Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

13-10-2009 om 07:57

Buikpijnaanval

gisteravond had ik voor de tweede keer in 2 weken een buikpijnaanval die echt de hele avond duurde. Ik ben echt geen doetje met buikpijn na 16 jaar spastische darm maar deze pijn gaf echt een nieuwe dimensie aan het begrip buikpijn. Ik dacht echt een paar keer van mijn stokje te gaan. na 2 uur begon de diarree en ik heb de rest van de avond afwisselend kreunend op de bank gezeten of op de wc. Op een bepaaldt ogenblik zag ik ook bloed bij de ontlasting. Nu voel ik me eigenlijk weer prima, wat slap maar de pijn is wonderbaarlijk grotendeels verdwenen. Dit was dus de tweede keer in anderhalve week dat ik zo'n avond heb. Is dit toch een soort buikgriep die niet helemaal weg is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

13-10-2009 om 09:41

Huisarts

Bij bloed in de ontlasting zou ik altijd naar de huisarts gaan!

gr.
Petr@

Brianna F

Brianna F

13-10-2009 om 09:41

Dokter

Bloed bij de ontlasting is toch geen symptoon van buikgriep? naar de dokter ermee, al is het alleen maar om je gerust te stellen.

ayla

ayla

13-10-2009 om 09:45

Hmmm

ik zat eigenlijk te denken aan een scheurtje ofzo vanwege de diarree. Ik zit dus nu achter de koffie en heb nergens meer last van

koentje

koentje

13-10-2009 om 09:51

Dan

bel je even om te overleggen met h.a.?

Puck2

Puck2

13-10-2009 om 10:07

Infectie?

Misschien is het ook een darminfectie? Niet alle infecties en voedselvergiftigingen verlopen acuut en snel, soms kan je er ook zomaar in aanvallen last van krijgen. Ik zou ook even overleggen met de huisarts en evt. kunnen zij dan ontlasting op kweek laten zetten.

ayla

ayla

13-10-2009 om 10:16

Toch maar gebeld

en de ha zou me terugbellen. Ik ben benieuwd dus

ayla

ayla

13-10-2009 om 12:39

Ha gebeld

zij vermoed toch een griep of infectie, ik krijg zetpillen voor als ik weer een aanval heb maar als ik weer bloed zie moet ik bellen.

Verder heeft ze toevallig gisteren doorverwezen naar de mld arts ivm mogelijke coeliakie. dus daar even melden was haar advies

sw23

sw23

13-10-2009 om 13:17

Mijn zwager

had dit in maart. Is toen 's nachts naar de hap gegaan, maar daar is niets uitgekomen. Vier weken geleden weer een zelfde aanval: naar het ziekenhuis en dezelfde dag geopereerd aan een geknapte blinde darm. Dus bij twijfel zeker even naar de ha!

Yta Chalne

Yta Chalne

13-10-2009 om 13:20

Ayla

Hee joh, jij ook al voor de coeliakie? Hm, nou ja, in elk geval kent het dieet inmiddels geen geheimen meer voor je...

ayla

ayla

13-10-2009 om 13:46

Yta

ja vorige week ben ik erachter gekomen dat ik net als dochter het DQ2/DQ8 gen heb en aangezien ik dus al 16 jaar klachten heb wil ik graag zekerheid nu.

ik kijk het komende dagen eens aan, mocht ik weer een aanval krijgen bel ik desnoods 's avonds de hap

Hier

Mijn moeder twee weken geleden zelfde verschijnselen. Donderdags klapte ze dubbel van de pijn in haar buik, ze dacht buikgriep. Hele nacht overgeven en bloed bij ontlasting. Vrijdags stroom bloed. Vrijdags 's middags toch nog naar HA gegaan. Direct met spoed naar Eerste Hulp doorgestuurd en om 22.00 uur lag mijn moeder in het zkhs. Voor nachtje observatie zeiden ze. In ieder geval darmonderzoek gehad. Oorzaak van de pijn : tenminste 4 ernstige ontstekingshaarden in de dikke darm. Dat ene nachtje werden er uiteindelijk 5! Nu gaat het goed maar tja GA NAAR DE HUISARTS.
Gr, Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.