Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 15:29

Bloedstolling

Ik ga overmorgen al naar de arts, maar ik ben wat ongeduldig .

Ik begin met de melding dat ik bloedverdunners gebruik.

Ik heb momenteel te maken met operatiewonden die maar niet droog komen te staan. Ik heb drains die vanaf de operatie dagelijks een ongeveer gelijk beeld laten zien. Er komt zo'n 5-10-15 ml per dag uit. En dat al bijna 2 weken lang. De arts heeft dinsdag gezegd dat ze de hulp in gaat roepen van iemand die een hematoom kan wegmasseren, maar daarmee lijkt mij niet dat het bloed dan netjes gaat stollen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tas

Tas

13-10-2018 om 16:40

Jawel

2Biet als in persoonlijke ervaring, maar als het hematoom weg is valt er niets extra meer te lopen en zal de gewone wond netjes stollen, ook met antistollingsmiddelen. Het kan iets langer duren, maar stollen doet het uiteindelijk wel. De stollingstijd is gewoon wat langer.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 16:47

Tas

Ik moet nu laten merken dat ik dit toch niet volledig snap. Dat hematoom is bloed wat niet weg kan, het zit vast. Is die gemiddeld 10 ml per dag dan toch afkomstig uit dat hematoom? Maar dat is toch niet onuitputtelijk? Vandaar mijn gedachte dat het dus nog aangevuld wordt met 'vocht' wat nieuw aangevoerd wordt en dus bloed wat niet stolt. Bij de ingang van de drains is het ook niet droog. Het verband wordt elke dag nog vies door bloed wat daar uit komt.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2018 om 11:10

Geen ervaring/herkenning dus

Ik ben vandaag voor controle geweest. De drains zijn eruit en mijn lichaam moet het nu zelf oplossen.

Tas

Tas

15-10-2018 om 11:34

Ja maar

Een hematoom kan gaan lekken ; gebeurde bij een knie operatie van mijn vriendin. Dat houdt een keer op maar het afbreken/ opruimen kan weken tot maanden duren. Komt goed!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2018 om 22:25

Gedoe

Ik zit nu net een flinke vlek in mijn T-shirt te wachten tot mijn andere band droog is. Het lekt nog flink. Ik vraag morgen maar even advies. Ik vraag me nu zelfs af of een dag pauze van de bloedverdunner een oplossing kan zjjn. Dan kan het misschien net even tot stilstand gebracht worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2018 om 22:26

Net is met

.

OND

OND

17-10-2018 om 18:08

Dit lijkt me meer iets

dat met de behandelende artsen moet uitgeklaard worden...

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2018 om 19:17

Groter verband en uitzitten

Daar komt het op neer. Ik heb nu dus verband wat minder snel tot lekkage zal leiden en ik moet afwachten tot het droogvalt. Het is oud bloed, dus ik overleef dit gewoon 😊.

Pirata

Pirata

17-10-2018 om 19:34

Sterkte ermee

Lijkt me heel hinderlijk. Mag je wel douchen of het wegwassen?

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2018 om 20:14

Pirata

Ja de douche mag weer. Ik beperk het nu wel wat, maar ik ben er dinsdag wel even lekker onder gegaan.

Tas

Tas

17-10-2018 om 21:54

Lang

Het kan echt lang duren en het moet eruit of worden opgeruimd door het lijf.

Gewoon lekker douchen wanneer je wilt, maar net even anders. Geen zeep of shampoo of er aankomen, maar enkel water er langs via de bovenkant. Krijg je minder bloed/smetluchtjes.
Verder daarna aan de lucht laten drogen of zachtjes het ergste water deppen.
Ga desnoods even op een handdoek op bed liggen als het je te erg vermoeid.

Geen kattenpis zo'n operatie, neem de leefregels in acht en neem je tijd en geef het ook tijd.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2018 om 11:42

Tas

Ja, dat het lang kan duren, daar heb ik al wat ervaring mee. Ik heb een flinke tijd heparine moeten spuiten en had toen een buik die echt compleet donkerblauw was. De laatste dagen ervoer ik echt als een martelgang. Maar ook als ik me stoot of val, ziet het er meteen dramatisch uit. Het is niet anders. De bloeduitstortingen op mijn buik/middel trekken nu langzaam al wat weg. Het geheel gaat verder heel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.