Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dagelijkse voedsel-inname


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regien

Regien

16-08-2010 om 15:23 Topicstarter

Reactie

Allereerst: fijn om te lezen dat er herkenning is en ook vermakelijk om te lezen hoe een ieder voelt/denkt en omgaat bij en met eten!
Vooral de ziekenhuismaaltijden hebben daarbij nogal wat indruk gemaakt lees ik

Ik neem de tips ter harte als het gaat om: me niet al te druk maken over de hoeveelheid, niet alleen sap drinken ivm het gebrek aan vezels, af en toe een tomaatje of venkel meenemen naar het werk (bij ons kijken ze al vreemd op als iemand zijn worteltjes opeet, ben benieuwd hoe ze reageren op venkel, en een goed vitaminenpreparaat ter aanvulling is ook belangrijk.
Als laatste tip moet ik ervoor zorgen dat ik voor het keuzemoment in het ziekenhuis ben (of zou ik de dag ervoor mijn keuze al kenbaar kunnen maken via email, sms of telefoon...moet ik eens uitzoeken!

Allen bedankt voor de reacties!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-08-2010 om 16:57

Kaaskopje

Ja, dat heb ik ook. Sausjes etc. bevatten natuurlijk de combinatie van vet en eiwit en dat verzadigt veel meer. Sommig eten is binnen no-time door je lichaam opgenomen en dan denken je hersenen: "was dat het al? we willen meer". Je kan je lichaam ook niet voor de gek houden met "light" produkten en suikervervangers. Het is niet voor niks dat mede sinds het massaal opkomen en nuttigen van dat soort produkten (kassa voor de producenten en een hoop gebakken lucht voor de consument) het overgewicht dramatisch is toegenomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.