Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fladderbeestje

fladderbeestje

05-02-2009 om 20:44

Byron katie

Omdat het niet goed met me gaat (understatement) is me iemand aangeboden die met me "the works" van Byron Katie wil gaan doen.
Ik weet dat het zo niet meer verder kan, maar mijn "negatieve gedachten" die omgezet moeten worden, zijn niet zomaar uit het niets ontstaan in mijn hoofd.
Wie heeft ervaring met The Works? Ik heb het door gelezen maar ik kan er op het eerste gezicht echt helemaal niks mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

05-02-2009 om 21:31

Kan niet helpen

Ik kan je niet helpen met een zinnig antwoord, maar wil je wel even een virtuele knuffel geven ...

evy

evy

05-02-2009 om 22:57

Byron

Beste fladderaar,
Ik zelf heb veel aan Byron gehad en ben ook een keer naar haar geweest toen zij in Nederland was.
Zij zegt (even kort door de bocht) dat je wanneer je je rot voelt b.v., je eerst n.a.v. een aantal vaste vragen moet onderzoeken of de gedachten die je een rot gevoel geven wel waar zijn.
Dit geldt b.v.ook voor wanneer je je aan iemand ergert, is dat terecht? Dan kun je met dezelfde vragen weer gaan onderzoeken of het terecht is dat je je zo ergert.
Op you tube kun je zien hoe ze het bedoelt want daar zijn filmpjes wanneer ze met iemand die vragen doorloopt.
Typ dan Byron Katie in.
Groet Evy

MRI

MRI

05-02-2009 om 23:27

Fladderbeestje

Het werkt echt heel bijzonder maar je hoeft het echt niet met iemand anders te doen. Koop gewoon het boek 'vier vragen die je leven kunnen veranderen' lees het en ga het zelf doen. Het gaat toch om het doen. Niet de vragen in je hoofd beantwoorden maar echt op papier.
Lees eerst het boek maar eens. Maar kijk vooral door het Amerikaanse dweperige (yuck) heen.

MR

Sancy

Sancy

06-02-2009 om 07:54

Euh fladder

"Probleem is, dat mijn gedachten wel degelijk waar zijn (bewezen en al... achteraf)."
Zoek de denkfout. Pas Byron Katie eens toe op "bewezen"? Hoe objectief zijn die bewijzen? En achteraf telt trouwens ook niet hoor! Want als je met deze zinsnede bedoelt wat ik dénk dat je bedoelt (grin, kijk, ik kan het ook!) dat klopt het gewoonweg niet, dat weet ik sinds zaterdag.
Tis vroeg en ik heb nog maar 2 koffie gehad dus ik denk nog niet helder, sorry. Het komt waarschijnlijk warrig over wat hier staat. Nou ja, je weet me te vinden!

Terpi

Terpi

06-02-2009 om 09:14

Fladder

kom vooral snel weer eens naar de chat, wil het hier ook best eens met je over hebben. Ik ken die hele Byron dinges niet maar er zijn een hoop methodes om je gedachten om te zetten naar opbouwende gedachtes...
Groet Terpi

Tineke

Tineke

06-02-2009 om 10:14

Fladder

Mooi mens, ik gun je zo dat je je beter voelt! knuf!

Blingetje

Blingetje

06-02-2009 om 10:22

Kom discuzeuren

Ik heb er ook nog wel wat over te vertellen, desnoods private.
Weet dat we je een aanwinst vinden op de chat!!

Petra-

Petra-

06-02-2009 om 10:54

Fladder

Ook ik heb het boek 'vier vragen die je leven kunnen veranderen' gelezen en het het heeft mij erg geholpen!

Sancy

Sancy

06-02-2009 om 11:42

3 koppen koffie verder

en na wat besprekingen lees ik even bij. Wat Knurf schrijft, dat bedoelde ik vanmorgen te zeggen!

MRI

MRI

06-02-2009 om 12:53

Okay fladderbeestje,

Je hebt de Work gelezen, maar heb je het ook al gedaan? Gewoon op papier. Bijvoorbeeld met de gedachte "ik krijg nooit meer een relatie' of 'die en die is een zak'. Kijk eens of dat voor je werkt.
En zo niet, dan is het misschien niks voor jou.

MR

MRI

MRI

06-02-2009 om 12:54

Jeetje sancy (ot)

drink jij vijf koppen koffie? Sta je dan niet helemaal te stuiteren?

MR

Sancy

Sancy

06-02-2009 om 14:44

Maria rosa (ot)

nou, dit was mijn ochtend dosis. In de middag doe ik het kalmer aan: dan komen daar nog 2 koppen bij, bij thuiskomst 1 kopje voor het eten, dan 1 na het eten, dan om een uur of 20 nog 1 en soms om een uur of 22 nog 1. En soms als ik toevallig midden in de nacht wakker wordt (nee, dat gebeurt niet standaard, ik slaap doorgaans als een roosje, 9 uur lnag ongeveer) dan ook nog 1 (rond half 4 is dat dan). Ik drink dus tussen 10 en 12 koppen koffie, dark roast met 2 suiker en geen melk.

Jade

Jade

06-02-2009 om 22:13

Fladderbeestje,

ik ken het werk van Byron Katie niet.....maar vanaf hier (je weet wel waar wil ik je een virtuele knuffel geven.

Ik hoop heel gauw in het echt....we spreken een datum af.....oftewel: ik prik er gauw eentje

even anoniem

even anoniem

09-02-2009 om 14:09

Ik heb the works gedaan

en ik ben er heel blij mee. Er is een hoop narigheid geweest (en vaak nog) in mjn leven waar ik op een gegeven moment niet mee verder kon. Ik zat in de ziektewet en het UWV heeft mij doorverwezen naar een bureau die dit aanbiedt (en betaald door UWV!). Het is een coachingstraject, duurt 9 uur, 4 sessies van 2 uur plus een uur evaluatie met een mogelijke verlenging.
Ik heb geleerd dat er, ondanks alles wat negatief is, er ook nog veel positieve dingen zijn. Voorbeeld: mijn ouders zijn beiden overleden, vrij kort na elkaar. Ik heb dat ingebracht; ik mis ze, ik wilde ze nog veel vragen, mijn kinderen hebben geen grootouders meer, had ik er wel goed aan gedaan om ze naar een verpleeghus te doen, in plaats van ze zelf verzorgen want het waren toch mijn ouders en die heb ik weggedaan, etc. etc. De coach heeft me geleerd dat ik aan de situatie zelf niets meer kan veranderen, maar dat er ook positieve dingen zitten aan het overlijden van mijn ouders. Hoezo positief? Niks positief! Ik mis ze! Maar goed, toch de vier vragen en de omkeer gemaakt. Een van de positieve dingen is dat we voortaan met alle feestagen 'vrij' zijn; deze dagen zijn voortaan voor ons gezin om dingen te doen waar we ander niet aan toe kmen, want ja, we moesten naar opa en oma, want die laat je met die dagne niet alleen. Ander voorbeeld: waar ben je het meeste bang voor? Dan wordt de vraag gesteld: wat doet het me je, voel dat in je lijf, hoe reageer je op deze stelling en meer van dat soort dingen. Dan stelt de coach de vraag: wie of wat zou je zijn als je deze gedachte niet had (en je hoeft de gedachte niet los te laten). Daarna moet je de gedachte omdraaien en dat is heel moeilijk, maar daar helpt de coach je mee. En dan zie je toch andere mogelijkheden.
Gevolg: ik ga veel relaxter om met alle narigheid die blijkbaar bij mijn leven hoort, ik laat me niet meer gek maken of wat dan ook. Ik ben weer aan het werk, kan me beter concentreren en voel me beter. En als ik weer een dip heb, doe ik The Works, want het helpt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.