Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bloed na plassen en tussendoor, denk geen blaasontst

Heb wat raars. a.s. dinsdag ga ik naar de huisarts dus.. maar wil even wat geruststelling.. als dat kan
Ik ben 54, na overgang. Heb al een 1,5 week wat jeuk en zo maar nu had ik ook wat bloed na het afvegen (na plassen). Nu ontdek ik ook tussendoor hele mini beetje bloedverlies.
Heb geen pijn, hoef niet vaak naar wc, geen pijn buik of tijdens vrijen.

Ik had zelf eigenlijk een soort vermoeden.. ik heb een vibrator een tijd gebruikt die me eigenlijk geen fijn gevoel gaf bij de blaas (maarja, toch gebruiken..) Ook best heftig vrijen maar niet 'rare dingen doen; . Nu dacht ik.. misschien is dat het wel en/of ontsteking? 
Vind t beetje eng maar denk eigenlijk dat het een soort van irritatie is. Kan dat?

Na de overgang zijn je slijmvliezen kwetsbaarder, wel iets om rekening mee te houden. Dus zorg voor lang voorspel (zeg maar gewoon tegen je partner: een halfuur) en desnoods nog wat glijmiddel.

Doe je dat niet, dan kan de huid breken/scheuren, dat kan best gebeurd zijn. Maar ik denk dat het inderdaad een goed idee is om een arts te laten kijken, voor het geval het wel een ontsteking is. Het is waarschijnlijk geen blaasontsteking, maar misschien wel een huid/slijmvliesontsteking. 

Ik lees nu pas dat je ook jeuk hebt. Dan denk ik meteen aan candida (en daar kan je huid ook stuk van gaan). Wel de jeuk melden bij je huisarts.

EvenAnders69

EvenAnders69

22-02-2024 om 20:33 Topicstarter

Kan niet heel goed zien of het bloed in de urine zit, maar dat lijkt er wel op; de urine is zeker niet roze of zo; geel en net zag ik een 'spot' bloed... weird. Candida.. hm. Heb super goede weerstand.

Enkel onderzoek kan duidelijkheid geven, dus ervaringen heb je niet zoveel aan; het kan teveel zijn. Goed dat je naar de huisarts gaat.

EvenAnders69 schreef op 22-02-2024 om 20:33:

Kan niet heel goed zien of het bloed in de urine zit, maar dat lijkt er wel op; de urine is zeker niet roze of zo; geel en net zag ik een 'spot' bloed... weird. Candida.. hm. Heb super goede weerstand.

Candida kun je ook krijgen met super goede weerstand. Even laten checken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.