Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marleen

Marleen

08-06-2009 om 15:37

Bobbel in lies, geen liesbreuk

Hoi,
Ik heb sinds anderhalve maand een dikke lies (rechts). Het doet ook pijn, zeker als ik heb gehurkt doet het erg veel pijn. Dat probeer ik dus niet meer te doen, best lastig met tuinieren. Was al bij de dokter geweest, die twijfelde tussen lymfeklier en liesbreuk. Gisteren deed het zoveel pijn dat ik de dokter weer heb gebeld, en ik kon gelijk een echo laten maken in het ziekenhuis. Wat blijkt: geen liesbreuk. Iemand enig idee wat het dan kan zijn? Ik voel me een beetje stom, dat ik persé gelijk naar het ziekenhuis wilde, maar het deed echt zoveel pijn. Ik weet dat ik het niet verzin, het is ook dik, maar ja, wat is het?
Groetjes, Marleen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lymfeklier

toch die lymfeklier misschien.Ik heb het ook regelmatig, en het verdijnt dan vanzelf weer. Het kan komen doordat je een wondje op je voet of been hebt gehad, maar ik heb het soms zonder aanwijsbare reden. Lastig is het wel...

Lys Lionne

Lys Lionne

08-06-2009 om 18:29

Toevallig

Toevallig is bij mijn dochter vanmiddag ook een opgezette lymfeklier in de onderbuik ontdekt. Ook zij heeft er pijn aan bij sommige bewegingen/houdingen. Kan idd voorkomen na een ziekteperiode. Ben je onlangs misschien verkouden geweest o.i.d?

Hierboven

Ik heb net een heel verhaal hierboven getypt in het draadje van Lys Lionne over hetzelfde onderwerp. Mijn zoon had overigens geen pijn, de bobbels waren gevoelloos.

Marleen

Marleen

09-06-2009 om 19:36

Pijn

Hoi,
bedankt voor jullie reacties. Het zou inderdaad een lymfeklier kunnen zijn, maar dan doet die wel veel pijn! Heb geen ervaring met lymfeklieren. De bobbel zit er nu ongeveer 3 weken, maar het doet al langer pijn met hurken en zo. Maar lang staan of lopen kan ook niet, dat doet ook pijn. Hurken dus helemaal niet, en vandaag draaide ik naar rechts om autoraampje bestuurderstoel dicht te draaien, au! Heb ook pijn in de rechteronderbuik, maar ja dat heb ik wel vaker (prikkelbare darm). Toch maar weer naar de huisarts. O ja, ik heb geen wondje o.i.d. Wel ziek geweest, met name oververmoeid en last van de darmen.
groetjes, Marleen.

reina

reina

09-06-2009 om 22:31

Ontsteking

Ik bedenk me nu dat ik een paar jaar geleden iets dergelijks had, maar toen was de plek er omheen helemaal warm, het bleek een ontsteking te zijn, een antibioticakuur hielp. Moest volgens de huisarts komen van een oud wondje, ik kon me niet herinneren dat ik dat gehad had. Dus, ja, even naar de huisarts.

Marleen

Marleen

10-06-2009 om 14:23

Pees

Hoi, nog even overlegd met de huisarts vandaag. Volgens hem moet het een spier of pees zijn die zo'n pijn doet, zeker omdat een liesbreuk uitgesloten is en hij voelt een soort strengetje dat pijnlijk is. Moet met rust overgaan. Nou, dat hoop ik dan maar, want helemaal stil zitten op vakantie lijkt me niks!
Groetjes, Marleen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.