Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

buzz

buzz

27-10-2011 om 08:11

Buisjes en amandelen

Maandag moet mijn dochter naar het ziekenhuis, neus amandelen er uit en buisjes.
Ik heb wel een beetje ervaring, vorg jaar zoon keel en neus amandelen.
Maar dus niet met buisjes.
Mij is verteld dat ze er binnen ongeveer 8 maanden weer vanzelf uitgroeien 14 dagen niet zwemmen, daarna mag dat gewoon tot de diepte die je zwemt als je voor je b diploma gaat (nou zo ver is het nog lang niet). Maar als je haren wast moet je wel vette watten in de oren doen. Mocht het kind plagen met zwemmen dan moet je passende doppen aan laten meten.
Ik heb het gevoel dat ik geen grip heb op hoe er erna mee om te gaan, dus vraag ik ervaringsdeskundige of ik nog meer moet weten, en of het bovenstaande echt zo is.
En nu maar hopen dat ze daarna minder oorpijn heeft en beter kan horen, en niet zo vaak oorontsteking meer heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buisjes

Mijn zoon heeft 2x buisjes gehad, beide keren hielpen ze meteen, en heel goed. Ik meen dat hij ruim een week niet mocht zwemmen en haren wassen, daarna mocht hij alles gewoon weer. Maar ik zou dat voor de zekerheid even navragen bij de kno-ars, wie weet is het beleid veranderd? Inderdaad kun je speciale zwemdoppen kunnen laten aanmeten, ik heb dat voor zoon ook gedaan, in het ziekenhuis (is veel goedkoper dan bij de audicien). Die hielpen trouwens niet, zijn angst voor onder water zwemmen zat meer _tussen_ de oren
Oja, de buisjes blijven gemiddeld tussen een halfjaar en anderhalf jaar zitten (zal ook afhangen van hoe snel je kind groeit), hier was zoon na een jaar alweer flink doof, toen heeft hij dus nieuwe buisjes gekregen, ze waren er idd uit. Ruim een jaar later vond ik er één, en die andere zit er nog of is verdwenen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-10-2011 om 09:57

Doppen

Jouw verhaal komt wel overeen met het verhaal dat ik vorig jaar van de kno-arts te horen kreeg. Maar het klopte niet over het zwemmen. Na de eerste zwemles had mijn zoon vreselijke oorpijn en hebben we alsnog doppen laten maken. Als ik jou was zou ik dat nu meteen doen. Is overigens helemaal niet duur, 15 euro ofzo. Bij het haren wassen doet hij gewoon even zijn vingers in zijn oren.
Mijn andere zoon had nog meer last van de buisjes, die krijgt zere oren als de wind in zijn oor blaast, en heeft dus meestal een muts of hoofdband of capuchon op op de fiets.

Fransien

Fransien

27-10-2011 om 13:29

Ideaal

Buisjes hielpen hier meteen, geen oorontstekingen meer gehad en dochter hoorde ook weer alles, echt heel fijn. We hebben wel doppen laten maken (bij de audicien) omdat dochter teveel last had bij de zwemles, hier kostte het 25 euro.

buzz

buzz

27-10-2011 om 20:42

Fijn

te horen dat het over het algemeen een fijne oplossing is!
Over dat zwemmen en water in de oren ga ik nog eens wat meer navraag doen.
Bedankt!

Gewoon douchen

Zoon heeft nu een maand of 3 buisjes. De eerste week mocht hij niet zwemmen en moesten we oppassen met douchen, Maar nu doucht hij gewoon en was gewoon zijn haren. Hij hoorde overigens meteen een stuk beter en heeft helemaal nergens last van gehad. Zwemmen onder water doet hij nog niet.

Sterkte.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-10-2011 om 22:55

Buzz

"Over dat zwemmen en water in de oren ga ik nog eens wat meer navraag doen."
Weet je, je moet gewoon even kijken hoe het straks gaat. De ene arts adviseert watjes, de ander oordoppen, en weer een ander zegt dat je helemaal geen maatregelen hoeft te nemen. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe het met jouw kind gaat, of het dus wel of geen last krijgt van de oren door het zwemmen. Geen last? Dan geen oordoppen nodig. Wel last? Dan dus wel oordoppen nodig. Het verschilt gewoon per kind. Kijk het gewoon even aan.

buzz

buzz

29-10-2011 om 07:24

Ijsvogeltje

en dan is het dus zo dat als ze van zwemmen last krijgt dat die last weer gewoon weg gaat zonder ellende? (ALS ze last krijgt) Ik bedoel dat is niet meteen heel erg slecht of zo. Ik heb de neiging om verdere ellende te voorkomen, om maar meteen doppen te laten maken, maar das dus onnodig druk maken als ik het goed begrijp.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-10-2011 om 10:26

Buzz

Bij onze zoon ging het lage tijd gewoon goed met zwemmen, en pas na een tijd begin het gedoe. Oorpijn na het zwemmen, een loopoor, dat soort dingen. Ja, van tijdelijke aard hoor. Het beleid hier in het ziekenhuis was ook duidelijk: gewoon zwemmen, en pas als je problemen krijgt kun je altijd nog oordoppen kopen.
Maar je hebt helemaal gelijk: je hoeft daar natuurlijk niet op te wachten. Wij betaalden 13 euro voor een set oordoppen op maat. Ik weet nog dat ik daar helemaal verbaasd over was, op de een of andere manier had ik in mijn hoofd dat dat soort op-maat-gemaakte-dingen vreselijk duur zou zijn. En daarom er ook lang mee gewacht...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.