Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jerseygirl

Jerseygirl

13-01-2012 om 16:33

Cysten eierstok

Net voor de kerst was het tijd voor een (jaarlijks)pap-smear. Inwendig onderzoek voelde net als anders maar bij het uitwendige onderzoek schoot ik ineens omhoog van de pijn. Ik schrok me wezenloos. Precies daar waar je ovaries zitten zei de dokter.

Ik loop ook al even met stijve heupen en onderrug wat ik er maar niet uit kan stretchen.Ik had ook inmiddels 1 menstruatie overgeslagen. Gebeurd nooit, hoogstens een paar dagen te laat, maar ik ben 43 en mijn moeder was ook vroeg in de overgang dus ik dacht er niet veel van.

Na een ultrasound en bloedonderzoek weet ik nu dus dat ik in beide ovaries meerdere poliepen heb. Aan de r-kant is de grootste 3 cm en bevind zich in de ovarie en aan de linkerkant hangt er een aan de ovarie van ongeveer dezelfde grootte. Bloed was niets bijzonders aan te zien.

Inmiddels 2e menstruatie overgeslagen (laatste Nov 2)

Ik zit nu te wachten op een telefoontje van de gyneacaloog. Ik krijg met de dag meer last. Menstruatie-achtige krampen, vol gevoel, ik zit niet lekker. Als ik beweeg gaat het nog het beste. Autorijden is heel vervelend. Het zit 'zo hoog' net of ik 5 maanden zwanger ben. Mijn buik is ook een stuk dikker dan normaal.

Ik wil er vandaag eens achteraan gaan bellen. Misschien helpt het. Wie weet hoe snel die dingen groter worden aangzien het elke dag vervelender wordt.

Het is toch niet de bedoleing dat je hier lang mee blijft rondlopen? Iemand ervaring?

~Jerseygirl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jerseygirl

Jerseygirl

13-01-2012 om 16:39

Geen poliepen...

Geen polipen maar cysten...een poliep is vast niet hezelfde aan een cyst. En sorry voor de engelse termen. ik woon al even in het buitenland...

Jerseygirl

Jerseygirl

14-01-2012 om 00:14

Joyeux

Mijn laatste menstruatie was 2 Nov...Geen bloedverlies meer na die tijd, ook geen spotting.
Dat wat jij had Joyeux, die ernstige buikpijn toen je die cyste verloor is precies hetgeen wat ik wil vermijden. Het is, zover ik het goed gelezen hebt, niet eens zo ongevaarlijk (ivm mogelijk draaien van de eierstok)
Mijn grootste vraag is hoe snel die cystes groeien en wanneer ze zullen knappen (als dat al vanzelf gebeurd).
Gyneacaloog gebeld vandaag, maar die nemen geen telefoon op op vrijdag...:-S Maandag weer proberen....

neteret mut

neteret mut

14-01-2012 om 01:03

Misschien hetzelfde

Maar beide keren toen ik zwanger was, dus of er mogelijk daardoor geen menstruatie geweest zou zijn kan ik niet zeggen. Het is beide keren ontdekt bij de eerste echo. De eerste keer is de cyste verdwenen na een paar maanden, ik mocht toen niet ver weg op vakantie gaan, ieg in een land blijven met goede medische verzorging mocht de cyste idd gaan draaien en de eierstok afklemmem ofzoiets ( is ook alweer ruim 20 jaar geleden). De tweede keer groeide die in eerste instantie iets tot zo,n 6 cm in doorsnee en is toen blijven zitten. Door zijn gewicht wel naar benedengezakt en daardoor drukte die de uitgang van de baarmoeder dicht ( als je op een tuinslang stapt komt er geen water meer door) Daardoor is die zwangerschap geeindigd in een keizersnee, kind kon er niet uit, waarbij ook de verwoeste eierstok met cyste verwijderd is. Buiten zwangerschappen om weet ik niet of ik nog meer cystes heb gehad/ heb.

neteret mut

neteret mut

14-01-2012 om 01:07

O ja

Beide keren werd er gezegd dat in meer dan 9 van de 10 keer zo,n cyste uit zichzelf verdwijnt.
Ik kan werkelijk niet beoordelen of jouw cystes dezelfde oorzaak hebben/ hetzelfde zijn en dus heb je mogelijk niets aan mijn verhaal.

Jade

Jade

14-01-2012 om 12:26

Cystes.

Aan de ene eierstok was een enorme cyste gegroeid en aan de andere eierstok (2 jaar later) had ik er 3 zitten (enorme buikpijn en ik kan wat hebben, maar dit was verschrikkelijk, ik kon niet meer goed lopen, liggen/zitten/staan was niet meer mogelijk).

Hoe snel ze zijn gegroeid geen idee........de ene cyste had een doorsnee van 7 cm, de andere 3 weet ik niet.

Wanneer ze zullen gaan knappen weet ik ook niet, maar ik zou daar maar niet op wachten en maandag gelijk bellen voor een afspraak met je gyn.

Ik wil je niet bang praten, maar mijn ervaring vertellen. Mijn cyste(s) kon(den) niet meer gepeld worden, vandaar dat mijn eierstokken zijn verwijderd.

Jerseygirl

Jerseygirl

14-01-2012 om 19:25

Nee

zwanger ben ik niet...het is me duidelijk dat mijn klachten van die cysten komt...

Jerseygirl

Jerseygirl

14-01-2012 om 19:32

Jade

Dank voor je reaktie.
Nee, bang praat je me niet snel. Ik wil gewoon weten wat andere van de gevaren denken en ervaring horen.
Maandagochtend ga ik de gyneacoloog bellen. Ik had bevestiging nodig zodat ik wat meer beslagen ten ijs komt.
Wat vaart erachter zetten als dat mogelijk is. Ik wil hier geen weken mee lopen.
""It is the squeaky wheel that gets the oil..."

Jerseygirl

Jerseygirl

20-01-2012 om 00:58

Afspraak gyn,

Over 4 weken kan ik terecht bij de gyn. En dan heb ik moeten praten als brugman. Eerst kwamen ze met een afspraak voor eind maart en dan "...was ik nog snel want de wachttijd is normaal 8 maanden..."Ik heb gezegd dat ik dat onaceptabel vind.
Inmiddels is wel mijn menstruatie weer terug. Dat is positief denk ik in dit geval...:-S

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.