Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Corona positief, weer opnieuw in quarantaine?

Ik ben vorig weekend positief getest op Corona en zou dit weekend uit isolatie mogen. Mijn partner had in eerste instantie een negatieve test en moest vandaag dus nog een test laten doen om uit quarantaine te komen. Hij blijkt nu positief getest te zijn. Hij zal dan nu dus in isolatie moeten?

De kinderen zijn bij alle twee de testen (die na mijn positieve test en vandaag om uit quarantaine te kunnen) negatief getest. Moeten zij nu weer opnieuw in quarantaine?

Moet ik ook in quarantaine en hoe lang dan, want ik heb van de GGD begrepen dat ik geen test kan laten doen de komende 8 weken omdat ik al positief getest ben.

Weet iemand dit toevallig? Op internet kan ik geen duidelijk antwoord op deze vragen vinden en de GGD is telefonisch niet bereikbaar.

Je mag uit isolatie als je zelf minimaal 48 uur geen klachten meer hebt.  Het maakt niet uit of er na jou nog iemand positief getest is.  Je hoeft de komende tijd niet meer te testen. 

Mamajome

Mamajome

11-06-2021 om 21:20 Topicstarter

Dat scheelt alweer. Ik heb al sinds maandag geen klachten meer.

En moeten de kinderen nu ook weer opnieuw in quarantaine (ondanks dat ze 2 negatieve tests hebben). Weet iemand dat toevallig?

ik zou maandag toch even de GGD bellen. Of kijken of je ergens nog een weekendnummer kunt vinden of een betere uitleg.

https://lci.rivm.nl/informatie-thuis

Deze bijvoorbeeld.

"Bent u zonder dat u klachten heeft positief getest? En krijgt u ook geen klachten? Dan mag u uit isolatie 5 dagen na de testafname. Bespreek dit ook altijd met de GGD. " 

Ja, de kinderen moeten nog steeds quarantaine, want ze kunnen door je partner alsnog besmet worden. Dus moeten ze in quarantaine tot 5 dagen nadat ze voor het laatst bij hem in de buurt zijn geweest (als je partner in isolatie gaat is dat dus minder lang), en moeten dan opnieuw een test laten doen. (Er vanuit gaande dat ze bij je partner in de buurt zijn geweest in de 2 dagen voor hij klachten kreeg/een positieve test had)

Mamajome

Mamajome

11-06-2021 om 21:34 Topicstarter

Ja we gaan sowieso de GGD nog bellen. Hopelijk kunnen we ze morgen wel bereiken.

De 2 gezinnen die ik ken,daarvan moesten de kinderen opnieuw in quarantaine.

Ja, de kinderen moeten inderdaad in quarantaine.

Jij mag de deur weer uit, 7 dagen na de eerste symptomen en 24 uur klachten vrij te zijn. Voor je kinderen begint het weer opnieuw. Over 5 dagen mogen ze opnieuw getest worden. Als ze dan negatief zijn en geen contact hebben gehad met hun vader mogen zij ook weer naar buiten. Sterkte

Het is al gezegd maar helaas moeten je kinderen weer in quarantaine. Hier idem dito, ik ben 2 weken ziek geweest, met restklachten, na 14 dagen mocht ik van de ggd eruit. Man en kind 1 na 5 dagen testen (kind 2 was positief zonder klachten en mocht na 6 dagen naar school). Toen was man positief,  ook zonder klachten. Kind 1 moest daarna nog weer 5 dagen wachten (dus 10 dagen extra), heeft bij elkaar maand in quarantaine gezeten. Heel vervelend,  maar niks aan te doen.sterkte ermee

Marit

Wij konden overigens onmogelijk alle contact vermijden, volgens ggd moest je dan zelfs apart kleding en servies (af)wassen, daarom bij ons 5 dagen tellen nadat de quarantaine van de positieve afliep

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.