Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

wendelien

wendelien

06-11-2009 om 06:49

De griep rukt op: wat halen we in huis?

De griep komt hier met rasse schreden naderbij. Wat kunnen we het best in huis halen ter voorbereiding en wat kunnen we eventueel nog meer doen? Zijn er hier mensen die de 'm al achter de rug hebben en goed advies te bieden hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

06-11-2009 om 07:09

Boodschappen?

En paracetamol/ibuprofen. En eenvoudig te bereiden maaltijden voor de gezinsleden die niet ziek zijn.

Bastet

Bastet

06-11-2009 om 07:29

Nou......

Meen je dit nou echt?Komt tijd komt raad,ik zou niet weten wat je kunt doen,eigenlijk.Gewoon gezond eten,en je ziet wel,toch?
Groetjes,bastet

Brianna F

Brianna F

06-11-2009 om 08:32

Ik denk

dat ik het voor mezelf wel een geruststellende gedachte zou vinden als ik in ieder geval een aantal kant en klaar maaltijden in de diepvries heb liggen.
Ik kook nu extra grote porties en vries een gedeelte in. Zodoende hoeft de rest van het gezin alleen maar op te warmen.

amk

amk

06-11-2009 om 09:26

En daar

hebben ze nu de bezorgservice van ah voor bedacht.
Bezorgen tot in de keuken.

Amk

Maar die bezorgers worden nu allemaal besmet en vallen dus binnenkort ook met bosjes in bed
De Mexicaanse griep is hier nu ook erg dichtbij - het zij zo. Meer dan gezond eten en op tijd gaan slapen kunnen we er ook niet aan doen.

Ik zit er middenin

..bijna het gevoel dat ik uit de school klap.
Nou ja. vooruit, daar komt ie: het valt wel mee eigenlijk. De luchtwegklachten vallen tegen, de rest valt mee (maagdarm. ledematenpijn). Ik vind boodschappen erg lastig omdat het buiten zijn en het fietsen je weer terugwerpen. Nul conditie.

Dus ja, achteraf had mijn man op maandag wel wat meer boodschappen in huis mogen halen op zijn thuisdag. Ik houd niet van AH (kom er wel hoor) dus ik zou niet zo snel alles daar bestellen... maar het is wel een idee..

En ja, mijn man vindt me eigenlijk niet ziek genoeg. Zoons nemen dat over, willen op vrijdag toch vier keer gehaald en gebracht worden (geen overblijf die dag)... dat ga ik echt niet doen. Moeders mogen niet ziek zijn, dat is me wel weer onder de neus gewreven. Eigenlijk zijn de dagen dat ze allemaal naar school en werk zijn de enige dat ik in bed ga liggen en echt uitziek.

Pijnstillers slik ik vrijwel niet omdat ik snel wil uitzieken. Hooguit als ik niet kan slapen.

En ik zou wel iets in huis halen van crackers of ander licht voer, voor als je misselijk bent.

Brianna F

Brianna F

06-11-2009 om 10:17

Moet je wel een AH in de buurt hebben, dat valt dus af.
Rodebeuk: beterschap!

Het enige wat ik in huis heb gehaald is;

Extra pijnstillers wnat die bleken zo goed als op te zijn. Een nieuwe thermometer want die deed t ook niet goed en verder...eehh..niks?
Ik heb altijd wel een pak boerenkool in de vriezer en een rookworst,en in de koelkast een bak nasi of lasagne dus eten kunnen we dan wel.( ze dan)

wendelien

wendelien

06-11-2009 om 10:23

Ik verklaar me nader

Wij hebben hier gewoon weinig ervaring met griep en zullen ws. idd. niet allemaal binnen 6 uur omvallen (gezond eten en voldoende slaap zijn hier het streven). We zitten ook niet met angst en beven te wachten op wat er misschien niet eens van komt, maar tips zijn toch welkom. Niks lijkt me zo vervelend als bijv. een grote behoefte aan, ik noem maar wat, crackers en ibuprofen die uitgerekend dan niet in huis zijn, terwijl iedereen geveld is.
(Ga nu de deurknoppen poetsen, haha!)

wendelien

wendelien

06-11-2009 om 10:26

Enne

van harte beterschap voor Rodebeuk en alle andere gevelden!

amk

amk

06-11-2009 om 10:44

Hoeft niet perse

in de buurt een ah te hebben de bezorservice bezorgt in een groter gebied want heeft niets met een fysieke super te maken.

Albert bezorgt in Midden- en West-Nederland, Noord-Brabant en een gedeelte van Gelderland.

Maar ook andere supers bezorgen, die van mij zelfs bij mij thuis. Erg grappig want ik woon er nog geen 50m vandaan. En dit is een gratis service.

Tinus_p

Tinus_p

06-11-2009 om 10:58

Ja mara ja maar

wendelien:
"Wij hebben hier gewoon weinig ervaring met griep en zullen ws. idd. niet allemaal binnen 6 uur omvallen (gezond eten en voldoende slaap zijn hier het streven). We zitten ook niet met angst en beven te wachten op wat er misschien niet eens van komt, maar tips zijn toch welkom. Niks lijkt me zo vervelend als bijv. een grote behoefte aan, ik noem maar wat, crackers en ibuprofen die uitgerekend dan niet in huis zijn, terwijl iedereen geveld is."
Ja maar, je hebt toch altijd (bijna altijd...) wel wat noodvoorraad liggen? Zo bijzonder is de griep wat dat betreft niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-11-2009 om 11:04

Wat wij deden

Toen ik ziek was en m'n man ziek dreigde te worden (het heeft bij hem gelukkig niet doorgezet) heeft hij voor een aantal dagen boodschappen gedaan. Dat stond toch al op de planning, maar hij heeft wel rekening gehouden met wat hij kocht:
Lichte maaltijden, maaltijden die makkelijk te koken zijn. Bijvoorbeeld een zak roerbakgroente met gehakt en rijst. (Meestal snijden we de groente zelf.) Ook de voorraad vruchtensap werd even uitgebreid, en hij heeft voldoende vers fruit meegenomen, maar dat is standaard.
Ik heb redelijk wat boullion en cupasoup op, dat hadden we nog voldoende in huis. De voordeelverpakking paracetamol die ik 2 weken eerder in huis had gehaald is inmiddels ook goed aangesproken.

Ors en zakjes bouillon

Gaat de mex. griep eigenlijk gepaard met diarree? Bij buikloopvirussen vind ik het zelf altijd wel fijn om naast pijnstillers ook ORS in huis te hebben. Als ik dan geveld op bed lig, staat er een glas water met ORS-oplossing op mijn nachtkastje.

Verder hebben we weinig trek als we ziek zijn en dan is het inderdaad wel lekker om bijvoorbeeld die zakjes met oplosbare bouillon in huis te hebben en wat crackers, daar kikker je echt van op.

Chris

Bastet

Bastet

06-11-2009 om 12:04

Koken

Ik heb natuurlijk het voordeel dat mijn man en zonen ook kunnen koken,het moet hier wel heel raar lopen wil er niemand zijn die wat in elkaar kan flansen voor de niet-zieken...of even wat boodschappen kan doen.
Groetjes,bastet

Jakiro

Jakiro

06-11-2009 om 13:00

Wendelien

"(Ga nu de deurknoppen poetsen, haha!)"
Ik heb de afgelopen 2 weken al vaker de deurknoppen, lichtknoppen, afstandbedieningen, traphekjes, trapleuningen, kastdeurtjes schoongemaakt dan in de 11 jaar daarvoor
Jakiro

100%mama

100%mama

06-11-2009 om 13:43

Hier

standaard ORS in huis, anti-griepine en paracetamol. Voor de rest hamster ik niets (heb je toch geen trek in als je ziek bent) en indien ik toch wat nodig heb zullen we de hulptroepen aanspreken!

In aanvulling op de posting van chris

... wil ik ook even wijzen op het belang van een voorraadje wc-papier.

Groeten,

Temet

Bouillon en nog meer tips

als ervaringsdeskundige kan ik wel het eea aanraden:
ik heb de eerste vier dagen niet gegeten en gelukkig kwam manlief op dag 2 met bouillon aanzetten, wat echt mijn redding was. Lekker warm, zout en niet te ingewikkeld.
Verder enorme dorst, potten en potten kruidenthee gedronken. (Salie, kamille en luchtwegenkruiden, met honing).
Ik eet nu veel knoflook (goed voor het doden van de bacterieen in de keel) en manlief slaapt nu toch op zolder voor zijn goede nachtrust dus heeft daar geen last van
Mandarijntjes heb ik trouwens ook vrij snel weer kunnen eten.
Een kruik heeft bij mij wonderen gedaan toen ik zo'n ontzettende pijn in mijn rug en benen kreeg (net weeen) en toen ik het ondanks drie dekens en de verwarming hoog maar niet warm kreeg. Lekkere warme sloffen.
Ach en verder een leuk boek en opvang voor de kleine.
Ik vind de nasleep vervelender dan het "echte griepje" zelf.
Succes voor een ieder die er nog voor staat en als je hem toch hebt, ik hoop dat je stiekum geniet van de rust die je even hebt!
Lise

tonny

tonny

06-11-2009 om 15:12

Griep bleef beperkt

man is echt flink beroerd geweest (zonder maag/darmklachten, wel hoofdpijn, spierpijn, luchtwegklachten, koorts) maar heeft ons niet aangestoken. Misschien heeft het geholpen dat hij me drie nachten naar het logeerbed verwees?

Als een gezinslid griep heeft (gehad) en de rest niet, word ik dan verder overgeslagen wegens ongevoelig hiervoor? Of moet ik alsnog een griepinjectie vanwege werkzaamheden?

tonny

Rafelkap

Rafelkap

06-11-2009 om 15:22

Rodebeuk -beetje o.t.-

Ik hoor ook steeds meer over mensen met griep in U. Net kwam de vader van vriendje zoontje brengen en halen en zei dat hij net de griep had... Dan moet ik ook maar wat inslaan!

Rodebeuk beterschap!!!!!! En alle andere gevelden natuurlijk ook! Ik hoop maar steeds dat het ons huisje voorbij gaat..

Guinevere

Guinevere

06-11-2009 om 19:45

Vanillevla

Onontbeerlijk als je ziek bent: vanillevla. Dat glijdt zo fijn tussen de virussen door naar binnen.
Verder zou ik er niet vanuit gaan dat iedereen binnen het gezin tegelijk geveld wordt. De nog lopende gezinsleden kunnen vast wel even een boodschapje doen en voor zichzelf zorgen.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-11-2009 om 22:12

Guinevere (ot)

"De nog lopende gezinsleden kunnen vast wel even een boodschapje doen en voor zichzelf zorgen."

Als mijn man echt ziek was geworden toen ik ziek was ging dat helaas niet op. De overige lopende gezinsleden krijgen namelijk de voordeur niet open, en het fornuis trouwens ook niet aan.
Overigens heeft mijn man dingen gehaald die we toch wel graag eten en nodig hadden. Maar er wel voor gezorgd dat we het ons zelf even zo makkelijk mogelijk maakten.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2009 om 01:19

Even wakkergeschud

Ik heb er nooit bij stilgestaan om een noodvoorraad aan te leggen, maar ik neem morgen toch maar wat van jullie tips mee. Drinkbouillon is altijd goed, crackers ook. Ik heb een bejaarde kruik, zou dat nog verstandig zijn? Thermometer?? Waar is dat ding? Contant geld heb ik ook in huis voor als de kinderen boodschappen moeten doen. Pak appelsap lijkt me ook wel wat.
Ik weet nog dat mijn vader, moeder en middelste zus een voedsel'vergiftiging' opgelopen hadden. De tomatensoep uit blik was verkeerd gevallen. Gelukkig kon mijn oudste zus een paar dagen voor het eten zorgen. Ik was daar te klein voor. Het is toch een aparte situatie.

MRI

MRI

07-11-2009 om 11:23

Huh?

Je laat toch gewoon de Albert komen? Okay dat is dan de volgende dag dus je moet voor een dag voorraad hebben. Nou dat heeft iedereen toch wel? Bij de Albert kan je ook van de Etos bestellen, dus Hot Coldrex ed.

MR

Je valt niet allemaal tegelijk om binnen zes uur

euhhh misschien niet binnen 6 uur, maar ik had een logeetje, die werd zondags erg ziek bij mij, ik belde haar moeder die zei: ik ben ook niet lekker en haar broertje is ook ziek, savonds waren ze alle drie goed ziek, en de volgende dag was ook de papa ziek.....
het kan heel snel gaan en je kan heel snel heel ziek worden...

magdalena

magdalena

08-11-2009 om 22:04

Wij zijn een "griepgezin"

Wat van pas komt: kinderparacetamol, gewone paracetamol, een werkende thermometer, kippesoep, w.c.-papier en een voorraad eten is ook handig.
En inderdaad, je valt meestal niet tegelijk om maar het is wel erg besmettelijk dus ik heb wel ingeslagen na het 1e "slachtoffer".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.