Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kapot

kapot

05-10-2010 om 15:06

De koek is op


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jij staat nu op nummer 1!

Wat een ander zegt of doet moet je vanaf nu volkomen koud gaan laten. Natuurlijk schrijven er op dit forum mensen dingen op met een harde toon. Dat is het leven! Vaak doen mensen dat ook om een ander iets in te laten zien, meestal echt niet om je te pesten.
Voor nu: RUST UIT!!!!!! Laat dingen voor zover mogelijk liggen, en laat ze maar kletsen. Hoe kom je erbij dat (als je ziek bent of een uitkering hebt o.i.d.) je dan een profiteur zou zijn? Wie heeft dat ooit tegen je gezegd? Mooi dat dat niet klopt hoor, je doet je best toch?!

Gr. Poezie.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 14:10

Kapot

Ik wens je allereerst heel veel sterkte toe!Probeer te snappen dat niemand je hier een profiteur vindt,dat weet ik zeker.De toon van veel discussies kan kritisch zijn,maar is nimmer persoonlijk aanvallend bedoelt naar jou toe.Je doet je best,stinkende best,meer kan iemand niet van je verlangen!

Guinevere

Guinevere

06-10-2010 om 14:26

Kapot

Kapot, ik kan je misschien verder niet veel helpen, maar een dikke vette < KNUF> geven kan ik wel. Hou vol!

kapot

kapot

06-10-2010 om 14:33

Update

Pelle, ik mail je nog!
Kreeg net telefoontje van iemand die een gezinscoach aan het regelen is. Er moet nog wel een verwijzing van de hulpverlening worden geregeld, maar dat komt morgen voor elkaar.
Verder gaat iemand (niet-OOL) contact met werk opnemen om de situatie te verduidelijken, want ik heb dus dat sms-je gestuurd zoals wer dvoorgesteld hier.
De jongens zijn net opgehaald door de begeleidster.
Ex reageert niet op mijn mail, begeleidster zal oudste per fiets bij ex afleveren.
Wat ben ik blij en dankbaar met al die mensen om me heen, ook op afstand! Het helpt me dingen los te laten. De chaos stormt nog steeds, nadenken kan ik nog steeds niet goed, ik heb zelfs fysiek pijn, maar langzaam komt het besef dat ik mag "terug naar nul".

Niet druk om maken nu

Lieve Kapot,
Ik voel me behoorlijk nutteloos hier zo achter die p.c. en ben bang dat ik veel te ver weg woon om praktische hulp aan te bieden. Maar ik zou het graag doen als je wat dichterbij woonde. Gelukkig hebben anderen dat al gedaan. Grijp dat aan...al is het maar om het 'gevoel' te hebben er niet alleen voor te staan.
En nu, moet je je vooral niét druk maken om wat anderen van je vinden. En of ze wel wat vinden ervan en zeker niet om belangrijke beslissingen die in de toekomst liggen. Dat komt wel weer. Nu moet je je écht even gewoon alleen druk maken om jezelf. Jij op nummer 1. En de rest komt wel weer als je weer wat opgekrabbeld bent.
Ik wens je veel kracht en sterkte en natuurlijk ook veel hulp. Het komt goed, ik weet het zeker. Zo'n sterke vrouw die alleen het al zolang red...Tuurlijk komt dat goed, als je eerst gewoon 's uitrust en dan de stappen zet die nodig zijn.
groeten albana

Fianna

Fianna

06-10-2010 om 14:41

Kapot

Ik kan helaas ook niks voor je betekenen. Wil je alleen heel veel sterkte wensen! Ook van mij een dikke knuf!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-10-2010 om 14:42

Kapot

Laat los wat anderen denken. Het gaat nu om jou en hoe jij het beste voor jezelf en je kinderen kan zorgen.
Veel hulp en ondersteuning is nu georganiseerd in het Centrum voor Jeugd en Gezin zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/centrum-voor-jeugd-en-gezin-cjg/wat-doet-een-cjg
Dat is zeg maar een toegangsloket voor alle vormen van hulp, begeleiding, gezinsondersteuning etc. Laat je maatschappelijk werkster de mogelijkheden onderzoeken. Er is meer mogelijk dan je zelf denkt. Gezinsondersteuning heb ik ook een tijdje gehad; er komt dan iemand thuis om je te helpen met praktische zaken dus ook telefoontjes plegen, papieren invullen oid. Of je kind naar school te brengen.
Oudergesprekken kan je ook telefonisch doen; ik heb daarvoor het telefoonnummer van de leerkrachten gekregen in geval van ziekte.
Het is nu allemaal een warboel in je hoofd; laat die maatschappelijk werkster zoveel mogelijk doen, alsook de huisarts. Maak je vooral niet druk om je werk. Hoe lang je ook nodig hebt om te herstellen, gun jezelf die tijd en laat je niet opjagen; of het nou een paar maanden of een jaar gaat duren.
Jij bent gewoon ziek. Je lijf en je geest zijn op. Dat komt weer goed met de nodige hulp en tijd. Wees niet zo hard voor jezelf; je bent ook maar een mens...
Hou van jezelf, zorg goed voor jezelf want je bent het waard!

Nasha 1st

Nasha 1st

06-10-2010 om 16:11

Kapot

het heeft een aantal berichtjes geduurd, maar volgens mij weet ik nu wie je "echt" bent, althans, onder welke naam je normaal post...ik ben daar zo slecht in, sorry. Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je er nu doorheen zit, voorgaande schrijvers hebben je al goede tips gegeven, dus daar sluit ik me gewoon bij aan! Sterkte!!!

kapot

kapot

06-10-2010 om 17:38

Update

Werk is inmiddels ingelicht en reageerde goed.
Ex heeft op mail gereageerd, ik heb de situatie uitgelegd en gevraagd of hij binnenkort een aantal doktersbezoeken wilde overnemen. Hij moet kijken of het kan met zijn werk, maar het kan waarschijnlijk wel.
Gegevens over gezinscoaching zijn inmiddels binnen. Ik moet het even uitprinten en aan maatsch.werk geven.
Ben vanmiddag gaan fietsen op mijn mooie nieuwe (2nd hands ) fiets, maar had pap in de benen. Schijnt erbij te horen.
Jullie berichten doen me goed. Ik ben momenteel allemaal verschillende mensen in 1 lijf. De ene roept: nu is het JOUW beurt. De ander roept: stel je niet aan, iedereen moet gewoon werken en opvoeden. Heb een boel te herkauwen de komende tijd. En ben vooral erg dankbaar dat ik dat niet meer alleen hoef te doen. Ik kan niet onder woorden brengen hoe mooi dat is, hoe me dat steunt, ook alleen de woorden op afstand.

mirreke

mirreke

06-10-2010 om 18:06

Kapot

Heel veel sterkte. Wat ik heb gemerkt, als alles op instorten lijkt te staan, als je echt geen uitweg meer ziet... dat er dan toch weer (tussen)oplossingen zijn. Ik lees uit je berichtjes dat jij dat nu ook aan het beleven bent, je bent minder onmisbaar dan je denkt, en dat is eigenlijk maar goed ook!
Ik hoop dat je opknapt, maar ook dat er eerst doorheen gaat. Anders komt het later toch weer op je pad. Verder heel veel kracht toegewenst! Ik hoop dat iedereen samen je een beetje kan ontlasten.

Vera*

Vera*

06-10-2010 om 18:48

Kapot

Fijn voor je dat er inmiddels helpende handen zijn toegestoken!

Vera

Puck

Puck

06-10-2010 om 19:26

Kapot

Moet je eens kijken wat je in een dag tijd al voor stappen hebt gezet en wat er allemaal al in gang is gezet. En dat heb je zelf allemaal geïnitieerd. Je bent een kanjer!

reina

reina

06-10-2010 om 20:02

Kapot

Ik lees dit vanavond pas. Je zat al wel in mijn hoofd, ik piekerde over je ....... Ik lees dat er gelukkig wat licht lijkt te gloren. Zou heel mooi zijn als hun vader een stuk verantwoordelijkheid voor je kinders op zich gaat nemen! Luister vooral naar dat deel van jezelf dat zegt dat het nu JOUW beurt is en leg dat deel wat zegt dat je je niet moet aanstellen heel snel het zwijgen op! Sterkte lieve meid!

mijk

mijk

06-10-2010 om 20:14

Zou je hier misschien iets aan hebben?

Hulp in praktijk http://www.stichtinghip.nl/. Hulp in Praktijk door vrijwilligers uit kerken. (jij hoeft deaar zelf echt niets voor met die kerk te hebben). Zodra ik je berichtje las moest ik aan deze club denken. Volgens mij kunnen ze je zeker een steuntje in de rug bieden..

Sterkte Mijk

Margriet*

Margriet*

06-10-2010 om 22:37

Kapot

Ik heb net de hele draad zitten lezen en lees dat je al weer wat meer controle hebt gevonden in het geheel en dat je hulp accepteert. You go girl! Je komt er weer uit!

kapot

kapot

07-10-2010 om 09:04

Update

Mijk, dat is een mooie site! Helaas zitten ze niet in mijn gemeente, maar ik heb mijn hoop gevestigd op de gezinscoach.

Vandaag weer vette terugslag. Moe, moe, moe, ontzettend moe, niet te beschrijven zo moe. Ik zal vandaag niet zoveel online zijn. Gelukkig is er een lief mens op weg hierheen. Dat zijn fijne dingen.

Ziek is ziek

Als je projectielbrakend door het huis loopt vanwege een zware buikgriep weet je dat je niets kunt doen in huis en voor je kinderen. Je kruipt in je bed en je rust uit: eerder word je niet beter. Maar nu ben je ook ziek. Zieker nog zelfs. Je voelt het vooral in je hoofd, maar het is toch ook echt je lijf dat ziek is. En nu moet de knop om. Want je denkt dat je nog steeds vanalles moet moet moet. En je moet ook, maar dat is maar één ding: zorgen dat je beter wordt: rusten, hulp aannemen, zaken uit handen geven. Dat is geen zwakte, maar harde actie. In bed kruipen, slapen, voor jezelf zorgen: dat is wat jij nu DOET, dat is nu hoe jij ZORGT voor jezelf, je kinderen en je huishouden.
Beterschap en veel sterkte!

Lieve kapot

Er is een lief mens op weg naar jou, er denken mensen heel hard aan jou (onder wie ik) en er komt vandaag hulp naar je toe. Wees vandaag maar gewoon moe. Vandaag hoef je even helemaal niet na te denken.
En binnenkort kom ik ook weer.

kapot

kapot

07-10-2010 om 16:33

Lief

Moe. Bang, verdrietig en tegelijkertijd gelukkig dat er zoveel lieve mensen zijn die er gewoon ZIJN. Mooi is dat. Niet te omvatten.
Gezinscoach is aangevraagd. Het stormt weer in mijn hoofd. Een apie op mijn schouder dat me uitscheldt: "Aanstelster! Dramaqueen! Straks leren ze je werkelijke kant kennen!"
En tegelijkertijd heel lieve mensen.

Ik moet dit even verwerken. Ik ben zo dankbaar voor de mensen die van alles voor me doen! En tegelijkertijd is het zo verwarrend...!

krin

krin

07-10-2010 om 20:28

de oude vertrouwde angst om door de mand te vallen. Nou, dan vál je door die mand, en weet je eindelijk zeker dat er niks ergs gebeurt als je op de grond ligt. Sterker nog, zat lieverds die je helpen opstaan.
Weer een angst de wereld uit (hoop ik voor je).

Puck

Puck

07-10-2010 om 20:54

Kapot

Kapot: "Een apie op mijn schouder dat me uitscheldt: "Aanstelster! Dramaqueen! Straks leren ze je werkelijke kant kennen!"
Heb jij dan een andere kant. Kun jij zo goed zo lang toneel spelen dat niemand jouw werkelijke kant ziet? Volgens mij laat jij je werkelijke kant wel degelijk zien: een mooi mens dat keihard knokt voor haar kinderen en die daardoor opgroeien tot geweldige mannen. En nu wordt het tijd dat je aan jezelf toekomt. Gewoon door jezelf toe te staan om helemaal niets te doen. Kruip in je bed. Slaap gaten in de dag, doe simpele sudoku's om niet te gaan malen met je gedachten. Sta jezelf toe om nu heel ziek te zijn en de tijd te nemen om er sterker uit te komen.
Die gezinscoach klinkt trouwens goed', ik hoop dat dat snel echt van de grond komt en dat het je echt kan helpen. Echt, het komt weer helemaal goed met je, in jou verhalen zie ik mezelf in een spiegel van 2 jaar terug en hoewel ik er ook nog steeds niet helemaal ben, ben ik er nu toch weer een heel eind.

kapot

kapot

08-10-2010 om 10:04

Lieve puck en allemaal

Dank je.

Ik heb vannacht redelijk goed geslapen, ben net wakker geworden. Nog steeds moe, maar ik geloof dat dat nog wel even duurt. Ik heb begrepen dat Puck door verschillende mensen wordt benaderd voor meer info. Dat is wat mij betreft okay, stel ik op prijs, ik mail haar hier nog over.
Ik wil een openbaar forum niet meer zo intensief volschrijven met mijn verwerkingsproces, zal af en toe nog wel een update geven.
Het klinkt wel koud en afstandelijk zoals ik het opschrijf, maar formuleren is momenteel niet mijn beste kant en ik wil nogmaals benadrukken dat jullie lieve berichten me heel veel doen!

Ik lees het nu pas

Ik mail je wel! Althans als je bent wie ik denk dat je bent!

Zet hem op meid, en ga geen gedachten voor een ander invullen! Dat vertroebeld je denken!

Ahum

Ik mail je dus niet. Mijn pc is gecrasht en nu moet ik via webmail en ik heb dan je mailadres niet. mailt u mij maar indien je bent wie ik denk! en als je er behoefte aan hebt natuurlijk . als ik niets hoor ook prima!

kapot

kapot

09-10-2010 om 12:20

Nikus

Als ik ben wie jij denkt dat ik ben klopt het mailadres niet meer, want die is nog niet zo lang geleden veranderd En jouw mailadres heb ik niet meer, denk ik...

Puck

Puck

09-10-2010 om 13:33

Kan ik bemiddelen?

Nikus, je mag me met je vermoeden mailen. Als je vermoeden juist is dan geef ik je het juiste e-mail-adres van kapot.
[email protected]

kapot

kapot

09-10-2010 om 16:32

Rust....

Er begint rust in mijn hoofd te komen. Ik ben nog wel heel gauw vermoeid. Vanmiddag kreeg ik weer visite en die heeft de uitgebloeide bloembakken schoongemaakt.
Ik kan nog steeds erg slecht tegen drukte en geluiden, maar langzaam maar zeker komt wel het besef wat voor roofbouw ik op mezelf heb gepleegd. Ik heb de nodige virtuele draaien om de oren (uit liefde!) gehad en een zeer rechtstreekse chat gisteravond kwam weliswaar hard aan, maar was ook zeer nuttig en de persoon in kwestie wil ik dan ook heel hartelijk bedanken. Soms heeft een mens dat gewoon nodig.
Het gaat tijd kosten, weet ik. En daarna zien we verder. Ik heb een harde klap gemaakt en ik besef nu (al protesteert er nog steeds iets) dat ik heel erg mijn tijd moet nemen en die agenda leeg moet houden, anders blijft het dweilen met de kraan open, met terugvallen die telkens heftiger en zwaarder worden.

Puck

Puck

09-10-2010 om 17:52

Kapot

Ik vind het zo verbazingwekkend dat jij zo treffend kunt omschrijven hoe je je voelt en dat je heel goed in staat bent om nu al te analyseren waar je behoefte aan hebt. Ik weet zeker dat je er weel helemaal bovenop komt, maar gun het alsjeblieft heel veel tijd. Fijn dat je gisteren een chatpartner had die je van nut was.

Puck

Ik mail je morgen. Ik ben zo moe dat er enkel onzin uitkomt

elsje78

elsje78

10-10-2010 om 08:35

Kapot

ik denk aan je en wens je veel rust toe! Weet niet goed wat te zeggen, maar ik steek hier een kaarsje voor je op!

Liefs

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.