Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stabilo

Stabilo

31-05-2012 om 18:25

Bloed bij ontlasting

Zoon van 15 kwam zojuist redelijk bedremmeld naar me toe, er zit al een paar dagen bloed bij z'n ontlasting.

Natuurlijk ga ik morgen naar de huisarts met hem, zoon wil eigenlijk niet uit angst dat hij zich uit moet kleden. Weet iemand wat ik kan verwachten?

Ontlasting komt niet moeizaam, hij drinkt voldoende, eet altijd bruin brood en beweegt genoeg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-05-2012 om 18:57

Ontlasting meenemen

je kunt in elk geval verwachten dat je ontlasting zult moeten inleveren.
Verder zal de ha zeker kijken of het aambijen kunnen zijn. Dus ja uitkleden zal wel moeten.
Maar wel gaan.

Niet nodig

je hoeft geen ontlasting mee te nemen naar de huisarts, een beschrijving is meestal wel voldoende, de huisarts kan nog altijd zelf afspreken wat er moet gebeuren.

Helder bloed bij de ontlasting is meestal iets van aambeien, maar wel iets om naar te laten kijken...

Genant

Behalve aambeien kan het ook iets anders zijn. Misschien heeft hij zich ergens aan bezeerd, bij toeval of door er iets in te stoppen. Misschien wil hij het met je bespreken. Misschien niet.

amk

amk

31-05-2012 om 21:59

Mien

juist wel meenemen, kan het indien nodig gelijk naar het lab verstuurd worden.
Anders moet je dat zelf gaan doen.

Stabilo

Stabilo

01-06-2012 om 13:55

Geweest

Vanochtend met zoon naar de huisarts geweest, open spreekuur, 2 (jawel twee) uur gewacht.

Zoon deed zelf zijn verhaal, huisarts heeft zijn buik gevoeld en inderdaad even gekeken. Geen aambeien, wel wat geïrriteerd slijmvlies. Ontlasting nakijken vond hij niet nodig. In de gaten houden, het is nu twee keer gebeurd met steeds een paar weken ertussen.

Kortom, zeer opgelucht zoon: "het viel best mee mam".

Anne, jouw reactie snap ik niet, je lijkt iets te suggereren. Als je iets wilt zeggen wees dan duidelijk. Ik verwacht van een 15-jarige niet dat ie iets in zijn billen stopt, sorry hoor. En gelukkig kwam hij het me gewoon vertellen, hij vond het best genant, maar voor mij blijkt eruit dat hij ondanks als zijn gepuber nog gewoon naar zijn moeder toe kan/wil/durft te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.