Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bril?

Ik kan soms iets niet meer helemaal goed lezen als het vlak voor mijn neus wordt gehouden. Alsof het mijn ogen meer tijd kost om scherp te stellen. Als ik moe ben is het erger. Ik ben de 40 gepasseerd. Moet ik misschien een bril?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-08-2011 om 19:44

Meten

Veel mensen hebben rond hun 40e een leesbril nodig. Dat merk je doordat je dichtbij slechter ziet (je armen worden te kort). Even binnenlopen bij een opticien en vragen of ze je ogen kunnen meten dus.

Merel

Merel

28-08-2011 om 00:18

Ja viel me ook op

Ik merk ook dat ik slechter zie. Ik merkte het omdat het ineens voorkomt dat mijn zoon me iets laat zien en dat dan te dichtbij houdt... vroeger had ik daar geen last van, dan zag ik het prima en nu werd ik er onlangs geirriteerd van, dat ie dat niet expres zo dichtbij moest houden.
Nu heb ik voorlopig nog geen bril nodig maar ik vergeleek het met mijn zoon van 13, hij kan dingen scherp zien op nog geen 5 cm van zijn ogen en ik moet het toch wel op een afstand van 20 cm houden, dat was vroeger echt niet zo.
Mijn vriendin kan in een restaurant de menukaart amper lezen, het is daar natuurlijk al wat donkerder en zo'n kaart glimt dan een beetje, en dan zijn haar armen echt te kort. (vaak komen ze dan van het restaurant een leesbrilletje brengen ze zijn het gewend dus.

vivo

vivo

28-08-2011 om 08:32 Topicstarter

Hi Merel, Alsof je mijn ervaringen beschrijft, heel herkenbaar! Ik denk dat ik mijn ogen idd eens laat doormeten.

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 13:00

Leesbril

Dit los je op met een leesbril van 2 euro van de Hema

Tirza

Belle Époque

Belle Époque

28-08-2011 om 13:20

Welkom...

...bij de veertigplussers...!

Probeer eens een goedkoop leesbrilletje? En als dat niet lukt, dan toch maar een oogmeting...!

Vic

Vic

28-08-2011 om 15:50

Belle

Meten zou ik toch wel doen hoor. En daarna hup naar de Kruidvat of HEMA voor een leesbrilletje.

Yep

hoort er echt bij! Ben nog een 39-er. Heb laatst mijn ogen laten testen (ben al bril dragen, heb -) en mijn ogen waren "beter" geworden, hahahahahaah

Opticiën legde het uit; tegen de 40 zie je vaker de ogen wat achteruit gaan en dat mensen naar de + gaan. Ik heb - dus lijkt het alsof mijn ogen beter worden.

Heb er smakelijk om kunnen lachen en roep sinds dien: ouderdom komt niet altijd met gebreken!

Gr Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.