, arm werd stijf, had moeite met kind optillen en er verscheen lange blauwe plek van elleboogholte (of hoe heet die plek) richting pols, niet vanuit maar stuk naast de prikplek. het leek meer alsof ik een vaccinatie had gehad. Ja ik weet het, beetje muddeziften maar ik verwonderde me erover, hoe kan zo'n dun naaldje zo veel effect hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
valeska

valeska

13-06-2010 om 12:08

Ahum

ahum ik bedoelde natuurlijk muggenziften, slordig getik!
zorrie.

marie

marie

13-06-2010 om 12:25

Kan wel

Hallo
Waarschijnlijk is er dus iets niet helemaal goed gegaan met prikken. Hebben ze ook erg moeten "zoeken/voelen" voordat je geprikt werd? Het maakt ook heel erg uit hoeveel ervaring diegene heeft die je prikt. En niet iedereen is even handig natuurlijk.
Ook heeft de ligging van je aderen te maken met hoe goed je te prikken bent en of je last hebt van "rollende aderen".
Wat je wel kunt proberen is of je een volgende keer in je andere arm geprikt kunt worden. Wellicht dat het dan beter gaat.
Ik ben er ondertussen achter dat ik beter links te prikken ben dan rechts. Rechts altijd blauwe plek en links nooit.
Ooit ben ik door "een oude rot in het vak" geprikt en die wist me dus te vertellen dat mijn aderen links beter te voelen zijn en dus ook beter om aan te prikken.
Het is alleen zo dat je daar wel even om moet vragen, omdat het voor diegene die je prikt handiger is om in je rechterarm te prikken.
succes

Vic

Vic

14-06-2010 om 21:47

Hard dichtdrukken

Als je na het prikken heel hard het gaasje op de 'wond' drukt wordt het minder snel blauw. Helemaal voorkomen kun je het nooit.

Puck

Puck

15-06-2010 om 09:28

En lang dichtdrukken

Heel hard is niet eens perse nodig, maar wel hard genoeg dat je de ader dichtdrukt. Verder moet ik het altijd wel heel lang dichtdrukken, zeker een minuut of 10. En het scheelt ook wie er prikt, de ene kan het veel beter dan de ander.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.