Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

27-11-2009 om 14:36

Borstkanker ja/nee?

Ik ben gisteren naar de mamapoli geweest omdat er een knobbeltje in mijn borst zit. De huisarts had 't over een fibroadenoom, iets goedaardigs. Dat dacht de verpleegkundige in het ziekenhuis ook, maar de radioloog niet; hij heeft na het zien van de foto's en de echo toch besloten een punctie te doen. Volgende week donderdag krijg ik de uitslag. Het hoeft geen borstkanker te zijn, maar dat is het enige wat nog door m'n hoofd gaat. Zo'n radioloog doet zo'n punctie toch niet voor niks. Dat zei hij ook: het kan best goed zijn, maar ik weet 't niet zeker, ik vertrouw 't niet.
Hoe kom ik deze week door?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Harmy

Harmy

27-11-2009 om 14:43

Och meid!

Wat een schrik! Kan je wel zeggen, hou je hoofd koel, maak je geen zorgen enz.enz., maar ik weet als geen ander dat je daar weinig aan hebt. Zoek steun bij je naasten, huil, hoop, vrees, bid, en probeer af en toe je gedachten te verzetten. En als de angst je je naar de keel grijpt, kruip weg waar je je veilig voelt.

Hier schrijven kan je angst helpen relativeren. Ben er zeker van dat een heel legioen forummers voor je klaar staan.

Heel, heel veel sterkte, ik denk aan je.

Liefs,
Harmy

Jee

Al kan ik (en niemand hier) je geruststellen... ik wil je wel veel sterkte wensen en met je meehopen op een goede uitkomst.

Caillic

Caillic

27-11-2009 om 17:34

Lennest

"Hoe kom ik deze week door?"
Tsja, dat is natuurlijk niet makkelijk, wat kan helpen: afleiding en ontspanning. Huur een stapel gezellige dvd's, poets je huis of verf de kozijnen, en kom in beweging als je te bezorgd, angstig en triest wordt. Ga fietsen in de regen of leef je uit met sintshoppen. Richt je op de dingen van 'nu', en zoek vooral niks op op internet. En dan wordt het 'vanzelf' volgende week.
Heel veel sterkte.

Guinevere

Guinevere

27-11-2009 om 22:04

Sterkte

Ik wens je veel sterkte de komende week! En hoe kom je die tijd door? Bij mij werkt winkelen heel therapeutisch in elk geval, vooral in dit soort gevallen waar je echt even nergens aan wilt denken. En verder: veel posten hier. Misschien nog een handdoekendraadje o.i.d. starten, dat verzet de zinnen.

Sterkte en succes

Onmenselijk eigenlijk, dat je dan nog een week moet wachten op de uitslag.

Probeer toch je zinnen te verzetten, ga er op uit, mail lekker op dit forum.

En dan hoop ik dat de tijd snel gaat voor je.
Heel veel succes en sterkte!

Noelia

Noelia

28-11-2009 om 15:21

Bah

O ik voel zo met je mee. Ik moest afgelopen zomer een maand wachten op een onderzoek. Ik moest mijn gedachten een positieven draai geven. Heel moeilijk. Doe niet zo gek dacht ik. Het komt niet in de familie voor. Maar savonds als de kinderen op bed lagen toch weer die angst en tranen. Het schijnt dat een groot percentage van de knobbeltjes goedaardig is. bij mij is het ook zon fibro ding. Nu elk jaar controle. Sterkte meid. Het hoeft helemaal niet kwaadaardig te zijn. Zit je straks vast te denken, zonde van mijn energie geweest. Ik hoop het voor je.

Morgen weet je het lenest!

Ik hoop dat je de week een beetje bent doorgekomen. Ik kan me voorstellen dat het zenuwslopend is geweest.

Sterkte voor morgen, laat je nog even wat horen?

lennest

lennest

03-12-2009 om 11:26

Het is goed!

Vanochtend de uitslag van het punctie gehad, het is inderdaad een fibro-ding.
Oh, wat een last is er van me afgevallen. De hele week bleef het door m'n hoofd spelen, slecht geslapen, een pesthumeur en wat ik ook deed voor de afleiding, het werkte voor geen méter. Ben nu alleen maar moe.
Maar vanavond gaat de champagne open!

Mamvantwee

Mamvantwee

03-12-2009 om 11:47

Gelukkig!

Pff, wat een opluchting zeg. Maak er nu een feestje van!

Hieronder heeft Ciska haar opluchting geuit en nu jij. Dit is een fijne dag!

groet, Mamvantwee

Rafelkap

Rafelkap

03-12-2009 om 17:09

Jippie

Jippie Lennest! Wat ontzettend fijn!!

reina

reina

03-12-2009 om 19:31

Top!

Ik heb meegelezen en ben heel blij voor je!!!!

tonny

tonny

03-12-2009 om 21:53

Fijn!

je kunt opgelucht ademhalen, harstikke fijn!!

tonny

Harmy

Harmy

04-12-2009 om 10:54

O meid!

Heb je een kater van de champie, maar zeker wel goed geslapen? Wat heerlijk! Ik zou nog even een paar dagen doorfeesten hoor.

Harmy

sandra75

sandra75

04-12-2009 om 13:02

Pfffff!

oow gelukkig zeg!! Heb meegelezen en meegeleefd en nu feest ik ook mee) super!!

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 13:13

Wat fijn!

Wat een goed nieuws,fijn zeg!!
Groetjes,bastet

Rieke

Rieke

04-12-2009 om 14:44

Pfff

opluchting zeg, gefeliciteerd!!

Starry Night

Starry Night

05-12-2009 om 20:00

Meegelezen

Meegeleefd. Wat heerlijk!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.