Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

29-08-2011 om 13:49

Buikpijn en niet ongesteld

Ik zit vandaag op dag 28 van mijn cyclus. De afgelopen maanden was die steeds 23-26 dagen, met een keer een uitschieter van 35. Ik had dus inmiddels wel verwacht ongesteld te zijn, ook omdat ik sinds vijf dagen enorme buikpijn heb. Over het algemeen zeurend, maar soms ook hevige pijnscheuten. Misschien van belang te melden dat ik de afgelopen maand geen eisprong heb gevoeld, maar dat voel ik ook niet elke maand. Ik ben wel 'gewoon' chagrijnig wat bij de periode van de maand hoort.
Wat zou het kunnen zijn? Ik wil nog even niet naar de huisarts (die ziet me aankomen met zo'n fijne vage klacht).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 14:20

Vic

Hoe is het met je seksleven, even heel brutaal gevraagd? Kun je zwanger zijn?
Voor de rest heb ik ook wel eens een zeurend gevoel in mijn buik en komt het later toch nog normaal op gang. Ik zou nog even afwachten en dan eventueel óf een testje doen óf naar de huisarts als je het niet vertrouwt.

Vic

Vic

29-08-2011 om 14:47

Kaaskopje

De afgelopen maand was het rustig, vriend en ik zijn apart op vakantie geweest dus de middelste twee weken hebben we elkaar niet gezien. Gezien het feit dat ik ook nog een spiraaltje heb, lijkt me de kans op een zwangerschap nagenoeg nul. Afwachten dus, maar het voelt echt rottig nu ;-(

Ahum

Niet om t een of t ander, en ook niet perse om paniek te zaaien, maar was het niet zo dat je met een spiraal niet beschermd bent tegen een evt buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Omdat je het wel over behoorlijke (stekende) buikpijn hebt....

Het zal allemaal vast meevallen, maar misschien toch heel vaag in je achterhoofd houden als theoretische optie......

Ingrid

Vic

Vic

29-08-2011 om 20:06

Wel aan gedacht

Een bbz is even bij me opgekomen, maar daar moet je natuurlijk ook seks voor hebben in je vruchtbare periode. En volgens mij gaat dat gepaard met pijn die je niet met een paracetamol weg krijgt. Ik vermoed dat het misschien een of ander pre-overgangssymptoom is (word morgen 39). Misschien dat iemand het herkent?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-08-2011 om 21:27

Vic

Misschien toch even een testje doen? Ik ben ook zwanger geraakt buiten de vruchtbare periode, en een bbz kan heel gevaarlijk zijn als je het te laat ontdekt.

Tirza G.

Tirza G.

29-08-2011 om 21:38

Kan het

een soort afstotingsreactie van je spiraal zijn? Heftige krampen zeg maar om het weg te krijgen?

Tirza

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-08-2011 om 16:51

Oh ja

Gefeliciteerd!

Vic

Vic

30-08-2011 om 18:24

Roosje (o.t.)

Bedankt! Ik voel me niet echt jarig. Ben de hele middag met oudste in het ziekenhuis geweest (zie andere medische draadje), en heb vanavond een info-avond van school. Tussen de bedrijven door mag ik wel nog een lekker gebakje eten

Valkyre

Valkyre

01-09-2011 om 23:56

En nu?

Hoe gaat het nu? Ik hoop stiekem dat je nog laaaaang niet in de overgang bent, want ik ben net 38 geworden en wil nog graag een tweede kind...
Hoe dan ook, ik hoop dat je toch gewoon ongesteld bent geworden. Bij mij blijft 't ook weleens weg door spanning (met kind naar ziekenhuis, zei je?)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

02-09-2011 om 15:53

Tja... ik weet het niet

Inmiddels is het wel een klein beetje op gang gekomen, maar het houdt niet over. Vorige maand was ik ook al zo licht ongesteld, drie dagen drie druppels. Alle andere verschijnselen (buikpijn/hoofdpijn) zijn wel op vol vermogen, helaas ;-(

amk

amk

02-09-2011 om 16:11

Eh, vic

met dat je vorige maand ook zo weinig had zou het toch niet verstandig zijn een testje te doen? Om die optie helemaal uit te sluiten.

En bij sommige spiraaltjes worden sommige vrouwen helemaal niet meer ongesteld, zou ook misschien nog kunnen.

Vic

Vic

02-09-2011 om 19:23

Ah nee

Als ik ga testen en het is 'mis', dan moet ik daar weer iets mee doen. Daar heb ik momenteel helemaal geen tijd voor ;-( Heel suf, ik weet het.
Ik kijk het weekend even aan, en als het nog zo is ga ik wel naar de drogist. Van een koperspiraaltje wordt het in de regel niet minder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.