Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anja

anja

08-08-2010 om 19:05

Chronisch verkouden / allergie

Dochter heeft allergie voor huisstof, gras, dat is jaren geleden geconstateerd na bloedonderzoek. Kamer gesaneerd, alles zo glad mogelijk.
Het laatste jaat is ze echter vrijwel constant verkouden, de laatste maanden veel gerochel 's ochtends, erg onsmakelijk, maar het snot zit gewoon in de weg.
Tijdens de vakantie in Italië had ze nergens last van.
En thuis gaat het gewoon weer door.

Heeft iemand een idee wat we hiermee aan moeten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het eerste

Gewoon langs de huisarts met de klachten......

En verder lijkt het alsof haar weerstand niet optimaal is. Multivitamine of (goede)probiotica kan dan ook helpen.

(en mocht je geïnteresseerd zijn in minder gangbare manieren dan kun je eens googelen op bioresonantie)

anja

anja

09-08-2010 om 08:39

Langdurige geschiedenis dus

ze moet toch maar naar de huisarts dan.

Het is raar, je went aan zo'n chronische verkoudheid bij iemand in je gezin, maar omdat het in Italie ineens weg was, dacht ik, hee, het zit niet puur in haar, het is de omgeving.

Trouwens, die antihistaminica, daar word je toch zo sloom van? Of is dat een fabeltje?

Nee hoor

das een fabeltje.. vroeger was dat wel zo maar met die van vandaag de dag, niet.

Julia64

Julia64

10-08-2010 om 17:50

Anja

Hier precies hetzelfde; zoon van 9 is allergisch voor huisstofmijt (vorig jaar laten testen). Zit 's ochtends helemaal vol, verstopte neus, niezen etc. In de loop van de ochtend trekt het weg, en 's avonds begint het weer.
Hier ook een vakantie in Italie gehad (toevallig!) en daar nergens last van (terwijl onze tent toch echt niet stofvrij was daar). En het is net wat jij zegt; pas toen we terugkwamen en hij een paar weken klachtenvrij was geweest, viel het me pas weer op, zo was ik er aan gewend geraakt.
Toevallig heb ik vandaag bij de drogist Reactine gehaald, kijken of dat wat helpt. Zo niet, ga ik de andere middeltjes een proberen zoals Allerfre (die vziw meer tegen hooikoorts hepen, en dat heeft mijn zoon niet, het is echt huisstofmijt)
Vervelend inderdaad, misschien toch maar weer eens naar de huisarts ermee - hoewel ik bang ben dat het voor een deel toch een kwestie is van "ermee leren leven".

Julia64

Julia64

10-08-2010 om 19:48

Pandia

He, dat wist ik niet! Ik ga het morgen "uitproberen"" op zoon (hij is nu nog uit logeren) en als het werkt ga ik dat zeker doen op die manier.
Bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.