Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

corona

Peiling

ga ik werken met een positieve test?

Maximaal 2 antwoorden.

24 stemmen
50%
50%

Max88 schreef op 07-03-2023 om 15:18:

[..]

Maar jouw man is toch niet gezond als ik het me goed herinner?

Dat herinner je je op zich goed, maar wat hij onder de leden heeft (ik wil niet in details treden) is op zich geen reden om extra bevreesd te zijn voor corona. Hij is verder ook uit en te na gevaccineerd. 

Maar goed, hij is ook altijd een enorme zeur over de kans om verkouden te raken en dat is al jaren zo. In die zin behandelt hij corona als een soort 'verkoudheid plus'. 


https://www.nu.nl/coronavirus/6252775/kabinet-schrapt-per-direct-de-laatste-coronaregels.html#nujij

Teststraten gaan dicht, geen quarantaine meer, geen advies meer om te testen.

Adviezen bij griep- en verkoudheidsklachten:


  1. Blijf thuis bij ziekte.
  2. Overleg met je werkgever of je thuis kunt werken.
  3. Vermijd fysiek contact met mensen die gevoelig zijn voor luchtweginfecties.
  4. Hoest en nies in de elleboog én was je handen vaak en goed.
  5. Zorg voor voldoende ventilatie in binnenruimtes.
Temet schreef op 08-03-2023 om 10:53:

[..]

Dat herinner je je op zich goed, maar wat hij onder de leden heeft (ik wil niet in details treden) is op zich geen reden om extra bevreesd te zijn voor corona. Hij is verder ook uit en te na gevaccineerd.

Maar goed, hij is ook altijd een enorme zeur over de kans om verkouden te raken en dat is al jaren zo. In die zin behandelt hij corona als een soort 'verkoudheid plus'.


Ah oké,  ik bedoelde met het oog op hetgeen je ooit deelde, snap ik dat hij wat extra angst heeft. Het is in feite nog steeds een virus waardoor je in het ziekenhuis kunt geraken, maar de kans is wel kleiner. 

Ik heb zelf diabetes bijvoorbeeld, ben alleenwonend met hond,  moet er niet aan denken om sowieso ziek zijn, of in een uiterst geval een opname te riskeren; dus ook ik ben wel voorzichtiger dan de gemiddeld gezonde persoon.

Het is zo'n ingewikkelde griep, het was erg moeilijk voor mij en mijn dochter

kalmerend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.