Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

20-10-2011 om 09:56

Bloeddruk

Omdat ik bij probleemdraadjes altijd zo graag wil weten hoe het afloopt, hier mijn afloop: Begin september heb ik een draadje gestart over bloeddruk en cholesterol. Beide waren te hoog, en ik had visoenen van hartaanvallen, rollators enz. enz. Ik heb een maandlang plaspillen geslikt, en ben streng voor mezelf geweest: minderen met zout, vet en zoet.
Dat heeft resultaat gehad. Ik heb een mooi cholesterol, en mijn bloeddruk ligt weer binnen de normen. Ik heb loon naar werken gekregen. Ik had de tips hier gekregen meegenomen naar mijn huisarts: twee keer meten bij één consult, de linkerarm en ev. 24 uursmeting. Allemaal niet nodig. De bloeddruk was 130-80. Mooi toch?
dank voor jullie hulp!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

20-10-2011 om 11:06

Wow bellefleur

Dat is een mooi resultaat. Echt 'eer van je werk'

Fianna

Fianna

20-10-2011 om 11:14

Fijn hoor! Goed gedaan!

Brianna F

Brianna F

20-10-2011 om 12:21

Goed

En nu vasthouden.

Super goed

Ik moet zelf over een week ofzo mijn bloeddruk weer laten controleren. Ik gebruik ook plaspillen. De laatste keer, zo'n 3 maanden geleden, was mijn bloeddruk gelukkig weer goed. Maar volgens de huisarts zou ik wel de rest van mijn leven de plaspillen moeten blijven slikken. Moet jij dat ook, of mag je nu stoppen met de plaspillen. Ik zou er nl graag vanaf willen. Niet dat ik er veel last van heb, maar het is toch weer elke dag een pil.

groetjes van Charlotte

Bellefleur

Bellefleur

02-11-2011 om 12:16

Charlotte,

Ik had nog geen bloeddrukmedicijnen, alleen plaspillen. Die hoefde ik dus niet meer te gebruiken. In december moet ik weer komen om mijn bloeddruk te controleren. Ik probeer ondertussen mijn zoutarme levensstijl door te zetten. Ik hoop dat dat lukt. Zulke dingen verslappen op de lange termijn! Mijn bloeddruk was de laatste keer 130-80. Hoe is de jouwe? Slik je hydrochloorthiazide? Welke sterkte?

Bellefleur

Hoi Bellefleur,

Ik slik ook geen bloeddrukpillen, ik gebruik nu chloortalidon. De huisarts had het erover, dat ik die zou moeten blijven slikken. De laatste keer was mijn bloeddruk volgens mij ook 130-80.
Ik ga maandag weer terug voor controle. Ik ben benieuwd hoe het dan is, maar als hij weer goed is, ga ik toch vragen of ik mag stoppen.

Bellefleur

Bellefleur

07-11-2011 om 11:17

En,

Hoe was je bloeddruk vandaag? Wonderlijk dat jij met dezelfde bloeddruk nog wel plaspillen moet slikken, en ik niet!

Goed

Hoi Bellefleur,

afgelopen maandag weer gemeten en de huisarts was zeer tevreden; 130/90. Ik vroeg natuurlijk weer naar de plaspillen, maar hij vindt het verstandig om ze wel te slikken, omdat mijn bloeddruk, direct nadat ik was begonnen met de pillen, goed was, en omdat in mijn familie hart-en vaatziekten voorkomen. Dan wilde hij geen risico nemen....Daar heeft ie natuurlijk een punt.
Nu moet ik ook eerlijk bekennen, dat ik wel direct merk als ik bv 2 dagen de pillen niet heb geslikt ik weer meer vocht vast houd. Ik blijf ze dus maar trouw slikken. Hoef nu pas weer over 9-12 maanden terug te komen.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.