Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

04-06-2009 om 12:02

Chronische keelontsteking

Even een vraag
Ik heb een aantal weken terug keel en oor ontsteking gehad.Geen AB gekregen,alleen door een aanhoudende verkoudheid (fluticasonpropionaat)neusspray gehad waar cortisteroide inzitten.Door die spray is alles uiteindelijk doorbroken en knapte ik snel weer op.Echter komt nu iedere week de keelontsteking in mindere mate terug,2 tot 3 dagen,dan weer een paar dagen niet,dan weer 2-3 dagen weer wel steeds in dezelfde mate(komt dan ook groene troep uit,sorry).Nu heb ik de huisarts gebeld en de assistente vertelde mij dat ik moest langskomen omdat de klachten nu chronisch zijn geworden.Ben destijds al meerdere keren getest op allerlei allergieen,maar nooit een allergie uit gekomen.Nu moet ik woensdag heen,er was eerder geen plek en dan wordt ik waarschijnlijk doorverwezen naar de KNO.Wat kan een KNO nu doen aan die keelontstekingen,want AB schrijven ze niet zo vaak meer voor.
Zijn er mensen die ervaring hebben met chronische keelontsteking en wat heeft men er aan gedaan?
Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

04-06-2009 om 18:39

Amandelen knippen.

Dit zou een optie kunnen zijn.
Mijn jongste broer heeft ook regelmatig nare keelontsteking met hoge koorts. Zijn huisarts noemde amandelen knippen als mogelijke optie als hij weer een keer keelontsteking krijgt.
M.

MariaV

MariaV

05-06-2009 om 09:38

Ook amandelen (weer) geknipt

Ik had ook jarenlang chronische keelonstekingen. Mijn amandelen waren al eens geknipt toen ik 4 was, maar ze waren weer aangegroeid. En ze waren ook voortdurend ontstoken. Toen ik ongeveer 25 was, zijn ze nogmaals geknipt, en ik was meteen van alle ellende af. De ingreep was niet fijn, maar daarna! Ik heb veel meer energie, en ik heb vrijwel nooit meer keelontsteking. Een aanrader.
Maria

Jacoline29

Jacoline29

05-06-2009 om 10:36

Was er al bang voor

Want dat vermoeden van de amandelen eruit kwam als eerste bij mij op,maar wil daar liever niet aan denken.Ik ben nog nooit onder narcose geweest en het lijkt mij doodeng om geopereerd te moeten worden :s.
Vandaag weer de huisarts gebeld,ook omdat ik sinds gisteren wat benauwder ben en ik al die neusspray heb(1x p/d 2 verstuivingen per neusgat),hebben ik maar gevraagd of ik dat even mag ophogen naar 2x per dag 2,tot woensdag in ieder geval,want ik kan dan pas terecht voor die keelontsteking die steeds terug komt.
Nu moet dat eerst overlegd worden met de huisarts dus moet ik tussen 15:00 en 16:00 terug bellen.Hopelijk kan ik eerder nu bij hem terecht,want om nog 5 dagen zo te moeten doorkwakkelen,zie ik echt niet zitten,anders ga ik maar aankomend weekend naar de HAP toe.Moet toch wat,ben moe ook en heb wel iedere dag een paar uurtjes de verantwoordelijkheid voor 8 kinderen.
Als die amandelen er bij neus en/of keel uit moeten,graag zelfs,ook al vind ik het doodeng.

Therese

Therese

05-06-2009 om 11:25

Ook geknipt

Jarenlang last van chronische keelontsteking en uiteindelijk dikke knobbels met witte puntjes. Ze zijn geknipt toen ik 23 was en letterlijk en figuurlijk wat een verademing! De ingreep duurt 5 รก 10 minuten en de narcose is daardoor niet meer dan een licht roesje. Binnen een half uur was ik weer bij. Ik ben zelf nu 7 keer onder narcose geweest en het voelt echt niet naar. Zelfs een beetje fijn alsof je heerlijk in slaap valt en na een lange slaap weer bij komt.
Drie weken lang wel veel pijn aan mijn keel gehad en 7 kilo afgevallen doordat ik niet kon eten, terwijl ik zoveel honger had. Het was het helemaal waard, want heb nooit meer een keelontsteking gehad en voel me gewoon veel beter sindsdien. Sterkte ermee!

Ook geknipt!

Bij mij zijn mijn amandelen ook geknipt. De eerste keer toen ik 4 was (weet ik nog amper) en de 2e keer toen ik in de 30 was. Dat was vervelend, maar ik heb daarna nooit meer keelontsteking gehad! De operatie was idd een fluitje van een cent. De eerste weken veel keelpijn & waterijsjes eten. Maar ook dat gaat voorbij. Groet Suus

Jacoline29

Jacoline29

05-06-2009 om 16:53

Opluchting

Heb in ieder geval de assistente weer gesproken.De neusspray mag ik de dosis van verdubbelen,tot woensdag.Ik moet woensdag gewoon komen.
Een AB kuur zal het niet worden denk ik,ook omdat mijn lichaam het opknapt,maar en paar dagen later het weer moet opknappen.We wachten af.
Ben blij positieve ervaringen te horen,want ik zie er tegen op als het wel moet gebeuren.

Niet ikzelf

maar mijn jongste zoon wel. Die was altijd zo ziek van de chronisch ontstoken amandelen en wat een verschil na het knippen! Het is voor een klein kind wel niet zo'n zware ingreep (sneller herstel) maar mij lijkt dat het uiteindelijk effect hetzelfde zal zijn.

Jacoline29

Jacoline29

06-06-2009 om 12:44

Idd heel beroerd

Dat heb ik nu ook,ben er wat benauwd bij en ik heb het idee dat mijn neusamandel er nu ook bij zit.Heb vreemd genoeg geen koorts,wel verhoging 37.5 (ben altijd 37)Stoom,gebruik de voorgeschreven neusspray en ik moet het uit zingen tot woensdag,wat erg vervelend is op het moment,is er ergens een tijdmachine die me al kan flitsen naar as woensdag?
Huisarts weer gebeld dus ivbm benauwdheid,maar ik moet dus tot woensdag wachten.

Jacoline29

Jacoline29

09-06-2009 om 13:41

Nog een vraag

voor de mensen die gereageerd hebben.

Uit mijn keel komt nu ook steeds een soort witte pitten,zijn dat stukjes keelamandel ofzo? of is het gewoon ook zoiets als het groene slijm,dus een nog fellere ontsteking?
Herkennen jullie dit?

Jacoline29

Jacoline29

09-06-2009 om 14:12

Zelf geprobeerd te kijken dmv spiegel

bij mijzelf dan,maar zoals op het plaatje dat zie ik niet,dus zit het denk ik dieper bij me.
Mijn intuitie zegt ook steeds,amandelen eruit en dan gaat het beter.Nu nog mijn huisarts meekrijgen morgen,anders ergens een second opinion.

Jacoline29

Jacoline29

09-06-2009 om 14:27

Witte propje

Dat wit gele propje neem ik mee naar de huisarts.Kan hij zien dat ik het echt niet uit mijn duim zuig.

MariaV

MariaV

09-06-2009 om 14:33

Propjes, ja

Ja, ik herken die propjes zeker. Niet schrikken, het is geconcentreerd pus. Nu even heel goed handen wassen dus!
Maria

Jacoline29

Jacoline29

09-06-2009 om 14:38

Voelde hem

Dus heb ik hem in een tissue gestopt,het is ook hard.
Ga gauw handen wassen nu.
Allemaal tekenen van keelamandelen die ontstoken zijn,dus hopen op een KNO doorverwijzing morgen.Duimen jullie mee?
Hopelijk kan de boel er dan snel uit en kan ik pijnloos over 6 weken op vakantie.
Hoop dat er geen wachttijden zijn,anders blijf ik tot die tijd nog steeds beroerd.Als ik die verwijzing krijg,zal ik als ik het ziekenhuis bel voor een afspraak zeggen dat het spoed is.Anders uitwijken naar een ander ziekenhuis denk ik.

Rembrand

Rembrand

09-06-2009 om 22:59

Amandelsteentjes.

Je kan er meer over lezen via http://www.banishtonsilstones.com/?hop=chawa71
M.

Jacoline29

Jacoline29

10-06-2009 om 11:00

Huisarts geweest

Moet foto's laten maken van mijn holtes.Ik kan gelukkig daar morgen al terecht,vandaag lukte dat niet meer.
Verder heb ik een verwijzing naar de KNO.
Chronisch wordende sinusitis is het oordeel,AB en neusspray geen effect.
De huisarts zei ook,bel alle ziekenhuizen in de buurt af wanneer je terecht kan,diegene waar je het snelst terecht kan,daar ga je dan heen.Ik vind het nog niet zo spoed dat je er dood aan gaat,dus moet je gaan rondbellen.
Dit heb ik dus gedaan en aankomende maandag kan ik al terecht in een ziekenhuis.Ik hoop dat ik dan snel van deze ellende af ben.

Jacoline29

Jacoline29

15-06-2009 om 14:23

Vervolg kno

Nou, de komende 2 weken zit ik minimaal 1x per week in het ziekenhuis.
Ik moet dinsdag de 23e een CTG laten maken en 3 juli krijg ik een neus endoscopie.Ik hoop dat ze wat vinden,want hier wordt ik niet vrolijker van.
Nog 2 weken beroerd zijn minimaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.