Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

14-03-2012 om 20:30

Buitenboord-beugel

Vandaag met zoon van 12 (groep 8) naar de orthodontist geweest voor het bespreken van zijn definitief behandelplan. En tot zijn (en mijn.. moet ik eerlijk bekennen) grote schrik moet hij beginnen met een paar maanden 'buitenboord-motor'. Zo fanatiek mogelijk te dragen, dus ook overdag en naar school, zodat er zo snel mogelijk resultaat wordt bereikt en hij dan ding hopelijk straks op de middelbare alleen nog 's nachts in hoeft.

Zijn grote broer heeft ook een beugel gehad, slotjes en een blokbeugel (activator), en zoiets had ik nu ook verwacht. Het lijkt mij eigenlijk zo achterhaald, een buitenboord-ding. Is dat nog van deze tijd?

Verder sta ik uiteraard open voor tips; hoe te leren wennen en omgaan met zo'n ding, voor zoon...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anker

bij het bespreken van het behandelplan met mijn orthodontist heeft zij aangegeven dat ik wellicht tzt een botanker moet. Deze heeft hetzelfde effect als een buitenboordeugel. Deze ankers worden geplaatst door de kaakchirurg en schijnt een fluitje van een cent te zijn.

Een tijdje geleden vroeg iemand er naar hier. Is het een idee om dat nog te bespreken met de ortho? Scheelt wel al dat gedoe met een buitenboordmotor.

groetjes van Purk

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2012 om 07:07

Arawen

Het is zeker nog van deze tijd en is vaak onderdeel van de behandeling. Mijn dochter heeft 'm vier mnd nodig gehad, omdat ze hem zo vaak mogelijk droeg. Het slapen vond ze eigenlijk het vervelendste, maar dat wende snel.

Janna3

Janna3

15-03-2012 om 12:46

Hier ook

Alleen moet hij hier 12 uur per etmaal gedragen worden, in combinatie met de binnenbeugel (die altijd moet). Dus dat kan fijn 's avonds en 's nachts.

Hier ook.

Zoon van 12, sinds een maand. Hij baalde er van tevoren vresleijk van, maar het valt reuze mee. Hij is vrij langharig & het ding valt echt amper op als ie hem inheeft. Onze tandarts zegt 'hoe meer uren per dag, hoe sneller klaar' met een uur of 16 per dag als 'mooi streven'. Zoon draagt beugel dus na schooltijd & 's nachts, en was er na een paar weken al aan gewend. Het valt mij amper op of hij hem inheeft of niet. En voorspelling is dat het maar om 4-6 maanden gaat. Daarna een 'gewone' blokejsbeugel. dat vindt ie dan weer helemaal niet erg, want 'die heeft iedereen'.

Arawen

Arawen

22-03-2012 om 12:29

Nog niet

Bedankt allemaal, ik loop blijkbaar erg op de zaken vooruit; buitenboord-beugel is nog helemaal niet ouderwets..
Anyway, gisteren waren we bij de ortho, hij zou zijn eerste slotjes en de buitenboord krijgen. Maar tot mijn verbazing kwam die nog niet; ze beginnen met een elastiekje dat tussen zijn boven- en onderkaak gespannen moet worden. Dat, in combinatie met de eerste paar slotjes (met een veertje), vonden ze al heftig genoeg om mee te beginnen. Over 3 weken moeten we terug komen en dan komt alsnog de buitenboord.
Ik vind het fijn dat ze het zo genuanceerd aanpakken, zoon heeft inderdaad wel wat tijd nodig om te wennen. Kan nu even lekker 'pielen' met z'n elastiekje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.