Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dochter

Dochter

04-01-2020 om 07:25

Bloedingen

Mijn moeder belde me gister.
Ze heeft sinds een maand of 3 ineens last van bloedingen. Begin dec is ze voor een uitstrijkje geweest, ze werd direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar was op de echo iets te zien bij de baarmoeder. Er is een biopt gedaan maar daar kwam niet echt iets fouts uit. De gynaecoloog vertrouwd het echter niet en gaat haar volgende week al opereren .
Mn moeder zelf heeft weinig ziekte inzicht , niemand mag ook mee naar artsen of onderzoeken. Ze gaat ook
alleen naar de operatie toe.
Ik respecteer dat , maar vind dit nu wel heel zorgelijk.
Ik vraag me nu af , kan het ook nog iets anders zijn dan kanker , kan dit ook een vleesboom zijn of een poliep zoals ze zelf denkt ?
Vooral het feit dat ze zo snel wordt geopereerd maakt me dat ik me zorgen maak. En ik krijg het gevoel dat ze of dingen achterhoud of de uitleg van de arts niet begrijpt.

Bloeding stoppen

Ook als het geen kanker is zal die bloeding toch gestopt moeten worden.
Ik zou geen voorschot nemen op al te groot leed.
Ze wordt binnenkort geopereerd, daarna weet je meer.

Paasei

Paasei

04-01-2020 om 13:20

Wat voor bloedingen?

Bedoel je vaginale bloedingen? En ik neem aan dat je moeder al 'op leeftijd' is en de overgang lang voorbij? Ik zit momenteel zelf behoorlijk in de overgang en lees er daarom veel over. Daarom weet ik dat het mogelijk is dat je jaren na je laatste menstruatie weer opnieuw bloed gaat verliezen, en dat dat dan puur hormonaal en onschuldig kan zijn. Maar dat het wel altijd gecontroleerd moet worden, omdat er ook wel iets aan de hand kan zijn. Dat 'iets' kan overigens ook, zoals je moeder al zei, vleesboom of poliepen zijn.

Ik heb al meerdere verhalen gelezen van dames die dat is overkomen, die zich een hoedje schrokken, maar waar het allemaal onschuldig bleek te wezen. Die kans is ook vele malen groter. Dus nog geen paniek.

zebra

zebra

04-01-2020 om 20:14

herkenbaar

mijn moeder heeft dat ook al een paar keer gehad en is de 80 al gepasseerd. Het klinkt onlogisch maar het kon ook gekomen zijn door de cortisone injectie die ze vrij kort ervoor gekregen had. Maar toch altijd laten nakijken want het blijft toch een raar iets

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.