Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

B-cupje

B-cupje

21-04-2009 om 10:52

Borsten groter in overgang?

Ik ben sinds een paar jaar flink in de overgang. De laatste maanden heb ik echter vreselijke pijn in mijn borsten. Volgens de ha is er niets bijzonders te voelen, behalve dat de klieren wel wat hard aanvoelen maar ze heeft wel een verwijsbrief voor een echo gegeven omdat er misschien een kieste oid zit.
Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan, maar volgens mijn zijn mijn borsten veel groter dan vroeger. Ik had altijd een krappe A-cup en schat nu wel een ruime B. Ik had een hekel aan BH's, want kon nooit iets vinden wat een beetje paste (mijn bostkas is nogal breed en derhalve staan mijn borsten erg ver uitelkaar). Omdat ik toch niet veel had volstond een strak hemdje. De enige BH die goed zat, mijn sport-BH, drukt de boel nu wel heel erg plat. Ik denk dus dat ik gewoon aan de BH moet en dat die pijnklachten gedeeltelijk te wijten zijn aan mijn BH-loze bestaan. Ik ben verder niet dikker geworden en nee, ik ben niet zwanger.
Zijn er meer vrouwen die in de overgang een grotere boezem kregen? En bleef dat zo, of was het een tijdelijk bijverschijnsel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

21-04-2009 om 11:17

Tot ±40 had ik 75 B, genoeg, mocht wel iets minder slap. De laatste jaren 80C ( ben maar een paar kilo zwaarder) en nu 75 D. Ze zijn ook zeker niet slapper geworden, misschien zelfs mooier!
Ik gaf de schuld aan het gebruik van soja als vleesvervanger.
Van mij hoeft het niet zo, kleiner is makkelijker en mooier vind ik.

Narcis

Narcis

21-04-2009 om 18:26

Ja en nee

Sinds ik in de overgang ben zijn mijn borsten gegroeid. Maar ikzelf ook. Borsten bestaan voor een groot deel uit vet. (ikzelf inmiddels ook) Ben je de laatste tijd aangekomen? ook dat doet pijn.

Jolijt

Jolijt

21-04-2009 om 19:37

Nee, neeeeee ,neeeeeee!

zeg dat het niet waar is. Tijdens de zwangerschappen ben ik al van C/D naar H+ gegaan. Kan amper bh's kopen, ben zeer onregelmatig ongesteld en heb echt zere borsten alsof ik net zwanger ben. Ik wil niet nog groter

B-cupje

B-cupje

21-04-2009 om 22:15

Narcis

Ik ben verder niet echt aangekomen. In het verleden ben ik wel dikker geweest, maar dan werd de spanwijdte van de BH wel groter (bijv. 80 ipv 75), maar de cupmaat niet. Nu is het precies omgekeerd. Eigenlijk voelt het meer als toen ik zwanger was. Ze zijn, zoals Marjanne ook al zei, ook niet slap oid, eigenlijk best mooi. Ik ben nooit gefrustreerd geweest over het feit dat ik weinig had. Vond ik eigenlijk wel zo makkelijk. Maar zoals ze er nu uitzien mag ik helemaal niet klagen. Daarom vraag ik me af of dat zo blijft (de rest van de overgangsverschijnselen zijn een stuk minder om over naar huis te schrijven, dus zo'n voordeeltje verwelkom ik met open armen).

m@

m@

21-04-2009 om 22:32

Ja zeker

Ik heb het bij mijn moeder gezien. Die had vroeger een a cupje en dit laten bijvullen tot een normale B. So far so good. Tijdens de overgang zijn haar borsten ook behoorlijk gaan groeien. Ze heeft nu een grote C en het is een klein vrouwtje. Ze is qua gewicht niet aangekomen.

Verder had ik een oudtante die vroeger zo plat was als een dubbeltje. Tijdens de overgang kreeg die iets van een H+ cup. Die kon haar tenen echt niet meer zien. Dus ja....grotere borsten door de overgang komt regelmatig voor.

M@

roanne

roanne

22-04-2009 om 10:39

Oh nee, oh nee

Ik ben net als Jolijt. Laat het niet waar wezen. Dan verlies ik mijn evenwicht volgens mij, haha.
Roanne

reina

reina

22-04-2009 om 18:07

Komt goed

Uit ervaring weet ik dat het ( althans bij mij) ook weer goed komt, heb gewoon weer maat 36 en B-cup, nadat het een paar jaar allemaal iets meer was

Reina

heb je daar bewust wat voor moeten doen of is het met de jaren zo weer goed gekomen.

Laat ik wel stellen dat ik met deze info iets blijer de overgang zal verwelkomen. Ietsjes meer mag wat mij betreft best wel

groetjes van Purk

Dropke

Dropke

24-04-2009 om 00:05

Ehm....

Minder tieten en meer gewicht. Dat is mijn ervaring. Vooral op plekken waar ik het nooit krijg. Voor mij is het gelukkig tijdelijk,(hoop ik) maar je buik word meer en je borsten dus minder.

gr Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.