Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kyana

Kyana

29-11-2018 om 14:33

buikgriep

Hallo allemaal ,
ik heb een (misschien belachelijke ) vraag .
Ik heb al enkele dagen last van buikgriep en heb voor het eerst gisteren weer gestoomde groenten gegeten en dat ging best oké. Wel ik mis toch wel mijn vlees om eerlijk toe te geven. En had vanavond gepland om cordon bleu te eten. Zou ik nog moeten wachten om vlees te eten of niet ? Wat mag ik eigenlijk allemaal eten als ik buikgriep heb ? Sorry voor de overlast aan vragen , maar weet echt niet wat ik mag eten en wat niet , want om toe te geven , wil ik snel terug op wat beter zijn.

Kyana

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-11-2018 om 15:04

Ja hoor

Je mag gewoon alles eten als je buikgriep hebt. Je merkt vanzelf wel wat goed of niet goed valt. Van alleen maar groente of bouillon wordt je ook zo flauw.

margaretha

margaretha

29-11-2018 om 15:09

persoonlijk

Wanneer ik ziek ben of herstellend eet ik alleen waar ik zin in heb. Dus als jij zin hebt in cordon bleu doen. Zin in eten hebben betekend bij mij dat ik zover hersteld ben dat ik alles weer kan eten, dus als jij zin in cordon bleu hebt ben je hersteld. (ja ik weet het, kort door de bocht en niet iedereen/ iedere ziekte is gelijk)

Kuana

Kuana

29-11-2018 om 15:20

Dankje

Dank jullie wel voor jullie antwoord! Cordon bleu dus vanavond

mijk

mijk

29-11-2018 om 15:21

Die regel kreeg ik van mijn oude huisarts vroeger

voor mijn zieke kinderen. Herstellende zieken moeten eten waar ze zin in hebben. Zin betekent dat je lijf er weer aan toe was...... Dus ook vettigheid mocht..

Eet smakelijk

Mijk

Hier ook.

Als ik weer trek krijg eet ik waar ik zin in heb.

Algemeen

Het is in het algemeen uiteraard wel raadzaam om voldoende te drinken, met name vloeistoffen als soep met extra zouten en opgeloste voedingsmiddelen. Omdat je zoveel verliest als je buikgriep hebt en alleen water neemt je lichaam moeilijker op dan vocht met daarin opgeloste zouten en voedingsstofjes.
En verder kun je prima een doos chocola eten als dat is waar je zin in hebt maar het is wel verstandig om gezonde keuzes te maken, omdat je al zoveel verliest aan nuttige voedingsstoffen.
Cordon bleu lijkt me prima, neem er een extra! Je hebt goed voedsel nodig om bij te komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.