Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Constant bloedneus zoontje 3,5 jaar

Vorige week is het begonnen en nu heeft hij dagelijks meerdere keren een bloedneus. Het zijn over het algemeen spontane bloedneuzen. Gisteravond was het zo erg dat z'n hele bed onder het bloed zat. Zou er een oorzaak aan vast zitten? Of is het gewoon een wondje die constant weer open gaat? Hij is nu namelijk ook goed verkouden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ook gehad

Ik ben allergisch voor honden en gebruik veel neusspray hiervoor ( speciale) maar ook gewone neusspray als ik verkouden ben. Dus dan is het zeker niet ongewoon, maar het kan ook zonder neusspray, dat heb ik vorig jaar ook gehad, stond op het garsveld met twee honden aan de lijn en begon spontaan flink te bloeden.In huis had ik dat ook die week een paar keer, ben toen ook bij de huisarts geweest en die zei dat het niet raar is, want je bloedvaten zijn dan wat gevoeliger en knappen sneller.

Is het steeds hetzelfde neusgat? Dan is waarschijnlijk een bloevat geknapt en gaat steeds weer open. Als hij niet meer verkouden is en het blijft zou ik wel even naar de huisarts gaan of telefonisch navragen.

100%mama

100%mama

20-02-2010 om 11:01

Hier heel veel bloedneuzen zeker als kindlief verkouden is. Volgens de KNO is het neusvlies heel dun en als er dan (sorry) dikke pulken in zitten of er wordt veel oipgehaald of gesnoten kan er een bloedvat knappen. Hier doet de KNO er niets aan verder, de enige optie zou het dichtbranden zijn, mwah, doen we maar niet. Het kan in ieder geval geen "kwaad" hier.. De tip van de KNO was heel voorzichtig vaseline in het neusgat smeren met een oorstokje.

Sterkte hoor!

Gaat over

Bloedneuzen schijnen vaak voor te komen bij (jonge) kinderen. Wij zijn al vaker met onze dochter (nu 7) bij de huisarts geweest, maar er is eigenlijk niet echt een remedie voor. Ja, dichtbranden inderdaad, maar dat gebeurt hier alleen op het moment dat een kind een bloedneus heeft en schijnt ook erg traumatisch te kunnen zijn. Als kinderen ouder worden, zou het vanzelf beter moeten worden.
Kortom: wij vonden de kwaal minder erg dan de behandeling. Het ziet er heel naar uit, al dat bloed, maar het is in feite onschuldig. Bij ons helpt zinkzalf vrij goed.
n@nny

Leona

Leona

21-02-2010 om 22:08

Chocola

Daar ben ik weer met mijn chocola
Mijn zoontje had op jonge leeftijd ook heel veel bloedneuzen en bij hem bleek chocola de grote boosdoener. Op advies van de huisarts gestopt met de chocopasta, koek met chocola, vlokken, hageltjes (het zit echt overal in!) en het was direct over.
Je zou dit kunnen proberen.
Verder helpt bij een bloedneus: beetje xylomethazaline neusspray voorin de neusgaten sprayen (vernauwt de bloedvaatjes) en na een uurtje wat vaseline in de neusgaten aanbrengen om korstjes zacht te maken.
Zoonlief, nu 9, heeft nu nergens meer last van, en eet gewoon chocola. Ik kon het in de laatste jaren voorzichtig uitbreiden. At hij te veel: bingo, als ik weer stopte: weg bloedneuzen.
succes!

groet Leona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.