Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra

Petra

23-01-2009 om 15:05

Bobbel in de lies bij zoon

Mijn zoon heeft al een week of 4 een bobbel in zijn lies. Toen deze er een ruime week zat zijn we naar de huisarts geweest. Aangezien hij verder geen klachten had is er besloten om het 2,5 week aan te zien.
Vanochtend zijn we terug geweest en volgens mijn zoon was de bobbel gegroeid in de tussentijd. Hij is puber dus ik bekijk hem daar niet meer iedere dag De bobbel is hard en zit vast op de lymfeklier.
De dokter heeft bloed laten prikken om te kijken hoe het staat met de witte bloedlichaampjes. Weet iemand wat dat zegt?
De dokter deed serieus en zei dat ik maandag kon bellen en dat we dan meer wisten en liet niks los over waar hij aan dacht. Ik heb het hem niet gevraagd omdat mijn zoon erbij was, maar er gaan mij spookbeelden door het hoofd van Hodgkin.
Het lijkt geen pfeiffer, liesbreuk of TBC en hij heeft geen andere klachten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

23-01-2009 om 22:57

Lymfeklier?

Beste Petra,
Weet je zeker dat het óp de lymfeklier zit? Kan het niet de lymfeklier zélf zijn? Dat komt vaak voor en gaat vanzelf weer weg.
Natuurlijk is het spannend, maar ik zou me niet te druk over het feit dat de dokter het zo serieus neemt. Dat is zijn vak.
Sterkte er mee, een weekend kan zo lang zijn.
Gallifrey

Gallifrey

Gallifrey

26-01-2009 om 22:25

En?

Beste Petra,
Volgens mij kon je vandaag bellen. Ben je iets wijzer geworden?
groeten,
Gallifrey

Petra

Petra

27-01-2009 om 09:34

Niet duidelijk

Het bloedbeeld gaf geen afwijkingen, bezinking en witte bloedlichaampjes zijn binnen normale waarden. De bobbel is in laatste 2,5 week gegroeid van een stuiter naar een kippe ei en zit er nu een week of 5.
Dokter was er niet gerust op, dus moeten we vrijdag weer terug komen en wil hij zien wat de bobbel in die week veranderd is. Zoon maakt zich zelf inmiddels ook zorgen. Ik weet inderdaad niet of het op de klier zit of de klier zelf is. De bobbel is gevoelloos.
Gallifrey bedankt voor belangstelling.
Petra

Gallifrey

Gallifrey

27-01-2009 om 10:12

Vervelend

Hoi Petra,
Het wordt dus gewoon afwachten. Heel vervelend! Ik kan me de zorgen van jou en je zoon goed voorstellen. Voelt je zoon zich verder wel goed?
Sterkte ermee!
Gallifrey

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 11:09

Misschien toch

een liesbreuk?

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

27-01-2009 om 12:00

Klinkt niet als liesbreuk

Een liesbreuk is gevoelig en hoort vziw teruggeduwd te kunnen worden (het is eigenlijk een stukje uitpuilende darm).
Ik zou aansturen op een biopt -er in prikken en kijken wat er zit.

lottie

lottie

27-01-2009 om 13:54

Vriend

Een vriend van ons (nu 37) had toen hij 11 was ook een bobbel in zijn lies. Zijn moeder vertrouwde het niet en ging ermee naar de huisarts. Huisarts vond het niet verontrustend genoeg en wilde hem niet doorsturen. De moeder stond (!) erop en ging niet eerder weg dan dat ze de verwijsbrief had. Ze gingen naar het ziekenhuis en er werd een punctie genomen. Daarna ging alles zo vliegends vlug, hij werd direct opgenomen. Kortom: het moedergevoel was juist! Gelukkig is het met hem helemaal goed gekomen. Maar hij wordt nog steeds jaarlijks gecontroleerd. Wat ik hiermee wil zeggen is: als je het gevoel hebt dat het niet goed is laat je dan niet door een huisarts of andere arts afschepen. Liever extra gecontroleerd terwijl het achteraf niks ernstigs is dan niet gecheckt.... Heel veel sterkte en ik hoop op een goed bericht!

Tinus_p

Tinus_p

27-01-2009 om 14:07

Heu

Maar wat had die jongen dan Lottie?

Kari1

Kari1

27-01-2009 om 14:17

Ik zou niet

aansturen op een biopt, maar op een verwijzing naar een arts die verder kan kijken dan de HA. Die kan dan bepalen of een biopt hier wel de beste vevolgstap is, want dat hoeft helemaal niet automatisch zo te zijn. Misschien is dat b.v. een echo en daarna een totale verwijdering van de bobbel/klier, of nog andere stappen. Biopten zijn lang niet altijd de beste weg. Waarom zou je daar dan op willen aansturen?
Kari

lottie

lottie

27-01-2009 om 15:38

Ik denk

dat het niet nodig is dat ik vermeld wat die jongen had. Het enige wat ik ermee wil zeggen is, dat je je niet met een kluitje in het riet moet laten sturen. Maar dat die moeder van die jongen het bij het juiste eind had was wel duidelijk. Gelukkig waren ze er op tijd bij!

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 16:21

Nee tinus

Niet elke liesbreuk is pijnlijk. Mijn zoon giechelde als je hem terugduwde. Een beknélde liesbreuk, die is pijnlijk.

Tirza

reina

reina

28-01-2009 om 07:01

Petra

Jullie maken je zorgen, dat zou ik vrijdag ook duidelijk zeggen en daarom een verwijzing vragen aar een arts oid die verder kan kijken wat het is en mocht de arts het weer willen aanzien duidelijk aangeven dat je niet weer wilt 'afwachten of het verandert'.

Gallirey

Gallirey

30-01-2009 om 22:48

Zijn jullie nog bij de dokter geweest?

Hoi Petra,
Zijn jullie nog bij de dokter geweest? En is er wat meer duidelijk geworden? Ik hoop zo voor jullie dat het iets onschuldigs is en dat de zorgen weg zijn.
Groeten,
Gallifrey

Lynna

Lynna

06-02-2009 om 21:28

Weet je al iets meer?

Ben je ondertussen nog terug geweest Petra?

Gallifrey

Gallifrey

11-02-2009 om 16:40

Alles goed?

Hoi Petra,

Ik wil je natuurlijk helemaal niet onder druk zetten om te reageren, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe het met je zoon is. Ik hoop zó dat het goed gaat...

groeten,
Galifrey

Petra-

Petra-

15-02-2009 om 21:14

Naamgenoot

Ook ik hoop dat het goed gaat?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.