Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Corona

Nou, eindelijk zijn wij aan de beurt. Ik heb twee kinderen. Die van 13 gisteravond positief en de ander blijkt vandaag ook positief. De eerste keer dat we hier Corona hebben. 
Ikzelf heb alleen negatief getest. Ik hoef niet zo nodig naar buiten maar het mag wel begrijp ik. 
Vijf dagen quarantaine en dan kijken of er geen klachten zijn. Ik kan op de site van het vmbo niet zoveel vinden. En in het weekend is het lastig de school te bereiken. Bij de jongste heb ik denk ik nu wel alles ingelicht, succesvol. 
Nu ik er zelf mee te maken heb, door besmetting in het gezin, is het even weer uitzoeken. 
Heb ik iets vergeten?

Volgens mij hoef je als huisgenoot niet meer in quarantaine, al lijkt het me wel verstandig want de kans is groot dat jij ook besmet bent. 

Je hoeft de school nog niks te laten weten, dat kan ook maandagochtend toch? 

Hopelijk worden ze er niet ziek van en word jij ook niet besmet. 

Je kan maandag beide scholen inlichten. Ze missen beiden een paar dagen als ze geen klachten krijgen. Zelf kun je eventueel thuis werken als dat gaat, al merk ik dat bij ons eigenlijk niemand dat meer doet bij besmetting van huisgenoten.

Je kunt mensen inlichten bij wie je kinderen de laatste dagen zijn geweest of die bij jullie zijn geweest. Dan kunnen zij eventueel wegblijven bij kwetsbare mensen. 

Eppos

Eppos

17-09-2022 om 19:13 Topicstarter

Dan heb ik alles wel gedaan. Ze zijn beide wel ziek, ze hadden niet echt de vijf klachten waar je gelijk aan Corona denkt. De een misselijk en de ander puur hoofdpijn.
Ik blijf thuis zoveel mogelijk, ik ga ervan uit dat ik al wellicht besmet ben en zo niet wordt. Heb een school wel bereikt althans de medewerker en ook anderen die in contact zijn geweest. 
Bedankt voor meedenken iig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.