Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

CBD olie bij kinderen met ADD / ADHD / PDD-NOS?


Pirata

Pirata

03-02-2017 om 12:41

mirreke

De mijne weigert het te nemen. Te vies
Als je er eentje vindt die wel smaakt, dan houd ik me aanbevolen.
Wat merken jullie ervan?

mirreke

mirreke

03-02-2017 om 12:54

Omega-3

dat zijn handige smaakloze capsules, alleen kun je idd later een wat vissige smaak 'opboeren'... (niet echt boeren, maar dat komt dan zo terug...)

Tja, mijn zoon gebruikt bij vlagen ook LTO3, zonder bijsmaak. Voor mij, zoals ik mijn zoon observeer, werkt die het beste bij hem.

Die omega-3 haal ik eigenlijk vooral aan naar aanleiding van enkele berichten over het niet-wetenschappelijk bewezen effect van dit soort middelen.

Laat ik nou toch net in een onderzoeksartikel lezen dat Omega-3 wordt aanbevolen vanwege de bewezen werkzaamheid op het brein.

Mijn zoon lijkt viesheid van het middel te associëren met of het meer of minder werkt. Voor hem werkt de vieze cbd-olie die wij hebben beter dan de smaakloze LTO3 die wij ook hebben... Net alsof medicatie vies moet zijn.

cbd olie - cbd aqua

Wij gebruiken nu 2 weken de cbd olie van Jacob Hooy (gekocht bij de Tuinen) Dit op advies van een kennis met diagnose adhd.
Onze zoon heeft problemen op school m.b.t. concentratie, in de klas, maar ook buiten de klas als hij in een klein groepje mag werken. Hij is ontzettend druk en wiebelig en mist veel instructiemomenten. Maar sinds hij aan de druppels is, gaat het veel beter.
Daar waar de leerkrachten eerst aangaven het niet meer te weten, en ons toch voorzichtig richting instanties verwezen, voor een mogelijk onderzoek/diagnose, krijgt hij nu complimentjes dat hij zo goed heeft gewerkt.

Wij zijn normaal gesproken niet van de hocus pocus en homeopathie, maar wij wilden ons kind niet gelijk in een hokje laten drukken, en mogelijk na een vastgestelde diagnose aan de medicatie (met veel negatieve bijwerkingen). Wij hebben zowel de cbd+ olie en sinds gisteren de cbd+ aqua variant in huis. Beide hebben een vieze smaak, maar mijn zoon neemt toch liever de druppels onder zijn tong, dan dat hij de spray neemt. De spray kan je oplossen in water maar ook rechtstreeks in je mond sprayen. Ik heb het zelf ook geprobeerd, en ook de spray vond ik niet lekker. Maar het hoeft ook niet lekker te zijn, als het maar werkt.

En bij ons werkt het momenteel erg goed. Vandaag zaterdag geen drupjes gegeven, en hij was gelijk een stuk opstandiger, ruzie aan het maken met zijn zussen, en luisterhouding 0,0. Na toch maar een paar druppels gegeven te hebben. Was meneertje weer aanspreekbaar, en veel minder prikkelgevoelig. Ik hoop dat het blijft werken.
Aandelen heb ik niet in de druppels, mocht je vraagtekens hebben bij mijn verhaal. Ik wilde onze ervaring delen, omdat wij bijna na de dokter waren gegaan om de molen van psychologische onderzoeken te starten. Mogelijk dat dit in de toekomst toch nog zal gebeuren. Maar voor nu redden wij het met de cbd+ druppels/spray

Ik hoop dat ik iemand heb geholpen/ of nog kan helpen.

cbd olie- lto3

De cbd olie werkt hier wel, lto3 capsules werkten hier niet. Maar die hebben we misschien te kort getest (in de kerstvakantie.) Na 2 weken zijn we hier mee gestopt. Onze zoon wilde deze liever niet slikken. De capsules vond hij stinken naar poep

CBD capsules schijnen trouwens minder goed te zijn dan de cbd+olie volgens de volgende website http://cbdplus.info/faq/

"CBD druppels zijn bedoelt om in te nemen en in je mond te houden. Je kunt het ook op de huid smeren. Doordat je de olie in de mond houdt, kan het goed worden opgenomen door de slijmvliezen en bijvoorbeeld het tandvlees en het verhemelte. De olie die je doorslikt wordt voornamelijk afgebroken. Capsules hoef je niet in de mond te houden, maar deze slik je direct door. Dat lijkt een stuk makkelijker, maar helaas geeft dat geen effect. De capsule lost op in je maag en de ingrediënten worden snel afgebroken en afgevoerd. Wij vinden de capsules dan ook niet meer dan een verkoop product en raden mensen af om het te gebruiken. Groet. "

Dit zijn niet mijn woorden en ervaringen, maar een stukje van een andere site, met meer ervaring dan ik met cbd heb.(2 weken)

Sanne

Sanne

14-02-2017 om 10:57

Hoeveel druppels

Dag allemaal,

Mijn zoon is 11 jaar en vermoed dat hij add heeft. Na het ontbijt krijgt hij 3 druppels cbd-olie (jacob hooy) maar ik merk geen verschil. Hoeveel druppels gebruiken jullie?

hoeveel druppels

Wij gebruiken 's ochtend 2, 's middags 2 en 's avonds 2 druppels (woensdag en vrijdagmiddag niet En in het weekend ook minder. Het gaat er met name erom dat hij zich op school kan concentreren.
Dit werkt hier erg goed, en is duidelijk merkbaar. Je mag maximaal 15 druppels op een dag. Onze zoon is 7. Dit is voor hem een veilige dosis. Ik heb dit nagevraagd bij de website cbdplus.info via het contactformulier.
http://cbdplus.info/cbd-plus-beoordelingen/ Misschien kan je hier jullie situatie uitleggen (kan ook in een privébericht middels contactformulier en om advies vragen. Zij weten er in ieder geval veel meer van. Ik kreeg erg snel positieve en erg behulpzame reactie.

Succes.

cbd olie

Tip cbd+olie bij de onlinedrogist.nl nu korting 30ml. voor 23.99

Keesie

Keesie

21-02-2018 om 16:33

Manier van Inname

dit is een berichtje voor de ouders waarvan de kinderen moeite hebben met het innemen van CBD olie, mijn kinderen vonden het druppelen ook niet fijn. heb toen capsules geprobeerd wat bij 2 van de 3 in de smaak viel. Maar mijn middelste vond dat nog steeds niet fijn, toen heb ik het na het eten voor hem door de yoghurt gedaan en toen had hij er helemaal geen moeite meer mee. Volgens mij is deze manier van innemen wel iets minder effectief maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik koop mijn CBD olie altijd via deze site, heb er heel veel informatie over kunnen vinden op hun site (link verwijderd door forumbeheer)

Vogel

Vogel

21-02-2018 om 21:23

Volgens mij

wordt cbd-olie opgenomen door het mondslijmvlies, en in de maag heel snel afgebroken. Dus dan zouden capsules vrij nutteloos zijn.

Inge

Inge

27-03-2018 om 09:13

Niet positief

Hier dus iemand met minder goede ervaringen. Zelf samen met mijn zoon (16 jaar) gebruikt voor concentratie. Nou de eerste 2 dagen leek het dus wel te werken en zoonlief was rustig aan zijn verslagen aan het werk, daarna echt niet. Zoonlief heeft een hele nacht naar het plafond liggen staren en viel uiteindelijk pas tegen 6 uur in slaap(wekker om 7) en ik ben die nacht wel ingeslapen maar was daarna erg onrustig. Volgende ochtend toch weer 1 druppel genomen (2.85% olie van Lucovitaal) en na 3 uur paniekaanval en 's nachts een hele onrustige nacht met nachtmerries (en die heb ik normaal eigenlijk nooit). Helaas schijnt niet iedereen er goed op te reageren. Ik kom bij zoeken op internet meer van dit soort verhalen tegen. Voor mij is het CBD weg ermee. Ik gebruik verder geen medicijnen waarmee het een samenwerking kan hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2018 om 09:22

Pirata

"Zoon heeft nu spontaan zijn kamer schoongemaakt, zelf zijn duitse boek uitgelezen, een samenvatting ervan gemaakt van bijna 175 woorden en zijn wiskunde geleerd. Zonder dat hij hulp vroeg aan mij of ik erom moest zeuren."

Heeft dit spectaculaire effect standgehouden?

Pirata

Pirata

27-03-2018 om 11:55

Nou, hij weigert die vieze olie te nemen...
En hij maakt nog steeds zijn kamer schoon. Tegenwoordig krijgt hij andere supplementen.
De CBD gebruik ik nu tegen reumatische klachten. En ja, dat helpt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.