Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

26-03-2020 om 10:44

Corona en andere virussen (deel 3)

Vanaf 0 weer.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miezemuis

Miezemuis

28-04-2020 om 20:48

Give me a break

Van Miezemuis horen we ook niets meer? Ik heb nog meer te doen dan de hele dag op het forum te kijken.

Ad je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Dan houden we het op prutser en niet op leugenaar. Maar als je dat zelf al weet, hoe kan het dan dat je zo hoog van de toren blaast over zaken waarvan de ballen verstand hebt? Beetje dimmen zou dan niet misstaan.

In een iets verdere post vertel je dat hij het zelf maar heeft nagerekend en de uitkomst is: niet statistisch relevant. Huh? Je had het toch over: statistisch insignificant? Weer een prutser-opmerking.

-Statistisch insignificant betekent een onvoldoende voor je proefschrift- : Nee. Wat een kul.
-Statistisch insignificant betekent voor zover ik weet dat het resultaat van een onderzoek niet is te onderscheiden van toeval- : Weer nee.

Zus licht al een tipje van de sluier voor je op. Voor als je het zou willen weten.

Statistisch significant is gerelateeerd aan de KANS dat de uitkomst van een onderzoek op toeval berust. Vaak wordt als afkappunt een p-waarde van 0,05 gekozen. Dan is er sprake van significantie als de kans dat de uitkomst op toeval berust 5% of minder is.
In dit geval is dat niet gehaald (aangenomen dat de p hier idd 0,05 was, heb dat niet nagezocht). Was er gekozen voor een p van 0,1 dan was er mogelijk wel statistische significantie geweest.

Zus

Zus

29-04-2020 om 09:02

Al dan niet een statistisch significante uitkomst hebben is weer wat anders dan of een onderzoeksopzet ondeugdelijk is. Als de opzet niet goed is, dan houdt het sowieso op. Crap in is crap out, heet dat dan .
Ik dacht dat er discussie was over dat het onderzoek niet statistsch significant was, dat zou ook een resultaat zijn (dus niet slecht onderzoek als iets niet sign is) maar nu blijkt het om de opzet te gaan. Daar kan ik niks over zeggen, want ik heb geen inzicht in de methode en hoe ze een analyse hebben gedaan. Heb jij daar informatie over of een link?
Miezemuis, ik ben ook benieuwd welke p-waarde hier gekozen is. Bij medisch onderzoek is dat wel veel strenger dan in bijv psychologisch omderzoek waar dat idd meestal .05 is.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

29-04-2020 om 09:30

Nieuwe discussie

Maken jullie binnenkort een vierde discussie aan? Wellicht het tweede deel van de naam verwijderen? Dat dekt niet helemaal de lading.

Corona-deel-4

Zomaar dan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.