Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Huizers

Huizers

20-03-2020 om 22:20

Co(rona) ouderschap

Goedenavond,
Hoe gaan jullie om met Corona-virus en het wisselen van de kinderen mbt ouderschapsplan? Ik vind het zo lastig! Ik wil uiteraard altijd mijn kinderen hebben en gun mijn kinderen ook tijd met mijn ex. Maar in deze crisistijden Weet ik niet zo goed meer waar we goed aan doen.. ze adviseren om zo min mogelijk sociale contacten te hebben en leven in 2 gezinnen is totaal het tegenovergestelde.. graag jullie advies hierin!

Pom

Pom

20-03-2020 om 23:12

Hier

Co-ouderschap is toch geen vorm van sociaal contact?

Hier co-ouderschap aan 2 kanten ( samengesteld gezin) en gaan mijn kinderen gewoon naar hun moeder elke week. Ik breng en haal ze wel om reizen met het ov te voorkomen.

Mijn stiefdochter gaat ook elke week naar haar vader en zijn vrouw.

Maar goed, we hebben ook allemaal een vitaal beroep. Dus we moeten ook gewoon werken en dat valt zelfs wat beter te plannen met co-ouderschap.

Groet pom

Huizers

Huizers

20-03-2020 om 23:16

Bedankt voor uw reactie, ik verwoordde het misschien verkeerd ‘sociaal contact’. Maar ben erg voorzichtig .. ik wordt ook onzeker van alle verschillende adviezen van de virologen op het nieuws .. dan ben ik bang dat het extra risico’s zijn die de kinderen of wij als ouders lopen door verschillende gezinnen waar zij intensief meedraaien..

Flavia

Flavia

20-03-2020 om 23:18

gewoon omgangsregeling

Wij houden gewoon de omgangsregeling aan al schuiven we nu van 60/40 naar 50/50.

Wat Pom ook zegt het is geen sociaal gezellig contact maar gewoon blijven deelnemen aan het gezinsleven aan beide kanten.
Net zoals jij het liefst wil dat de kinderen voltijds bij jou zijn wil de andere ouder dat ook.

Wel houd ik er rekening mee dat mijn ex en zijn vrouw in de kwetsbare groep horen en dus is dochter hier wat beperkter. Had ik als dat niet het geval was contact met 1 of 2 vrienden toegelaten kan dat nu gewoon niet.

Als 1 van ons ziek wordt gaan we op dat moment wel bepalen wat het handigst / verstandigst is.

Redactie

Redactie

03-04-2020 om 19:28

Veelgestelde vragen over corona en co-ouderschap

We schreven er in samenwerking met twee experts een artikel over:
https://www.ouders.nl/artikelen/corona-en-co-ouderschap-antwoorden-op-veelgestelde-vragen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.