Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dagcreme met uv filter

Dagcreme met uv filter

03-02-2016 om 09:52

Dagcreme met uv filter

Ik zoek een niet al te dure gezichts crème die mijn huid beschermt tegen vroegtijdige veroudering. Rimpels horen erbij maar ik wil er niet extra bij krijgen. Ik geloof niet in anti rimpel onzin crèmes maar gewoon beschermen tegen de zon en vocht toevoegend. Natuurlijk wil ik niet te veel onzin stoffen en schadelijke stoffen in de crème. Niet te duur. Nu kwam ik op de site van dr Jetske. Die schrijft haar mening over stoffen in crèmes etc. Alleen de crèmes die zij aanbeveelt inclusief haar eigen merk vind ik zo duur. Iemand nog een niet zo dure crème waar goede (niet schadelijke en irriterende stoffen in zitten) maar die wat goedkoper is? Of bestaat dit niet en ben ik toch rond de 28 euro kwijt voor een potje van 50 ml. Iemand nog een idee? Het is wel de bedoeling dat de crème niet vet is anders ga ik zo glimmen.


Wij van WC-eend adviseren WC-eend

Dat gevoel krijg ik altijd bij Jetske. Er zijn in zoveel winkels goedkopere cremes zonder al te veel toevoegingen te koop. Ga eens naar De Tuinen, kijk naar 'puur'-lijnen bij doorsnee drogisterijen, bij Lush, bij merken als Weleda e.d. Keuze zat.

skik

Goudvis

Goudvis

03-02-2016 om 10:05

Olaz

Olaz komt altijd goed uit de testen. Wel die met SPF 15 nemen, en zoeken naar de aanbiedingen (meestal bij het Kruidvat voor ongeveer een tientje).
Bij mij helpt het, ik ben nog beneden gemiddeld rimpelig. Maar dat heeft vooral ook met zon(bescherming) en roken te maken (nooit gedaan). Die SPF werkt maar kort, dus bijsmeren in de zomer!

Goudvis

Goudvis

03-02-2016 om 10:06

skik

Ha, ik dacht even dat jij wc-eend adviseerde aan Karin voor haar huid

Marie

Marie

03-02-2016 om 13:42

Etos eigen merkIk

Ik gebruik dagcreme van Etos eigen merk.

Niet vet en doet wat het moet doen en ook nog eens betaalbaar.

40er

40er

03-02-2016 om 13:57

onderzoek

Pas een (Duits) onderzoek gelezen, crème van de Lidl kwam er als 1 vd beste uit!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-02-2016 om 16:08

SPF

Zelf gebruik ik Nivea Sensitive SPF 15 maar ik heb een droge huid. Een beetje goede dagcreme met SPF 15 hoeft idd niet duur te zijn. Maar goed ook, want om aan die SPF 15 te komen moet je 2ml per keer smeren dus met een potje of tube van 50 ml zal je niet langer doen dan 25 dagen. En in de lente/zomer een hogere beschermingsfactor gebruiken! In plaats van een dagcreme met SPF kan je dan beter zonnebrandcreme gebruiken; omgerekend is dat goedkoper. De zonnebrandcremes van de Lidl en Aldi zijn prima. Neem wel producten zonder parfum; ook geen natuurlijk parfum. Die kunnen de huid irriteren en zelfs voor hyperpigmentatie zorgen. Maar als je Jetske volgt, weet je dit allemaal al

Jetske

Ik vind de spullen van Jetske prima maar veel te duur. Een tijd geleden heb ik de exfoliant gekregen en zelf nog een set samples besteld. Lekker spul. En die exfoliant doet mijn huid echt goed. Wat ik nu doe is de exfoliant elke avond gebruiken in combinatie met een goedkope dagcreme. Net wat in de aanbieding is. Ik ben nogal een royale smeerder en dan is de dure dagcreme niet aan te slepen en wordt het erg kostbaar.

Arawen

Arawen

03-02-2016 om 17:03

2 dingen onthouden van Jetske

Ik heb Jetske's webpagina's ook gelezen en ik heb er 2 dingen uit onthouden die ik logisch vond en dan ook nog steeds toe pas;

1/ de grootste huidverouderaar is de zon. Dus altijd, zomer en winter, een creme met uv filter, minstens sp 15.

2/ geen potje maar tube of druk-systeem. Potjes komt zuurstof bij en bacterien van je vingers, die de creme al snel verknoeien.

De rest van de beweringen van de cosmetische industrie, over alle toevoegingen die je een geweldige en vooral rimpelloze huid zouden geven, geloof ik niet zo. Zoals mijn oma altijd zei; 'als er een creme tegen rimpels bestond had de koningin geen rimpels gehad'.

Op basis van het bovenstaande gebruik ik al jaren oil of olaz, total effects. Inderdaad iets van een tientje, in de aanbieding. Vind ik meer dan genoeg. Ben eind 40 en ook nog behoorlijk 'strak'.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-02-2016 om 17:18

Vitamine A

Vitamine A-zuur (Tretinoine) is bewezen effectief tegen veroudering. Receptje vragen bij je huisarts en voorzichtig opbouwen met smeren 's avonds. En zeker dan iedere dag goed smeren met SPF omdat het je huid gevoeliger maakt voor de schadelijke effecten van de zon! Ik ben 46 en heb nog helemaal geen rimpels of fijne lijntjes maar met mijn zeer (zon)gevoelige huid blijf ik zoveel mogelijk uit de zon, smeer dagelijks royaal SPF en gebruik al jaren Tretinoine-creme. En ja, ik slik ook dagelijks vitamine D/Calciumtabletten dus ik heb geen vitamine D-tekort.

Juno

Juno

03-02-2016 om 17:26

Jetske

Uit de blg van Jetske kwam oil of olaz 7 parfumvrij goed uit de bus. Die koop ik alleen in de aanbieding en s,eer ik al jaren. Van de week vroeg een collega heel voorzichtig of ik soms al vroeg moeder was gewprden omdatik een eindexamenkandidaat heb. Werd ik zomaar 10 jaar jonger geschat.
Goede parfumvrijé dagcreme in een pompje en een aparte zonnebrand. Altijd, ook op je handen.

Goudvis

Goudvis

03-02-2016 om 19:46

volledig bewijs dus

Olaz houdt ons overduidelijk jong. Hier ook 7 effects SPF 15 met pompje.
En gisteren bleek zeer duidelijk dat er werd gedacht dat ik 10 jaar jonger was. Haha, die keken op toen bleek dat ik 46 ben.

Elfje65

Elfje65

03-02-2016 om 22:32

Lidl

Al een paar jaar. Inderdaad zijn ze als beste koop uit de consumententest gekomen. Kost nog geen 3 euro. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe mijn hoofd eruit had gezien met dure creme. Heb wel eens gelezen dat de werkende bestanddelen hetzelfde zijn als in de dure creme.

Dagcreme met uv filter

Dagcreme met uv filter

05-02-2016 om 09:33

Dankjewel!

Ik heb inmiddels de Olay's voor gevoelige huid factor 15 gekocht bij Etos voor 12 euro. Dit vind ik prima voor de maanden dat de zo'n niet sterk is. Alleen voor de zomer wil ik wel een crème met een hoger factor. Wat ik dan vervelend vind is dat ik zo ga glimmen van zonnebrand crème. Soms ook een witte waas waardoor ik een glimmend spook lijk. Haha niet erg charmant. Iemand nog een tip? Oja ik krijg ook acne van die glimtroep. Ik heb wel eens dure crème van de apotheek gehad en die was mooi mat en uv filter 20. Helaas veel te duur want de tube was zo leeg als je rojaal smeert. Dat vind ik een heel redelijke prijs. Inderdaad lijkt me de exfoliant van dr. Jetske goed. 1 duurder product vind ik dan nog wel ok tenminste als je er lang mee doet. Verder ga ik de producten van Decubal proberen. Betaalbaar en zonder extra troep volgens dr. Jetske. Haha ik moest wel lachen om "wij van WC eend. Inderdaad een goeie tip van niet in een potje maar tube!. De crème van de Lidl klinkt goed. Zit daar parfum etc in? Pffff het blijft een hele zoektocht maar ik ben nu goed onderweg. Ik besteed mijn geld liever aan iets anders dan dure crèmes. Vandaar mijn zoektocht. De Olay's voelt lekker zacht op mijn huid. Zie er nu al jonger uit na 1 dag. Haha grapje hoor. Nog een vraagje. Hoe bescherm je de huid rond je ogen tegen de zon. Daar kan ik toch geen Olay's smeren ivm dat het in je ogen kan komen en irriteren. Staat op de verpakking tenminste? Gebruiken jullie dan geen crème op de huid rond de ogen? Dat betekend dus dat mijn gezicht minder gaat rimpelen maar mijn ooghuidje wel Iemand een idee?

Goudvis

Goudvis

05-02-2016 om 09:38

ogen

Nou, ik smeer het wel onder de ogen hoor. Maar niet erin. En 's avonds na het douchen smeer ik mijn gezicht in met olie van Kneipp. Heerlijk.
In de zomer zou je ook meermaals kunnen bijsmeren. En draag een pet/hoed of gebruik een parasol.

Jetske weer

Jetske zegt dat aparte oogcrème onzin is en dat je gewoon je dagcrème kunt gebruiken voor dat gebied. Doe ik ook en werkt prima.
De exfoliant heb ik al maanden in gebruik en is nog niet op. Dus die is best zuinig en waar voor je geld.
Jetske schrijft trouwens ook op haar blog ergens dat je olie kunt gebruiken als extra.
En over de zonnebrandcrème, die moet je door de dag sowieso bijsmeren want dat houdt per een uurtje of 2,3 las ik ergens. Wrijven over je gezicht, zweet etc en het effect is weg.
Oil of Olaz vind ik trouwens ook heerlijk spul. En inderdaad goed te betalen, zeker in de aanbieding.

Oogcréme

Ik heb eens extra vochtinbrengende créme, speciale oogcréme, lekker royaal rond mijn ogen gesmeerd. Toen lekker mijn bedje in, kon het extra goed intrekken.

Nou, dat deed het, ik werd 's morgens wakker met enorme wallen en dikke oogleden. Vochtinbrengend was het zeker

Ik gebruik als dag-en nachtcréme "guess my age" van de Hema. Maar olaz en nivea vind ik ook fijn. Ben niet zo merkvast.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-02-2016 om 13:48

Ogen

Er zijn ook zonnebrandcremes (gels/sprays) voor de gecombineerde/vette huid. Die zijn vrij dun en mat. Zelf heb ik een droge huid dus ik moet juist vettige cremes hebben en met mijn (zon)gevoelige huid gebruik ik La Roche-Posay of Eucerin. Wel wat duurder maar mijn huid verdraagt deze goed en ik krijg geen uitslag/zonnebrand. In principe kan je alle dagcrèmes/zonnebrandcremes rustig rond je ogen gebruiken. Een zonnebril in de zomer is wel een must.

Juno

Juno

05-02-2016 om 16:28

Zonnebrandcrème

Ik had vorig jaar de literfles van Jetske Ultee maar die stonk echt heel erg. Voorheen had ik altijd iets van Clinique, ook van haar blog gehaald en die is prima. Geen glim.
Voor mijn lijf pak ik ter compensatie spul van de Action en ik smeer royaal: per persoon iets meer dan een fles in twee weken vakantie. Als Clinique in de aanbieding is (meestal zo'n parfumerieactie dat alle verzorgende producten zo veel procent korting hebben) haal ik één hooguit twee tubes. Is voldoende voor april tot eind oktober. Kost wat, maar botox is duurder.

Rituals

In de zomer is de factor 50 voor het gezicht van Rituals heel fijn. Doe je lang mee en is niet vet. Een blauwe tube.
Verder gebruik ik of Olaz of Yves Rocher (iets met appels). Maar ik gs die van de Lidl eens bekijken. Vind de geur van een creme doorslaggevend, moet wel lekker ruiken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-02-2016 om 22:24

Smeren

Ik begrijp nooit zo goed als mensen zeggen dat ze "lekker lang" met een tube/fles zonnebrandcreme doen. Voor je gezicht moet je 2ml smeren om de aangegeven SPF te halen en voor je lijf minimaal 35ml; smeer je maar de helft dan loopt de bescherming exponentieel achteruit. Dus bijv. ipv SPF50 nauwelijks SPF10. Die "ons bent zunig" mentaliteit gaat ten koste van je huid.
http://www.dr-jetskeultee.nl/voorlichting-zonbescherming/obj7777527

Juno

Juno

05-02-2016 om 22:30

Nou

Ik vind drie maanden met een tube voor alleen het gezicht niet overdreven lang hoor. Ik geloof niet in de SPF van mijn dagcreme, daarvoor smeer ik te weinig. Kan best zijn dat ik er zes weken mee doe, ik hou het niet zo precies bij, als het op is koop ik het. Heb net voor de voorraad weer een flesje Olaz gekocht. En 250 ml zonnebramd opkrijgen in twee weken vakantie is volgens mij ook best netjes. Vroeger had ik één fles voor ons allen en dan hield ik nog over ook.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-02-2016 om 23:02

Smeren

Maar dan heeft het toch geen nut om met SPF te smeren? Kan je net zo goed zonder SPF smeren. Er mag alleen een bepaalde SPF/UVA bescherming op een product staan als je dit ook haalt met de aanbevolen hoeveelheid. Dus je kan prima aan die SPF in je dagcreme komen, als je maar genoeg smeert.

Dagcreme met uv filter

Dagcreme met uv filter

06-02-2016 om 08:48

Mijn huid geeft een reactie op Olaz

Toen ik gisterochtend schreef over de Olaz crème dat ik tevreden was had ik iets te vroeg gejuigd. Naarmate de dag vorderde werd mijn huid erf glimmend en vettig. Zeg maar gerust een erg opvallende glans. In de avond kreeg ik last van tranende prikkende ogen. Dit heb ik ook als ik mascara koop die mijn ogen irriteert. Toen ik mijn gezicht had schoongemaakt waren er rode vlekken op mijn huid. Toch een allergische reactie op de crème plus een niet charmante glans vette glans op mijn huid. Het leek zo veelbelovend. Volgende keer gebruik ik de crème eerst een paar dagen voor ik mijn conclusie trek. Ik ga toch weer een Dagcreme bij de drogist kopen. Die van eucerin is misschien geschikt en als je hem in de aanbieding koopt redelijk betaalbaar. Haha inderdaad wel goedkoper dan Botox . Ik combineer ook goedkope en duurdere producten om zo toch niet teveel geld eraan uit te geven. Ik zoek dus nu een crème voor de gemengde huid die snel gaat glimmen en gevoelig is.

Genen houden je jong

Je hebt geluk of niet. Ik heb nul rimpels en wordt jaren jonger geschat maar rook al 30 jaar en doe zo goed als niets aan huidverzorging. Da's gewoon dna.

skik

Juno

Juno

06-02-2016 om 10:32

Reactie?

Had je de parfumvrije Olaz? Ik heb laatst per ongeluk de verkeerde meegenomen en daar kan ik ook niet tegen.

Roos

Roos

27-07-2016 om 19:17

Rimpel creme

Vitamine a zuur creme/Tretinoin is de enige creme die echt werkt.
Zoek maar op het internet naar Jetske Van Den Elsen in Pauw & Witteman.

Ik gebruik de creme nu bijna 2 jaar en vind dat je het echt kunt zien.

Taruh

Taruh

28-07-2016 om 10:34

Roos

onderzoek van de consumenten bonden in de EU laat echter anders zien.
Bijna geen enkele crème laat een significant zichtbaar verschil zien en de genen die dat dan wel doen zijn de goedkope crèmes van de Lidl

http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/gidsarchief/miss-perfect/2014/201411p06_Test_antirimpelcr_mes.pdf;jsessionid=E045A8F93784AC65117D1C562741227E?bodyClass=dossiers+overview

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2016 om 11:47

En ik....

Ik gebruik graag Biodermal. Op erg zonnige warme dagen de speciale zonnecrème van Biodermal. Al de hele zomer met grote regelmatig in de aanbieding, tweede gratis. Dan is t reuze betaalbaar ineens.

creme

Heb nu een creme van earthline. Ook niet zo goedkoop maar wel iets goedkoper dan je hebt, denk ik. Gebruik zelf het liefst toch natuurlijke middelen en die zijn vaak wat duurder.

Lucerna

Lucerna

28-07-2016 om 15:18

Net als skik

Zonnebrandcrème moet ik wel gebruiken en dat doe ik dan ook, niet te zuinig. Maar verder doe ik zo goed als niets aan huidverzorging. Geen dag- of nachtcrème, geen bodylotion, geen antirimpelcrème... en ik kan me niet heugen dat ik NIET te jong geschat werd. Naar mijn stellige overtuiging is een crème meer voor een prettig gevoel en het idee dat het helpt, dan dat je huid er echt wat aan heeft. Die overtuiging scheelt blijkbaar veel geld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.