Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloedingen met mirena (al 3 maanden!)

Hallo dames,

Ik zit met een probleempje en kan jullie hulp wel gebruiken. Sinds 2 jaar heb ik de mirena spiraal. Ging allemaal prima, maar sinds 3 maanden ben ik nu al het bloeden. Ben al bij de gyn geweest en heb een echo laten maken. Er zat troep in de baarmoeder en heb daar medicijnen voor gekregen. Dat is eruit gekomen (sorrie voor deze details) en toen een week zonder bloedingen. Nu weer sinds 2 weken met bloedingen en ik word er knap sjagerijnig van!!! Zit er nu aan denken om die mirena eruit te laten halen en weer gewoon aan de pil te gaan. Wie heeft er nog meer (nare) vergelijkbare ervaringen met de mirena en wat hebben jullie voor actie ondernomen. Ik moet de 18e weer naar de gyn en kijk uiteraard met haar verder wat we nu gaan doen. Ik wil alleen maar van die bloedingen af en mijn vrijheid weer terug op allerlei gebieden.

Alvast bedankt!

Groetjes
Marisie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

06-08-2009 om 20:21

Mijn ervaring

met Mirena is ook niet best, ipv minder vloeien ging ik alleen maar meer vloeien, pil nog erbij gekregen, maar het hielp niks.....uiteindelijk heb ik zelf om een baarmoederverwijdering gevraagd, maar mijn gezin was dan ook compleet....

Nasha

Kan dat, zelf om baarmoederverwijdering vragen, als er geen medische redenen zijn behalve het gekloot met anticonceptie?
En hoe zwaar was de ingreep, is het je mee of tegengevallen? En kom je dan niet in een soort van vervroegde overgang?

Groetjes, Esmee

Nasha 1st

Nasha 1st

06-08-2009 om 21:26

Gelet op

mijn klachten, overmatig vloeien en niet meer normaal kunnen functioneren, en omdat we alle andere opties al geprobeerd hadden, vroeg de gyn rechtstreeks aan mij, wat wil je zelf....en toen ik zei, haal dat rotding er maar uit, ging hij er ook in mee....of elke gyn het zomaar zou doen weet ik niet....Nee, mijn eierstokken zijn blijven zitten, daardoor kom je niet in de overgang. De ingreep zelf is me erg meegevallen...

Bedankt!

Dat is in ieder geval het uitzoeken waard... Bedankt voor de info!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-08-2009 om 00:09

Mirena

Kwam die troep door de Mirena of heeft die er niets mee te maken? Dat zou je eerst moeten uitzoeken. Ik heb zes jaar de Mirena naar volle tevredenheid gedragen en toen kreeg ik een vleesboom die enorme bloedingen veroorzaakte. Ik heb toen ook de beslissing genomen om mijn baarmoeder eruit te laten halen want ik was letterlijk ziek van het bloedverlies en ik durfde de deur niet meer uit te gaan. En ik ben erg blij dat ik het ding eruit heb laten halen; ik voel me bevrijd. Maar ik heb al een kind, geen partner en bovendien loop ik tegen de veertig dus voor mij was het een heel eenvoudige keuze. Succes!

Prakje

Prakje

07-08-2009 om 07:49

Hier ook...

alleen maar vloeien met de Mirena

Heb hem eruit laten halen, vervolgens ben ik nog een keer zwanger geweest en daarna is mijn cyclus nooit meer goed op gang gekomen. Of eigenlijk, te goed ik vloeide 3 van de 4 weken...

Nu ook baarmoeder eruit.. wat een opluchting!

Marisie

Marisie

07-08-2009 om 09:31 Topicstarter

Wow!

Hi dames,

Bedankt voor de reacties! Mijn gezin is ook compleet en ik ben nu 37. Liep zelf al met de gedachte om mijn baarmoeder eruit te laten halen, maar wist eigenlijk niet dat dit kon, zonder medische reden. Ik weet niet wat die troep (slijm) heeft veroorzaakt, maar het zou nog kunnen dat dit door de bevalling/zwangerschap is gekomen. Mijn tweeling is nu 2,5 jaar oud. Ik heb ook de pil erbij geslikt omdat ik last had van mijn eierstokken tijdens het vrijen. Ze denken dat het komt door de combinatie van de pil en de mirena. Ik ben alleen het denken zat en wil actie! Ik word heel moe (ook figuurlijk) van het bloeden (bloedwaardes zijn wel heel goed) en behoorlijk sjaggie. Voel mij ook niet meer vrij om te doen en laten wat ik wil. Moet er altijd rekening mee houden dat het weer kan beginnen (soms stopt het namelijk 3 dagen). Daarnaast baal ik er ook onwijs van dat ik niet meer spontaan kan vrijen. Al met al, ben ik het gewoon onwijs zat en ik word hier ook geen leuker mens van. De 18e ga ik weer naar de gyn en zal de optie om de boel eruit te laten halen, met haar bespreken. Ik heb het toch meer nodig. Het geluk heeft het mij al gebracht en die ellende hoef ik niet.

Nog even een vraagje over dat verwijderen. Hoe lang ben je dan uit de roulatie? Moet je ervoor in het ziekenhuis blijven liggen? Gewoon ter info.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties (meer zijn nog steeds welkom).

Greetz
Mariska

Marisie

Marisie

07-08-2009 om 09:36 Topicstarter

Elisa

Ze weten niet goed waar die troep vandaan is gekomen (en dat zit mij ook nog niet lekker hoor). Het is er wel uit en ik heb geen vleesbomen. Echo's gehad om de boel te checken. Maar toch blijft er een stemmetje in mijn achterhoofd spoken dat dit niet klopt. Iets moet er toch voor zorgen dat dit gaat zoals het gaat. Volgens mij krijg ik nu wel weer een paar dagen rust, want het ziet er naaruit dat het weer overgaat. Zou wel fijn zijn, want ik heb zo een weekje vakantie. Maar waar ik zo gek van word is die vermoeidheid en stemmingswisselingen. kan soms gewoon niets meer hebben. Volgens mij zijn dat dan toch de hormonen die door je lichaam gieren. had jij daar ook last van?

Greetz
Mariska

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-08-2009 om 13:19

Mariska

Ik had altijd een keer in de maand last van PMS; Mirena of niet, pil of niet Nu die baarmoeder eruit is heb ik nergens meer last van; ik heb meer energie dan ooit tevoren!
Een baarmoederverwijdering is en blijft een zware ingreep. Ook als de baarmoeder vaginaal verwijderd kan worden ipv via de buik. Reken er op dat je minstens 6 weken de tijd moet nemen voor herstel. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen (maar ik kreeg een complicatie) en pas na drie maanden was ik weer de oude. Ik had thuishulp (heb geen partner) en mijn zoontje logeerde in die tijd bij opa en oma. Maar echt, ik vind het het allemaal waard. Geen gedoe meer met kraamverband, inlegluiers en kraammatrasjes (zo erg vloeide ik). Geen bloedarmoede meer. Weet je, mijn baarmoeder had haar dienst bewezen en daarna was het een nutteloos orgaan dat ook nog eens voor problemen zorgde. Dan kan het maar beter gewoon eruit.

Rafelkap

Rafelkap

07-08-2009 om 15:08

Rigoureus

Ik zou nooit denken: lastig, gooi dat ding er maar uit. Alleen als er echt erge klachten zijn. Zo'n orgaan heeft "leeg" toch ook zo z'n nut. Bespreek het gewoon eens met je gynaecoloog, misschien heeft hij/zij andere ideeen, zijn de bloedingen van van voorbijgaande aard, is er een vleesboom of is een ander anti-conceptiemiddel voor jou beter (of steralisatie)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-08-2009 om 15:18

Baarmoeder

Een baarmoeder heeft echt totaal geen nut meer als je geen kinderen (meer) wilt. Alleen de eierstokken hebben nog nut ivm hormonen. En uiteraard laat je je baarmoeder niet zomaar weghalen; alleen als je serieuze klachten hebt. Maar ik ben bijv. ook erg blij dat ik geen baarmoeder(hals)kanker meer kan krijgen en dat ik geen last meer heb van PMS etc. En dat ik geen hormonen meer in de vorm van de pil hoef te slikken. Nog een pluspunt is dat mijn libido weer als normaal is en ja, ik hoef me geen zorgen meer te maken over anticonceptie

Nasha 1st

Nasha 1st

07-08-2009 om 21:31

Tja rafelkap

voor mij had dat ding zijn dienst bewezen, en als je al bijna 2 jaar zo overmatig vloeit maandelijks dat je niet eens meer kan lopen, lachen of praten zonder hele golven bloed van onderen te voelen, dan wordt je niet vrolijk....als je dan bij een gyn een Mirena krijgt als "de oplossing" en je begint dan DAGELIJKS te vloeien, 3 maanden lang, tot je er bij neerstort....dan wordt je niet vrolijk....Als je dan helemaal op op de poli ligt en ze schrijven je de pil er bij voor als "de oplossing" en je blijft dan nog hevig vloeien, dan wordt je niet vrolijk....Dus als je dan op gesprek komt bij de gyn, en je vertelt dit alles, en hij vraagt, wat wil je zelf? Dan komt het echt uit het onderste van je tenen....geloof me!!!!

Sinds die tijd, geen gedoe meer met inderdaad hele karrevrachten maandverband, die dikke.....Geen nadenken meer, heb ik wel voldoende bij me, gewoon op vakantie kunnen en zwemmen wanneer je wilt!!! Een bevrijding, zo voelde het!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-08-2009 om 21:44

Nasha

Zo voel ik het ook, als een bevrijding. Zeker na de ellendie die laatste maanden. Ik kon niet eens meer de deur uit want stel dat ik begon te bloeden... Dan hielp niets. De grootste tampons, het dikste kraamverband; binnen vijf minuten lekte het door. Het bloed zit hier zelfs nog in het tapijt. De laatste keer voordat mijn baarmoeder eruit ging kon ik alleen nog maar plat liggen op de Eerste Hulp en zelfs toen moesten om de paar minuten de onderleggers vervangen worden... Het rare is dat er idd best veel mensen zijn die een soort van ontzag voor zo'n baarmoeder hebben, alsof het een heilig iets is. Of alsof het iets is wat een vrouw echt tot vrouw maakt. Wat iedere vrouw nodig heeft. Flauwekul. Als je geen kinderen (meer) wilt is het een nutteloos stuk spierweefsel dat absoluut geen functie meer heeft. Je hebt het niet nodig om "schoon te bloeden" of meer van die nonsens. Ik voel me eindelijk weer happy met mijn lijf en ik kan zo genieten als ik een dagje weg ben zonder angst dat ik weer zou gaan vloeien! Na 15 jaar pil en zes jaar Mirena voelt het idd als een bevrijding. Van het weggooien van alle pakken verband en tampons hebben we hier dan ook een feestje gemaakt

Pms elisa?

Hoe kan je PMS nou verdwijnen door het laten verwijderen van je baarmoeder?? Je hormonen worden toch door je eierstokken geproduceerd en die jhormonen vreoorzaken toch de PMS?

Nasha 1st

Nasha 1st

07-08-2009 om 22:22

Kennelijk

hangt een en ander toch wel met elkaar samen, want veel klachten die ik had rond de menstruatie zijn bij mij ook verdwenen na de verwijdering van de baarmoeder....

Rafelkap

Rafelkap

08-08-2009 om 15:20

Natasha/elisa

Tja, maandenlang ongesteldheid lijkt mij ook niks. Jullie hebben wel gelijk. Ik heb er gelukkig ook geen ervaring mee. Maar ik vond dat er in dit draadje de optie om de baarmoeder er maar uit te halen wel makkelijk werd genomen, terwijl het iets is dat Marisie gewoon met haar gyn moet bespreken, zo'n beslissing is niet niets. Misschien is er iets anders aan de hand. (of niets:e rgens staat me bij staat dat het normaal is om de eerste paar maanden te vloeien na het plaatsen van de mirena)

Nasha 1st

Nasha 1st

08-08-2009 om 16:29

Rafelkap

Marisie vroeg naar (nare) ervaringen met Mirena en wat anderen gedaan hebben. Dan deel ik gewoon mijn ervaring en wat ik gedaan heb. Ik raad niemand aan zo'n ingreep te doen, tenzij je het zelf wilt. Dus toen Marisie vroeg, kan dat zomaar, dan geef ik als antwoord, dat hangt van je gyn af, dus ja, ze zal dat met de gyn moeten bespreken....

Overigens is een BEETJE bleodverlies na plaatsing van de Mirena normaal inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat het bij Marisie maar een beetje is...maar ik kan me vergissen, heb niet in haar maandverband gekeken hihihihihih

Marisie

Marisie

09-08-2009 om 17:53 Topicstarter

Heb mirena al 2 jaar

Hi dames. Ik heb de mirena niet net laten plaatsen, maar al 2 jaar geleden. Al die tijd geen last gehad en sinds een paar maanden dus die bloedingen. Op de 1e echo was te zien dat er troep in mijn baarmoeder zat, dus was het goed te verklaren. Maar nu is dat weg en heb ik nog steeds bloedingen. Omdat je het zo zat wordt, roep je wel dat ze dat ding eruit mogen gooien, maar weet helemaal niet of het wel een optie is. Dat ga ik binnenkort met de gyn bespreken. Ik heb het gevoel dat dit ergens vandaan moet komen. En ik vraag mij vooral af, waar komt het vandaan en wat veroorzaakt de bloedingen. Vandaar hier de vraag of meer dames hier ervaring mee hebben. Hoop dat het nu weer helder is.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2009 om 21:28

dat had ik even gemist....dan moet er inderdaad wat anders zijn, want de bloedingen zouden inderdaad weg of veel minder moeten zijn....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.