Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

08-12-2009 om 21:01

Bmr/dktp vaccinatie

Ik heb zo´n hekel aan die vaccinaties! Ik zie het nut er echt van in maar ik vind het zo zielig om aan het eind van de dag een zieke baby te hebben.

Ze heeft nu met 5,5 maand de tweede inenting gehad, we zijn wat later begonnen en ze was een keer ziek, maar ze is zooo zielig. Vorige keer was ze van dinsdag tot zaterdag van slag, met heel veel heftige huilbuien, alsof ze pijn had, en nu begint dat weer, uit het flesjesritme, huilen alsof ze veel pijn heeft, hogere temperatuur en vooral aan het klagen op een tijdstip dat ze hoort te slapen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

09-12-2009 om 07:09

Tja

Lastig als je kind er last van heeft, maar een kind wat ziek wordt omdat het niet geënt is, is óók zielig, moet je maar bedenken.

Minet

Minet

09-12-2009 om 07:39

Paracetamol

zorgt ervoor dat jouw baby zich een stuk prettiger voelt.

De dag van het prikken en de dag erna

de beentjes zeer regelmatig lekker insmeren. Ik gebruikte daar zelf altijd een beetje srl-gelei voor en vooral de prikplaatsen goed masseren, direct na het prikken bij thuiskomst beginnen. Eén keer sliep dochter bij thuiskomst (dat was een wonder opzich) en ben ik later begonnen met insmeren/masseren en toen had ze een paar pijnlijke beentjes voor een paar dagen. Dus bij mijn kinderen hielp het wel. Succes.

Hetzelfde als pelle

nam ook een nat doekje mee in een plastick zakje wat ik eerst even in de koelkast had gelegd, probeerde altijd de voeding zo uit te stellen dat ze meteen wat te drinken kregen als we thuis kwamen en deed die dag lekker een pyama dag met de slaapzak zodat we niet steeds een broekje aan en uit moesten doen, hier waren ze meestal 1 dag er niet zo lekker van en daarna ging het wel weer.
krulleke

Alette

Alette

09-12-2009 om 09:37

Dank voor de tips

En goed om te lezen dat er meer kindertjes last van hebben, op het consultatieburo doen ze altijd alsof het heel uitzonderlijk is dat je kind ziek wordt van de vaccinatie. Maar hier is het toch echt zo dat ik bij een cb-afspraak met prik altijd even mijn agenda check of het wel uitkomt, een ziek kind.

Nou ja, het is gewoon niet anders, maar er wordt vaak zo lichtvoetig gedaan over die vaccinaties, en zo is het niet altijd. Enfin, ze slaapt nu (koorts) na een nacht met een paar huilbuien (ze huilt nooit snachts), we zien wel wat de dag brengt.

Primavera

Primavera

09-12-2009 om 10:05

Nee, beslist niet masseren!

Het masseren is nergens goed voor en zorgt juist voor die pijnlijke en/of gezwollen beentjes en armpjes. Het massage-advies was weer zo'n idee die alleen op theorie gebaseerd was dat dat wel goed zou zijn, zodra ze het wetenschappelijk zijn gaan onderzoeken bleek echter dat juist de groep baby's die massage kreeg, met name na de DTPK-vaccinatie meer last hadden van locale reacties.
Groeten Primavera
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10910608?dopt=Abstract

Masseren

Ik doe het ook altijd, de beentjes masseren na de prikken. En mijn kinderen hebben nooit ergens last van, terwijl ik op het bureau hoorde dat het beentje vaak wat stijf kan worden na de prik en dat ze er daarom last van zouden kunnen hebben. Maar dat is dus onzin, begrijp ik! Hm, dan heb ik het gewoon getroffen met kinderen die nergens last van hebben en stop ik dus van nu af aan ook maar met masseren.

Pelle

Hoe ik dat merkte bij een baby van een paar maanden?? Nou na insmeren/masseren geen harde plek in het beentje en als ik dat niet deed (die ene keer omdat ze sliep) wel een harde plek en huilen bij het oppakken als je per ongeluk tegen het beentje aan kwam. Een ieder mag het onzin vinden en het op zijn/haar eigen manier doen maar hier hielp het in mijn beleving wel en aangezien ze al zeer slecht sliep (door chronische oorontstekingen) was ieder uur dat ze wel goed sliep er één.

m@ss

m@ss

10-12-2009 om 13:49

arniflor(vsm) smeren meteen na het prikken. Dat helpt bij blauwe plekken en kneuzingen en dus prima voor zo'n zere plek.

Tink

Tink

10-12-2009 om 16:08

Zelfde ervaring als maggietel

Bij alle 4 mijn kinderen. Masseerde ik (of de CB-pleeg) niet, meteen na het prikken, dan kwam er een soort harde 'schijf' in dat beentje te zitten, en dat deed flink pijn bij o.a. verschonen en oppakken.
Masseerde ik wel, dan bleef het beentje zacht en hadden ze minder last.

Primavera

Primavera

10-12-2009 om 18:37

De enige keer dat ik gemasseerd heb

De enige keer dat ik gemasseerd heb bij een inenting bij mijn 3e kind kreeg ik dus ineens zo'n harde schijf in het beentje, de andere keren bij hem en bij de anderen als ik niet gemasseerd had nooit.
De vergelijking met een blauwe plek gaat niet op, want de spier wordt niet gekneusd door een prik met een naald. Door te masseren verspreid je het vaccin wat geïnjecteerd is over meer weefsel en de immuunreactie van het lichaam daarop kan dan zo'n harde schijf veroorzaken.
Natuurlijk kan zo'n schijf ook zo wie zo wel optreden en ligt ook aan andere factoren, maar het is dus wetenschappelijk onderzocht dat de kans erop of op een algeheel pijnlijk of gezollen ledemaat een stuk groter is als je gaat masseren. Een paar individuele gevallen waarbij het toevallig niet zo ging doen daar niets aan af.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.