Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pw

pw

19-11-2011 om 21:09

Candida infectie

Toen ik in de zomer vakantie aan de antibioticum ging wist ik al wat me boven het hoofd hing: een schimmel infectie; zoals ik standaard krijg na antibioticum.

Ik loop nu zo'n 2 maanden met klachten. Eerste maand heb ik even aangezien, en inmiddels heb ik twee keer een 3 daagse zetpil kuur gehad, voor mijn vaginale schimmel infectie. Direct na de tweede kuur werd ik ongesteld, dus ik weet nu niet zo goed of ik er al af ben of nog niet. Ik ben bang van niet .

Echter, sinds een paar dagen vallen mij ook steken in mijn rechterborst op, zoals ik had tijdens de borstvoedinsgperiodes, wanneer er weer spruw in het spel was.

Nu wordt spruw natuurlijk door de zelfde schimmel veroorzaakt, dus zou het niet onlogisch zijn dat het zich ook in mijn borst ontpopt. Ik heb echter nog nooit 'spruw' gehad in mijn borst, buiten de borstvoedingsperiodes. Ik vroeg mij daarom af of dit vaker voor komt.

Op dit moment smeer ik daarom maar gewoon zo'n miconazolnitraat (?) creme (voor de voeten) op mijn tepel...
ik ben echter wel benieuwd of hier meer mensen zijn met een schimmel infectie op 2 plaatsen tegelijk , en hoe je daar dan af gekomen bent.

mvg,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-11-2011 om 21:37

Pilletjes

Er zijn ook tabletjes die je moet innemen (oraal) als je last hebt van een (vaginale) schimmelinfectie. Het lijkt me logisch dat die medicijnen ook kunnen werken tegen schimmels elders op je lichaam. Misschien eens overleggen met de huisarts?

Capsules

ik ben de naam even kwijt, maar die capsules (roze met blauw, meen ik) helpen super! Veel beter dan die 'eitjes' die je vaginaal in moet brengen.
1 capsule en je bent klaar.

Beterschap.

Dat ei

doe ik echt nooit meer, ik had er verschrikkelijk veel jeuk van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.