Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marianne

Marianne

23-09-2008 om 09:50

De val en de polsproblemen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

13-10-2008 om 22:55

Mri

Hoi allemaal,
Sorry omdat ik nu pas post hier, was in slaap gevallen voor de televisie...
De MRI is genomen maar mag morgen pas de uitslag verwachten tussen 16u. en 20u. Ben benieuwd.
Het duurde langer dan ik had verwacht, zo'n kwartiertje ongeveer, alles moest uit, want ze mocht geen metalen aan hebben dus uit de jeans, de schoenen, de bh, ring en horloge, en dat allemaal voor een pols...Wat hebben wij gelachen in dat kleedhokje...Zegt ze tegen mij, mama stel je voor moet jij nu die MRI hebben voor jou pols en jij moet ook plots onverwachts alles uitdoen en je hebt bv. net een hipster aan vandaag mama, dan zou ik me kapotlachen zei ze...Den deugeniet!
Tot morgen dan, Liefs, Marianne

Guinevere

Guinevere

13-10-2008 om 23:08

Marianne

Blij dat je dochter weer grapjes maakt in elk geval! Dat is goed nieuws!
Wat werken ze trouwens laat bij jullie in België zeg, bij ons hoef je echt niet om 17.45 voor een scan te komen. En de uitslag tot 20.00 's avonds...dan liggen onze artsen ook al lang te slapen voor de televisie
Nou, we zijn benieuwd naar de uitslag.

Ardnax

Ardnax

13-10-2008 om 23:52

Guinevere (ot)

Niet helemaal waar hoor, dat andere ziekenhuis in jouw buurt (iets verder weg) heeft ook een avond MRI. 5 Dagen per week, tot 10.00 uur 's avonds draait hij en op zaterdag van 9 tot 5.
Ik heb dat buiten kantoorurenprogramma zelf helpen opzetten en het is voor zowel de laboranten als de patienten écht ideaal.
En Marianne, een kwartiertje is niet zo heel lang. Dat betkent meestal dat ze of helemaal niks gezien hebben, of heel snel iets wat prima te behandelen is. In ieder geval (hoogstwaarschijnlijk) geen enge dingen.
Wat stond er trouwens als vraagstelling op de aanvraag ?
grtz.
Ardnax

Marianne

Marianne

14-10-2008 om 00:38

Mri vraagstelling

Hey,
Ja, leuk hé dat we er terug mee konden lachen...
De exacte woorden die op de aanvraag stonden weet ik niet meer in dezelfde woorden want heb die aanvraag moeten afgeven bij de inschrijving maar het kwam erop neer dat ze via die MRI de pols verder moesten onderzoeken daar de echo en de rx negatief was en de pijn niet wegging, ook niet na pijnstilling.
Tot morgen, liefs

Marianne

Marianne

14-10-2008 om 16:58

Uitslag bekend, niks gevonden

Hoi,
Ben net terug van het hospitaal maar ze hebben niks anders meer gevonden. Misschien vraagt de pols dan toch gewoon wat meer tijd om te herstellen.
Het onderzoek gebeurde met behulp van volgende sequentiereeksen:
1. Axiale STIR opnamen
2. Coronale SE T1 gewogen opnamen
3. 3D Watsopnamen met reconstructie's in sagittale orientatie.
Het onderzoek toont een normale aflijning van de carpale bogen. Normale aflijning van het scafolunair en triquetrolunair ligament. Het TFCC is intact. Normale dermarcatie van de processi styloidei. Geen botoedeem. Normale aflijning van de flexor en extensorpezen. Normale stand van de handwortelas. Geen duidelijke kraakbeenletsels.
Besluit: Geen bijzonderheden.
Dus, waarschijnlijk hoeven we ons dus geen zorgen meer te maken. Gewoon afwachten dus... Hopelijk is ze na de herfstvakantie weer helemaal genezen en kan ze eindelijk weer meedoen in de school aan alle praktijklessen. Volgende week nog 1 week les en dan begint 1 week vakantie. Daarna hoop ik dat alles opgelost is.
Nogmaals bedankt aan iedereen voor alles, Liefs, Marianne xxx

nyed

nyed

14-10-2008 om 22:47

Goh wat een fijn bericht......

..dat de uitslag zeer positief was.
Hoop snel dat je dochter weer helemaal opknapt is van alle ellende.
En jij ook een rustige tijd toegewenst.
Fijn dat je ons nog even hebt mee laten delen in het wel en wee.
Groetjes ga jullie goed.
Nyed

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.