Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buikpijn - huisarts of nog even aanzien?

Ik ben in de nacht van maandag op dinsdag even behoorlijk ziek geweest: pijn in buik, misselijk. 's Ochtends een klein beetje overgegeven, maar in de loop van de middag me steeds beter gaan voelen. Sinds woensdag weer gewoon op de been, maar nog weinig eetlust, wel wat lichts gegeten. Voel me (zeker vandaag) weer helemaal prima, hoewel nog steeds weinig eetlust, maar ik blijf behoorlijke buikpijn houden. Het is niet echt pijn IN m'n buik, geen darmkramp ofzo, geen misselijkheid, maar gewoon een vervelende pijn voorin m'n buik, achter m'n navel en iets hoger.

Het doet vooral pijn als ik loop, beweeg, zucht, buik uitzet of intrek en moet lachen. Het doet geen pijn als ik het indruk/loslaat (wat een symptoom van blindedarmontsteking zou kunnen zijn), ook springen doet niet echt pijn, meer zijwaarts bewegen wel. Ook heb ik nog steeds diarree, maar daar heb ik regelmatig/vaak last van, al is het nu wel iets dunner.

Ik twijfel of ik morgen even langs de huisarts zal gaan (inloopspreekuur). Misschien heb ik gewoon een buikgriepje of voedselvergiftiging gehad en is het allemaal nog een beetje verkrampt/beurs in m'n buik en is het heel normaal? Heb echt geen idee.. Aan de andere kant begint na morgen het weekend en is naar de huisarts gaan niet zo makkelijk. Wat vinden jullie? Even langsgaan? Of is dit zo normaal dat ik het prima nog even aan kan kijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen?

Kan je niet bellen voor advies? Anders toch maar naar het inloopspreekuur. Vervelend, zo'n afweging, maar inderdaad, het weekend...

Ik heb trouwens zelf ooit eens (kennelijk) een soort buikgriep/voedselvergiftiging gehad waarbij ik erge krampen had en nog tot een paar dagen daarna had ik buikpijn. Dus helemaal onbekend klinkt het niet, maar ja, ik heb er niet voor doorgeleerd.

Groeten,

Temet

Spierpijn?

Ik heb zelf ook altijd nog 2 à 3 dagen na-buikpijn, ik veronderstel dat het gewoon de spieren zijn die even heel erg op hun donder gehad hebben. Ik zou niet meteen naar de ha gaan, maar minstens 3 dagen wachten. Misschien dat een pijnstillertje kan helpen? Of een lekkere warme kruik er tegenaan houden.
Tis niet fijn, sterkte!

Minna

Minna

20-08-2010 om 13:39 Topicstarter

Toch maar geweest

Vanmorgen toch maar geweest, bellen ging niet, spreekuur is erg vroeg en je moet er minstens een kwartier eerder zijn om niet heel lang te hoeven wachten. Dokter heeft niks bijzonders kunnen vinden en het zou dit weekend minder moeten worden. Rustig afwachten dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.