Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

03-12-2009 om 20:59

Buikpijn net boven de navel

Tangodochter (8 1/2 jaar) klaagt sinds enkele weken regelmatig over buikpijn. De pijn zit iets boven de navel. Het lijkt te maken te hebben met wat ze eet, want ze heeft het vaak na het eten van wat ongezondere, minder vezelrijke voeding zoals pitabroodje met kaas, wit broodje met gebakken ei en kaas, maar ook vanavond na het eten van een Mars en vanmorgen had ze het toen ze de voorgaande avond macaroni met kaas en champignons had gegeten.
Ik heb geen idee wat het precies is, misschien een reactie op kaas of andere melkproducten. Bij melk drinken heeft ze het echter niet. Het trekt meestal na een uurtje ongeveer weg, dus naar de huisarts gaan ermee is ook lastig. Ook kan het soms een paar dagen wegblijven.
Iemand een idee wat het kan zijn. Ik wil er volgende week toch even mee naar de huisarts gaan, maar omdat ik dus bang ben dat hij niets vindt, vraag ik eerst even hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen dit

Als huis-, tuin- en keukenarts heb ik alleen dit advies: ga naar een echte huisarts.Het zijn meestal dezelfde mensen die denken: "hij ziet me aankomen.."

Damajo

Jakiro

Jakiro

04-12-2009 om 00:19

Galblaas

Zowel de plek als de tijd dat de klachten optreden en ook het specifieke eten, doet me aan de galblaas cq lever denken.
Even langs de huisarts, want die weet er veel meer van en nog belangrijker; of het kwaad kan of niet.
Jakiro

Brianna F

Brianna F

04-12-2009 om 11:02

PDS Prikkelbaar darm syndroom. heeft mijn dochter last van, na vettig eten ligt ze steevast met buikpijn op de bank.
Ze eet dus geen vet meer en als gevolg is ze veel te mager.

Tango

Tango

04-12-2009 om 17:37

Brianna

Aan prikkelbare darmsyndroom dacht ik ook, want ik heb daar zelf in lichte mate ook last van. Bij mij zit de pijn echter veel lager. Kan het ook rond de navel?
We gaan zeker volgende week naar de huisarts als het terug blijft komen.

Brianna F

Brianna F

04-12-2009 om 19:35

Ja hoor

En soms trekt het door haar hele buik/maag.
Maar ik zou er zeker voor alle zekerheid mee naar een arts gaan.

Tango

Tango

08-12-2009 om 11:36

Geweest

Bij de huisarts vanmorgen. Een heel aardige arts in opleiding die Tangodochter het woord liet voeren. Ze vond hem erg aardig. Inderdaad lijken het de darmen te zijn. Hij kon harde ontlasting voelen in de darmen en gaf aan dat dit w.s. de oorzaak is. Het klopt ook wel, want ze heeft vaak heel onregelmatig ontlasting, soms elke dag, dan weer een paar dagen niet.
We hebben nu movilocon (of iets dergelijks) gekregen. Als dit niet helpt kan er nog een echo gemaakt worden.
Overigens had Tangodochter vanmorgen geen buikpijn, maar was het op sommige plekken als de huisarts erop drukte toch wel pijnlijk, met name op de plek die ze meestal aangeeft. De huisarts zei dat inderdaad bij kinderen klachten van de darmen door de gehele buik kunnen zitten, terwijl het bij volwassenen meer naar onderen zit. Ook weer wat geleerd dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.