Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloed in ontlasting bij voedselallergie?

Heel in het kort, ik kon niet van de kerststol afblijven, ondanks de hazelnoot die daarin zit. Veel nootjes er wel uitgepeuterd maar ja, altijd die kleine stukjes vinden is dus niet gelukt. Dag 1 geen probleem, dag 2 keelpijn, eventjes, de gebruikelijke reactie. Krijg me me toch een paar uur later buikpijn, met diarree en naar beneden denderende bloeddruk dus ik ging ook nog eens lekker onderuit. De hele nacht de pijnlijke kramp liggen wegpuffen, het leken wel weeen, de volgende dag nog wat diarree en daar zat enkele keren bloederig slijm bij.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan moet denken, is het ernstig, of heeft het met deze reactie te maken (kan er niets anders van maken dan allergische reactie, ben niet ziek, en na een avond, nacht en dag is het nu weer helemaal over. Die lengte van het hele gebeuren zag ik ook bij mijn kind). Iemand hier iets over te zeggen (ja, huisarts bellen maar die is in deze tijd slecht bereikbaar).

Arike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

30-12-2010 om 12:12

Mijn dochter had als baby vaak bloederig slijm in haar ontlasting, tot we erachter kwamen dat ze koemelkeiwitallergie had, toen we waren overgestapt op andere voeding was het ook over met het bloed. Dus ik denk dat dat bij jou ook wel zo kan zijn.

Arike

Arike

30-12-2010 om 13:48 Topicstarter

Yaron

Dank je.

Slijm op zich herken ik wel van mijn kind, het bloederige niet. Anyway, kennelijk is de hazelnoot nu mijn lijf uit, het is weer in orde. Nu mijn berkepollenkruisallergie maar eens echt heel serieus gaan nemen.

Mijn jongste had ongeveer dezelfde reacties als jij omschrijft toen ze kleiner was van pinda's. (en pindakaas enz.)
Duurde ook best lang soms...24 uur ong. Ook de keelpijn die kwam eerder en dan soms ook bloed,slijm etc in de ontslasting en ja krampen.
Bij dochter is het over gegaan (na jaren pindaloos te zijn geweest).
groeten albana

Arike

Arike

05-01-2011 om 15:12 Topicstarter

Albana, dat het overgaat

zal er bij mij als veertiger niet inzitten. Het wordt eigenlijk juist erger, ben nu echt alle hazelnoot aan het vermijden (en alle andere noten, voor de zekerheid). Misschien toch eens aan de huisarts vertellen allemaal. En laten bevestigen met een allergietest.

Fijn dat bij je dochter de pinda-allergie is overgegaan, hier ook een pinda-allergisch kind maar dat zal volgens de allergoloog niet overgaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.