Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tante Sidonia

tante Sidonia

07-11-2017 om 14:13

CBD olie


Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2019 om 22:41

Bij alles geldt verstandig blijven

Ik zie en hoor er de voordelen van. Wat is het gevaar dan?

Yanea

Yanea

03-02-2019 om 08:52

Miriam

De WERKING van ritalin lijkt op dat van cocaine. Maar ritalin IS geen cocaine.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2019 om 09:43

Vergelijking

Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik het verschil niet ken (ik heb in mijn wilde jaren wel één keer speed gekregen en gebruikt,maar dat was bepaald geen prettige ervaring), maar wat ik van methylfenidaat (o.a. van Ritalin) weet, is dat je er een opgeruimd gevoel door krijgt en je binnen de werkingsperiode minder slaperig zult worden, vandaar dat je de laatste ruim voor bedtijd moet innemen. Als je er meteen teveel van gebruikt als je het niet gewend bent, voel je je helemaal niet zo prettig (is mijn ervaring), dus een stuk of 3 tegelijk innemen voor een groot effect, lijkt me van de wal in de sloot, maar dat aantal heb ik nooit uitgeprobeerd.

Ik heb net even nagekeken of het klopt dat speed niet hetzelfde is als cocaïne (ja, je weet toch maar nooit ) en ik zie dat het allebei een stimulerende werking heeft, maar dat cocaïne meer een psychisch en kortwerkend effect heeft (half uur) en speed meer een lichamelijk (onrustig) effect heeft wat wel tot 8 uur kan aanhouden (vertel mij wat! )

Ik heb lang in een kustplaats gewoond en daar was het onder de jeugd en ouder niet ongewoon om speed te gebruiken tijdens de kermis. Lang leve de lol voor 's nachts, maar eenmaal thuis moest daar dan weer iets tegenover gezet worden waar je moe van werd. Een aaneenschakeling van pillengebruik dus. Ik heb het nu over 40 jaar geleden. Ik heb dáár nooit aan meegedaan, ik wist dat niet eens, tot ik al in de grote stad wonend een Kustplaats-man leerde kennen... In dat opzicht is er weinig veranderd. Alleen slikken feestgangers nu iets anders. En ik weet dat Ritalin daarbij kán horen. Als je het per se wilt vergelijken, zou je het een kruising van speed en cocaïne kunnen noemen, een prettig gevoel in je hoofd met een langere werking, 4-6 uur is mogelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2019 om 09:47

Maar met nadurk dus

Ik maak dat vergelijk puur voor als je het per se zou willen vergelijken. Methylfenidaat is inderdaad géén cocaïne!

Jane

Jane

06-02-2019 om 16:12

vragen

Ik gebruik sinds een paar weken ook CBD olie in de hoop wat geconcentreerder te worden (heb denk ik wat ADHD kenmerken). Kan nog niet zeggen of het merkt omdat ik door omstandigheden sowieso wat uit mijn doen ben en vooral moe.

Maar even twee vragen:

Weet iemand of CBD-olie van het Kruidvat (die heb ik maar gekocht) goede CBD-olie is?

Ik vind de CBD-olie trouwens echt niet lekker. Is dat altijd zo of zijn er ergens anders druppels die beter smaken dan die van het Kruidvat?

Jane

Jane

08-02-2019 om 17:24

nog een vraag

En ik hoop dat iemand "vergelijkend" warenonderzoek heeft gedaan en weet waar je goede maar niet te dure CBD olie kunt vinden.

Of weet iemand een site waar je beter deze vragen kunt stellen?

rode krullenbol

rode krullenbol

08-02-2019 om 17:28

DIY?

Het schijnt dat je dat spul ook zelf kunt maken. Ik heb daar overigens geen ervaring mee, noch met CBD olie in het algemeen. Dat jullie dat maar weten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.