Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Evenie

Evenie

30-03-2019 om 17:50

Bloeding na verwijderen Mirena

Ik weet dat hier een aantal dames met Mirena-evaring rond lopen, dus ik kom even vragen hoe het bij jullie ging.
Ik heb afgelopen week mijn Mirena spiraal laten verwijderen. Het werdt tijd; het ding zat er al bijna 7 jaar in en ik ben inmiddels bijna 52. Er uit halen ging soepel en de eerste dagen had ik nergens last van. Maar sinds gisteren ben ik een soort van ongesteld. Niet hevig, masr het is echt al ontzettend lang geleden dat ik bloed heb gezien!

Nu vraag ik me af of dit toch nog gewoon een reactie op het verwijderen is, en geen hormonale bloeding. Huisarts kon me -uiteraard- niet garanderen dat mijn menstruatie echt weg zou blijven, dat ik de laatste al heb gehad. En dat hoop ik toch zo... Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaring..?

@Emma

@Emma

30-03-2019 om 19:06

Mirena

Ik heb een week lang bloedverlies gehad na het verwijderen van Mirena. Er zat geen week tussen zoals bij jou. Ik was toen 53. Ik heb daarna echter nog vrolijk doorgemenstrueerd tot mijn 56e, dus dat kan het helaas ook nog zijn.
Ik zou het even vragen aan je huisarts, maar ja daar heb je niks aan op een zaterdagavond

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.