Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buikpijn (3 jaar na keizersnede) na sex

Hallo,

Ik heb een vraag mbt pijn na de keizersnede. Ik heb in 2004 mijn eerste keizersnede gehad. Dit was een spoedkeizersnede, waarbij mijn baarmoeder bij de baarmoedermond is ingescheurd (winkelhaak). Deze wond en de wond van de keizersnede zelf zijn boven verwachting goed genezen. In 2006 en 2008 ben ik bevallen middels een geplande keizersnede. Hier ging het herstel vd wonden prima. De gyneacoloog zei dat het littekenweefsel van de eerste twee bevallingen er zo goed uitzagen tijdens de derde bevalling, dat hij de keuze voor een 4e zwangerschap aan ons liet wat natuurlijk heel prettig is om te horen.

Nu merk ik alleen dat als ik last heb van opstopping of nadat we (wat wildere) sex hebben gehad, ik veel last heb van mijn baarmoeder. Ik kan dan niet hardlopen of met snelle pas lopen omdat de stappen doordreunen in mijn buik. Het gevoel is net als een paar dagen na de keizersnede, maar dan zonder de wondpijn. Herkent iemand dit? Ik begrijp dat er bij littekenweefsel pijn kan ontstaan, maar vraag me af of anderen dit herkennen. Iemand?

Groeten,
Alaykov

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

24-11-2011 om 11:47

Nou

als het goed is blijft littekenweefsel toch geen pijn doen?
Ik zou een afspraak maken bij de gynaecoloog en het voorleggen.

alaykov

alaykov

24-11-2011 om 19:31 Topicstarter

Ja, misschien toch een verzakking.. Ik heb de gyn gebeld en de assistent deed nogal ongeinteresseerd. Ze zei dat ik naar de HA moet gaan en eerst maar eens een rontgenfoto moet laten maken. Uhm... Nou ja, maandag afspraak bij de HA. Verzakking zit wel in mijn familie maar on nu op 33 daar al mee te beginnen. Alhoewel het beter is dan de 'engere' opties die onvermijdelijk door je hoofd gaan spoken.

Puck

Puck

24-11-2011 om 20:08

Klinkt idd als verzakking

Ik vind je klachten ook richting verzakking klinken. Waarom de assistente vindt dat er een rontgen gemaakt moet worden is me volstrekt onduidelijk, snap niet welk verband ze legt en waarom ze denkt dat dat moet. Heb je bij hardlopen, springen e.d. ook last van urineverlies? Ook dat zijn aanwijzingen richting een verzakking of een zwakke bekkenbodem. Vaak is daar met fysio of een steunpessarium al een heleboel aan te verhelpen.

Asa Torell

Asa Torell

26-11-2011 om 20:52

Of kan het dit zijn?

Toevallig net een oud krantenstuk gelezen met een verhaal over pijn jaren na keizersnedes door zenuwbeschadiging. Zie bijvoorbeeld:
http://www.perssupport.nl/apssite/persberichten/full/2011/09/23/Chronische+pijn+na+liesbreukoperatie+of+keizersnede+goed+te+behandelen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.