Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Monet

Monet

02-09-2011 om 18:57

Clusterhoofdpijn

Voor een goede vriend van mij vraag ik hier advies bij de behandeling van clusterhoofdpijn. Hij heeft 3 jaar geleden een half jaar lang bijna elke nacht ondragelijke hoofdpijn gehad. Vele soorten medicijnen heeft hij geslikt, uiteindelijk bleek zuurstof te werken (niet altijd) Op een gegeven moment was het over en hij is nu ruim 2 jaar klachtenvrij geweest. En nu, sinds vorige week, heeft hij alweer 4 nachten ondragelijke hoofdpijn. Vandaag heeft hij weer zuurstof in huis gekregen, maar is heel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. En wat hen heeft geholpen. Of is er misschien zelfs een oorzaak gevonden en weggenomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee!

Mijn vriend heeft ook een aantal jaar geleden voor het eerst clusterhoofdpijn gehad, ik denk nu zo'n 8 keer in totaal. De eerste keren had ie echt de neiging om met zijn hoofd tegen de muur aan te lopen, want hij wilde eigenlijk het liefst helemaal geen hoofd meer.... Moet echt vreselijk zijn die pijn. Hij heeft zich gehouden aan rust, regelmaat, geen koffie en zo min mogelijk suiker. Ik was bij een oom, die huisarts was, te rade gegaan, maar die heeft het nut van zuurstof nooit ingezien. Ik ben dus ook erg benieuwd naar andere reacties!

Monet

Monet

02-09-2011 om 23:09

Chris

Die zuurstof helpt hem wel een heel stuk, maar....hij heeft die hoofdpijn alleen snachts, wordt er wakker door, en dan is het al te erg om de zuurstof nog goed te laten werken. Is hij wakker terwijl het begint, dan heeft het vaak veel effect als hij meteen begint. Hij vertelde ook dat hij tijdens die hoofdpijn allerlei rare beelden ziet, op een boot tussen ijsschotsen, in een vliegtuig in de jungle, allemaal bizarre situaties.
Hij heeft door de afgelopen nacht nu nog rood doorlopen ogen, dikke wallen eronder, echt heel naar.

Marie

Marie

03-09-2011 om 00:30

Slaapapneu?

Hallo
Heeft hij misschien last van slaapapneu's? Dat zou kunnen verklaren waarom hij er alleen 's nachts last van heeft en de zuurstof werkt.

Monet

Monet

03-09-2011 om 08:48

Marie

Nee, dat is het niet, slaapapneu heb je, of heb je niet, dat is niet ineens 2 jaar weg en komt dan weer op. Helaas, want als het dat was was er iets aan te doen geweest.

Kan hij

zich wel ontspannen 's nachts?
Ik heb veel hoofdpijn gehad, migraine, en na tijd drukpuntmassage is het nu slechts 1 a 2 keer per jaar. Het heeft m'n spieren doen ontspannen terwijl ik toch echt voor mijn doen zo ontspannen was als ik kon zijn. Elke zoveel tijd heb ik weer een paar sessies als 'onderhoud'.

Monet

Monet

03-09-2011 om 12:01

Judith

Hij kan zich op zich heel goed ontspannen, maar hij heeft wel een spier rond zijn rechter schouderblad die behoorlijk vast zit. Maar....zodra een therapeut daar gaat masseren voelt hij de pijn meteen opkomen. Het lijkt er dus mee te maken te hebben, maar die spier is iets waar hij al veel langer last van heeft, en pas nu heeft hij die clusterhoofdpijn weer. (afgelopen nacht trouwens geen last gehad, er is geen peil op te trekken)

Drukpuntmassage

Is een mega-massage met kleine inmenging. Het wordt Shiatsu genoemd. Er is een vereniging. Vraag daar naar een adres want het is geen beschermd beroep.

Annet

Annet

03-09-2011 om 19:55

Hier goede ervaringen met visceraal therapie

http://www.visceraaltherapie.com/?page_id=5

Monet

Monet

03-09-2011 om 22:28

Annet

Kun je wat vertellen over jouw klachten en de behandelingen?

Annet

Annet

04-09-2011 om 19:23

Ja, maar niet hier

Mail me anders even:
[email protected]

Monet

Monet

04-09-2011 om 20:19

Annet

Ik heb je gemaild!

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 00:27

Manueel therapie?

Ik heb ook zo af en toe zo'n pijnlijke kabel (spier) in mijn schouder, rug of nek. Als het hoog zit, krijg ik daar ontiegelijk nare hoofdpijn van. Wat blijkt: de kabels worden bij mij veroorzaakt door scheef zittende wervels/ribben (heet officieel anders, m'goed). Even naar de manueel therapeut, krak krak, dagje rustig aan doen en de hoofdpijn is weg.

Ik zou de rug, schouders en nek even laten bekijken door een manueel therapeut. En: is er drukte op zijn werk, en was dat de vorige keer ook zo? Zit hij meer dan voorheen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Monet

Monet

05-09-2011 om 07:57

Valkyre

De rug/nekklachten zijn iets van de laatste tijd, de hoofdpijn was er een paar jaar terug een half jaar lang zonder rug/nekklachten. Het begon aan het eind van zijn vakantie, dus zeker geen stress, maar ontspanning. Hij heeft een beroep waarbij hij veel zit, maar ook steeds korte tijd (zwaar) lichamelijk werk verricht. Toen hij er een paar jaar terug last van had is hij bij alle therapeuten geweest die je je maar kunt bedenken, heeft verschillende medicatiebehandelingen gehad, en het enige dat toen verlichting gaf was 7 liter zuurstof per minuut inademen, en dat gedurende ca. een half uur. Omdat hij dolgraag een oorzaak zou horen van een ander die dit ook heeft heb ik dit voor hem hier gepost.

angel3

angel3

05-09-2011 om 09:38

Herkenning

een vriend van ons heeft dit ook. Hij is er zelfs arbeidsongeschikt door geworden. Totaal onduidelijk waar het door komt. Het komt onvoorspelbaar en ook hij heeft baat bij zuurstof. Het is een hele nare aandoening.... Sterkte....

Ken het van mijn moeder

Mijn moeder heeft dit ook jarenlang gehad. Het schijnt een typische mannenkwaal te zijn, dus ze was een uitzondering. Het wordt ook wel zelfmoordhoofdpijn genoemd omdat de pijn inderdaad ondragelijk is.

Zij had vooral baat bij immigran(injecties). Inmiddels is ze er al weer een jaar of tien af. Waardoor is niet echt duidelijk, misschien omdat ze de overgang inmiddels voorbij is. In ieder geval veel sterkte gewenst voor je vriend.

Chris

Vreselijk

Clusterhoofdpijn is echt vreselijk. Ik had er jaren geleden regelmatig last van. Soms aanvallen die een kwartiertje duurden, soms uren. Je zou het liefst op dat moment een middel krijgen om bewusteloos te raken, alles om maar even van de pijn verlost te zijn.
Vaak komen de aanvallen zeer onverwacht opzetten. Je zit gezellig een praatje te maken en help, je kan niets meer. Angstig zit je muisstil in afwachting hoe erg de aanval gaat worden. Of midden in de nacht wakker worden en op je kop in bed staan, ik dacht soms dat ik een hersenbloeding of zo kreeg.
Na de aanval zie je er uit of je 3 dagen niet geslapen hebt en een zware griep achter de rug hebt. Mensen vroegen soms ook door de, inderdaad rood bloeddoorlopen ogen, of ik een "ruig nachtje" had gehad.Integendeel, ik drink zelden alcohol.
Jaren geleden is het gestopt. Niet steeds iets minder erg, of minder vaak. Nee, gewoon nooit meer gehad.
Ik had tussendoor ook nog "gewone" migraineaanvallen en ook die werden veel minder.
Een oorzaak heb ik ook nooit echt gevonden. Geen scheve rug, of nekwervels. Integendeel, ben recht van lijf en leden en zelfs soepel en lenig. Wat enigszins hielp was een rustiger en regelmatiger leven. Voldoende slaap, minder stressvol werk, op tijd eten. Rust in mijn hoofd. De "gewone" migraineaanvallen heb ik nog 2 à 3x per jaar maar nooit geen clusteraanvallen meer.
Als ik meelees met dit draadje denk ik al: "o help, het kàn weer terugkomen, alsjeblieft niet."
Ook met de overgang had het bij mij niets te maken, ik was rond de 25 toen het op z`n ergst was.
Ik had een drukke baan, maar niet zozeer lichamelijk zwaar. Wel lange dagen en ik nam te weinig rust en ontspanning. Maar ik weet niet of dàt de echte oorzaak was.
Ik wens je vriend veel sterkte.

Monet

Monet

07-09-2011 om 16:34

Bedankt

voor alle reakties! Het komt blijkbaar toch vrij vaak voor (helaas) maar niemand heeft de remedie ontdekt
Vriend heeft de afgelopen week heel nauwkeurig opgeschreven wat hij heeft gedaan, gegeten en gedronken, en het lijkt??? erop dat een verstopte neus en waarschijnlijk ook de bijholtes (mede) een oorzaak is. Dat gaat hij nu in ieder geval aanpakken, en dan maar zien of dat het gewenste effect heeft.

Monet

Monet

13-09-2011 om 22:56

Vervolg

Vriend is bij een .........arts? geweest die hem op zijn polsen heeft gevoeld en geklopt. Zijn conclusie was: iets met de gal en de lever, daar werkt iets niet optimaal waardoor hij een opeenhoping van afvalstoffen krijgt die, zodra hij tot rust komt, gaat opspelen. Hij heeft een 'kuur' voor 6 weken meegekregen, 3 soorten 'medicatie', over 2 weken moet hij al verbetering gaan merken, maar de kuur moet afgemaakt worden.
Vraag me niet naar mijn mening, ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik gun hem dat hij er vanaf komt, ik hou jullie op de hoogte, en als het effect heeft, zal ik nog eens goed vragen wat het voor een 'arts' is.

Rembrand

Rembrand

13-09-2011 om 23:37

Bioresonantie wellicht?

Ik heb het voor de gein ook een keer laten doen. Kon er niks mee.
M.

Monet

Monet

14-09-2011 om 13:05

Nee, het is

een praktijk voor Kinesiologie en orthomoleculaire therapie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.