Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:23

Brandnetelprik, herkent iemand dit?

Ik word bij het in de natuur hobby-en wel eens door een brandnetel "aangevallen". Meestal voel je dat een kwartiertje, zie je een wit blaartje en daarna is het over. Nu ben ik gistermiddag tegen een ienie-mini-brandneteltje aangekomen met de buitenkant van mijn pink, ongeveer halverwege. Herkent iemand het dat je daar nog veel langer last van kunt hebben. Gisteravond leek het of mijn pink vanaf het steekplekje naar het topje toe helemaal verbrand was en de buitenkant van mijn pink voelde verdoofd aan. Van het plekje zelf is allang niets meer te zien, maar dat pijnlijke brandgevoel en dat dove gevoel zijn er nog steeds. In eerste instantie maak ik me er nog niet zo druk om en vind ik het geen reden om naar de dokter te gaan, maar ik herken het helemaal niet en vind het erg vreemd voor een brandnetel. Vandaar mijn vraag: zijn er mensen die dit wél herkennen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

vooral aan de buitenkant van de pink! Azaron smeren helpt wel iets, na een dag was het irritante gevoel meestal wel weg.

amk

amk

09-11-2009 om 11:08

Geluksvogel

met een kwartiertje van een brandnetelprik af.

Neu, hier duurt dat gemiddeld toch wel een dag of 2. Ik ontwijk ze dan ook angstvallig. Zet rustig de auto een meter naar voren voor ik iets in ga laden etc.

En het is dan ook na een kwartiertje behoorlijk gezwollen.

Dus dat het langer duurt kan best.

Bellefleur

Bellefleur

09-11-2009 om 12:41

Weegbree. Helpt echt! Trouwens, mijn grootvader liet zich expres prikken. Hij zei dat het goed was tegen reumatiek op oudere leeftijd. En het klopt! Hij heeft nooit reumatiek gekregen . Trouwens, een brandnetel is het venijnigst als je er voorzichtig bij langsstrijkt. Een stevige aanpak kan hij niet hebben. Ik scoor daar altijd veel bewondering mee...

Ja, weegbree

Bij brandnetels staat negen van de tien keer ook weegbree in de buurt. Even het blad kneuzen en goed over de plek waar je geprikt bent wrijven. Gouden truc.

Bastet

Bastet

10-11-2009 om 07:23

Klopt lidwientje

De kleine,dat is een hele gemene!!
Groetjes,Bastet

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 09:06

Dat zal het zijn lidwientje

Tot nu toe ben ik denk ik voornamelijk in aanraking geweest met de grote broer, dit was zo'n heel klein fluttig plantje. En ik heb echt gezocht, maar weegbree en hondsdraf waren niet in de buurt te vinden helaas, die had ik er absoluut opgesmeerd en de azaron lag natuurlijk thuis. Ik had geen brandnetels meer verwacht zo laat in het seizoen. Ondertussen gaat het al beter, 't is nog wel gevoelig, maar niet meer zo irritant. Nooit geweten dat brandnetels zo venijnig konden zijn.

Angie

Angie

11-11-2009 om 06:56

Ouch...

Ben als kind ooit in de brandnetels gevallen, heb daar toch echt een paar dagen flink last van gehad. En sindsdien als ik met brandnetels in aanraking kom, of rode moeren, dan krijg ik over mijn hele lijf kippenvel dat een behoorlijke tijd duurt voor het weg is. En blaartjes op de geraakte plek. En ik heb het dan echt koud.

Angie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.