Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Constant vol door zwemmen?

wie helpt ons?
zoon van bijna 10 had astma vanaf anderhalf jaar. Hij is eroverheen gegroeid en gebruikt sinds 2 jaar geen onderhoud meer. Hij heeft er helaas een neusallergie aan overgehouden.
Eigenlijk helpt niets, ook de allergiepilletjes niet. volgens kno is het een kwestie van accepteren en over een paar jaar kleine neusschelpen verwijderen.

Nu is hij sinds een paar maanden begonnen met waterpolo. Sinds die tijd zit hij nog veel voller. constant vol. Nu sinds een paar dagen hoesten erbij.
Kan dit komen door zo vaak zwemmen? 2-3 keer per week?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-09-2011 om 22:11

Kan

Dat zou kunnen komen van het zwemmen. Als ik gezwommen heb voel ik me de rest van de dag ook verkouden en benauwd, kan gewoon niet tegen die chloor. In een zoutwaterbad gaat het veeeel beter.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 23:34

Zwemmen was tot zeker het 18e jaar een no-go-area voor onze astmatische dochter. De combi van inspanning, chloor en de warmte-kou-wisselingen zijn funest.

Tirza

Heeft de hele familie hier bij chloorbaden. Bij zoutbaden juist niet, die luchten enorm op.

annemir

annemir

26-09-2011 om 13:49 Topicstarter

He wat sneu...

he wat sneu dat zou betekenen dat hij moet stoppen met zijn favo waterpolo, bah...

amk

amk

26-09-2011 om 14:01

Keuze

het is een keuze, mijn zwaar astmatische zwager (heeft een half jaar in Davos gezeten ervoor) weigert tot nog toe zijn waterpolo en onderwaterhockey er voor op te geven en zijn arts is het met hem eens.

Puck

Puck

26-09-2011 om 15:37

Annemir

Als het voornamelijk neusklachten zijn dan zou hij kunnen proberen om zijn slijmvliezen te beschermen door voor hij gaat zwemmen vaseline in zijn neusgaten te smeren. Zo diep mogelijk met je pink de slijmvliezen van een dun laagje vaseline voorzien.

annemir

annemir

26-09-2011 om 16:49 Topicstarter

Amk

amk, die keuze moeten wij voor hem maken. het is echt sneu, zijn neus gaat helemaal kapot van het vele wrijven, hij zit potdicht en krijgt helemaal geen adem.
dooordat hij ook snel hoest,moeten we zijn neus open houden van de kinderarts. dus otrivin. zwaar verslavend.

zoals hij nu weer is,nu het seizoen weer begonnen is is gewoon heel zielig.
nu hoest hij er ook bij sinds gisteren. of dat tijdelijk is of ook door het zwemmen moeten we nog zien.

puck, vaseline? mmmm het is te proberen,dank je wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.